• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Versioner

Her kan du diskutere alt, hvad der angår forskellige versioneringer af samme film.
Skriv et svar
21 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Den ultimative Star Wars udgave?

Indlægaf Vi Har Sjov » man 11. aug 2008 18:57

Er der omsider udsendt en rimelig transfer af de originale film på DVD? Eller er det bedste bud stadig de skamferede, nye udgaver med ekstra lysglimt og smådyr og yngre udgaver af de afdøde Jedier til sidst - eller de gamle engelske import VHS'er?
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf kristian » man 11. aug 2008 19:30

Jeg købte for ikke så lang tid siden disse udgaver hos play.com Skiverne indeholder både den "nye" og "gamle" version, begge godt overført. De er i øvrigt skide billige!! (I hvert fald de to første). Det mærkelige er at denne udgave af filmene ikke er udsendt på det danske dvdmarked, og alligevel har de danske undertekster :shock:

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/1011234/Star-Wars-Episode-IV-A-New-Hope/Product.html

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/1011235/Star-Wars-Episode-V-The-Empire-Strikes-Back/Product.html

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/1011236/Star-Wars-Episode-VI-Return-Of-The-Jedi/Product.html
Brugeravatar
kristian

Geografisk sted: Odense C

Indlægaf Thomsen » man 11. aug 2008 19:31

Rimeligt transfer ved jeg nu ikke, om man skal kalde det, men hvis man køber de engelske to-disk-dvd'er, så får man både de nye "photoshop-udgaver" af de gamle film med OG de jomfruelige uberørte originale udgaver. Desværre stammer kildematerialet til sidstnævnte fra de transfers, man lavede engang i 1990'erne til laserdisk, så de er ikke anamorfiske. Men det er da bedre end ingenting.

De kan købes for ca. 60kr stykket hos www.play.com - og så er der oven i købet danske undertekster på.

EDIT: Too slow :lol:
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf kristian » man 11. aug 2008 19:33

HI HI netop :D
Brugeravatar
kristian

Geografisk sted: Odense C

Indlægaf Jack J » man 11. aug 2008 20:00

Og så kunne man jo supplere med STAR WARS HOLIDAY SPECIAL (dét ene ex, som George Lucas ikke har ramt med sin hammer) :lol:

Billede

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » man 11. aug 2008 21:10

Smukt. Tak.

Hvad går den Holiday special ud på???
Brugeravatar
Vi Har Sjov

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 11. aug 2008 21:21

Vi Har Sjov skrev:Smukt. Tak.

Har du det danske fanzine Scatter? Der var en lang artikel deri om den (kan ikke huske, om det var i nr. 1 eller 2). Det var en tv-film, som blev lavet lige efter den første Star Wars-film op til jul for at holde interessen i kog, indtil film nr. 2 skulle komme ud. Det er de rigtige skuespillere fra filmen, der er med i Holiday-specialen og de, ahm, synger, danser og juler (jeg skal lige tilføje, at jeg rent faktisk endnu ikke har fået den set). Den blev vist på tv i USA og et par andre steder, bl.a. i Australien, men er aldrig udsendt på video eller dvd (officielt) og bliver det nok heller ikke. George Lucas har udtalt, at han allerhelst ville opdrive enhver bootleg-udgave af den og smadre den med en hammer. Ifølge artiken i Scatter er filmen da også ret forfærdelig, men som fan bør man vel se den. Hmm, eller lade være. :lol:

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » man 11. aug 2008 21:30

Ellers kan man gense den sjove Muppet Show-episode, hvor Luke Skywalker, Chewbacca, R2-D2 og C-3PO medvirker - foruden Mark Hamill som Lukes fætter! - og Gonzo dukker op som Dearth Nadir:
http://www.lucasfan.com/swtv/muppets.html

Og så kan jeg se, at Disney har nogle besynderlige figurer på vej - en krydsning mellem karakterer fra begge verdener:
Billede
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Skøtt » man 11. aug 2008 21:41

Jeg kunne ikke fokusere gennem hele lortet - men her er Holliday Special http://video.google.com/videoplay?docid ... 0753051544

Åbningsscenen med Chewbacca søn. Scary shit!
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » man 11. aug 2008 22:03

Skøtt skrev:Åbningsscenen med Chewbacca søn. Scary shit!

Det tør siges! Der er sgu tale om et mindfuck af dimensioner.

Jeg synes forresten, at hans far minder meget om The Crypt Keeper:
Billede
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Vi Har Sjov » man 11. aug 2008 23:08

hold da helt ferie :shock:

man forstår godt lucas' fortrydelse, men taget i betragtning hvor gerne han skammalker sit vidunderbarn, er der vel en slags poetisk retfærdighed i at han går og småskammer sig over en forfærdelig julehygge-star wars...
Brugeravatar
Vi Har Sjov

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 11. aug 2008 23:37

Vi Har Sjov skrev:hold da helt ferie :shock:

man forstår godt lucas' fortrydelse, men taget i betragtning hvor gerne han skammalker sit vidunderbarn, er der vel en slags poetisk retfærdighed i at han går og småskammer sig over en forfærdelig julehygge-star wars...

Jah, og grunden til, at den overhovedet blev lavet, var jo netop, så man kunne tjene penge på, at folk gik ind og så den næste film også.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » tors 21. maj 2009 15:39

Nicolai skrev:Og så kan jeg se, at Disney har nogle besynderlige figurer på vej - en krydsning mellem karakterer fra begge verdener:
Billede

Nogen idé hvor disse kan købes? Piggy-Leia og ham lillefyren med rotteører og lyssværd er da for coole!!
:D 8)
Brugeravatar
Vi Har Sjov

• Hjemmeside

Indlægaf Ed Larsen » søn 16. aug 2009 13:58

Jack J skrev:

Har du det danske fanzine Scatter? Der var en lang artikel deri om den (kan ikke huske, om det var i nr. 1 eller 2). Det var en tv-film, som blev lavet lige efter den første Star Wars-film op til jul for at holde interessen i kog, indtil film nr. 2 skulle komme ud. Det er de rigtige skuespillere fra filmen, der er med i Holiday-specialen og de, ahm, synger, danser og juler (jeg skal lige tilføje, at jeg rent faktisk endnu ikke har fået den set). ...

Jack

Faktisk har Heine, du og undertegnede set den sammen for år tilbage. Der blev spolet en del, kan jeg huske. :-)

Vh Henrik
Brugeravatar
Ed Larsen

Geografisk sted: Jyderup
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 16. aug 2009 16:55

Ed Larsen skrev:
Jack J skrev:

Har du det danske fanzine Scatter? Der var en lang artikel deri om den (kan ikke huske, om det var i nr. 1 eller 2). Det var en tv-film, som blev lavet lige efter den første Star Wars-film op til jul for at holde interessen i kog, indtil film nr. 2 skulle komme ud. Det er de rigtige skuespillere fra filmen, der er med i Holiday-specialen og de, ahm, synger, danser og juler (jeg skal lige tilføje, at jeg rent faktisk endnu ikke har fået den set). ...

Jack

Faktisk har Heine, du og undertegnede set den sammen for år tilbage. Der blev spolet en del, kan jeg huske. :-)

Vh Henrik

:shock: :shock: :shock:

Det har jeg totalt svedt ud. Eller min hjerne har valgt at fornægte hændelsen!!!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Næste

Skriv et svar
21 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Versioner