Så netop denne film på region 1 (den er ude som en del af 8 films to die for-serien).
Frontier(s) er en fransk horrorfilm som faktisk er ret god og seværdig.
Med en uddannelse som film- og TV fotograf bag mig vil jeg sige at filmen er rigtigt flot filmet og lyssat. Det er fedt at se på og det fungerer i henhold til handlingen og står godt i spænd med filmens tema.
På IMDB kunne jeg læse at mange mener Frontier(s) har hugget med arme og ben fra The Texas Chainsaw Massacre (farvoritfilm nr. 1), og jeg kan på sin vis godt følge det en smule: Der er optøjer og uroligheder i Paris' gader, nogle unge mennesker med anden etnisk baggrund flygter ud af byen, da de ikke er bedste venner med ordensmagten.
Så går det ellers slag i slag - de møder et par frække harmløse kvinder, som siden viser sig at tilhøre en familie af blodtørstige ny-nazister der i bedste "leatherface/Ed Gein"-stil, slagter deres ofre, hænger dem op som kvæg i stalden eller fryserummet osv, osv. Unge mennesker der prøver at undslippe en psykopatiask wierdo-familie er grundlæggende filmens hovedhandling, og det er som sådan også fedt nok. Filmen er flot lavet rent teknisk, lyddesignet er godt, og mit eneste problerm er sådan set at jeg desværre ikke føler sympati for de unge ofre - jeg er lidt ligeglad med dem, der derfor rører det mig ikke når en af dem dør.
Om dette er grundet de er kriminelle, og at man i starten har set dem smadre en politimand ved jeg ikke, men sympatien for de unge bøller er meget lille.
Men alt i alt en ret fed film der helt sikkert er værd at se nogle gange.