Mads Jensen skrev:Den franske udgave af Branded to Kill er ganske højtagtet, og det ligner da også en mere naturlig gengivelse end den engelske.
Der er en underlig sort "søjle" ude i venstre side på billederne fra Second Sight-udgivelsen. Hvad kan det mon skyldes? Jeg har selv deres udgivelse af Tokyo Drifter men mener bestemt ikke, at der er noget at se der.
Det ser også ud som om, at der mangler en anelse i toppen af billedet på Second Sight-udgivelsen.
Den højtagtede franske udgivelse er vel kun med højtagtede franske undertekster...
Mads Jensen skrev:Det er muligt at Suzuki foretrækker et andet visningsformat, men hans film må formodes at være skudt i 'nikkatsuscope', som er 2.35:1.
Det tror jeg bestemt også, at du har ret i. Og jeg synes selv, at det ser bedre ud i Scope baseret på dette lille udvalg af skærmbilleder.
Mads Jensen skrev:Synes det er meget tydeligt, at Criterions Tokyo Drifter har et forkert format.
Men den er jo netop i (O?)AR 1:2,00. Hvad mener du? Betyder det, at du foretrækker 1:2,35, og at du måske ligefrem mener, at det er OAR? For så er formatet på den franske udgave jo ikke korrekt. Men det kommer naturligvis an på, om man med OAR mener Suzukis foretrukne format eller det som filmene blev optaget i. Det første er jo det mest normale, medmindre han oprindeligt viste dem i et format for sidenhen at skifte mening og indskrænke billedrammen til 1:2,00.
Hmm... det her skal vist skylles ned med noget sake...