• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
1217 indlæg • Side 13 af 82 • 1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 82

Indlægaf Dr. Humpp » lør 31. okt 2009 14:45

Kristensen skrev:
Mads Jensen skrev:
Dr. Humpp skrev:Tog mig mod og så den meget udskældte nyeste Argento film, afslutningen på The Three Mothers trilogien, der begyndte med Suspiria og Inferno.

Det er ikke længere den meget udskældte, nyeste Argento film. Jeg har hørt flere sige at hans seneste 'Giallo' er et nyt lavpunkt, meget værre end Mother of Tears. Jeg tvivler dog på om det passer.

Jo det passer. Mother of Tears har i det mindste en herlig hjernedød turkey-underholdningsværdi, Giallo er bare...øv...

Wow! Ringere end Mother Of Tears. :shock: Dario skulle måske tænke på sin pension, rykke ud i et kolonihavehus og dyrke tomater.
http://devilution.dk/ (House Of Franco)
Dr. Humpp

Geografisk sted: Olga's House Of Shame aka Amar

Indlægaf Ed Larsen » lør 31. okt 2009 15:31

Jeg så remaket af The Wicker Man på DR2 i går aftes. Det var en pinagtig oplevelse. Eneste lyspunkt var, at DR1 ved et bizart tilfælde sendte en anden skodfilm med Nicholas Cage samtidig, hvilket gav en interessant zappe-effekt.
Brugeravatar
Ed Larsen

Geografisk sted: Jyderup
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » lør 31. okt 2009 15:36

Ed Larsen skrev:Jeg så remaket af The Wicker Man på DR2 i går aftes. Det var en pinagtig oplevelse. Eneste lyspunkt var, at DR1 ved et bizart tilfælde sendte en anden skodfilm med Nicholas Cage samtidig, hvilket gav en interessant zappe-effekt.

Jeg zappede over scenen i skoleklassen. Efter 5 minutter begyndte jeg at få ticks i hele ansigtet og måtte slukke. Var Nicolas Cage's hud ikke mere læder-agtig end den plejer at være?

Så Franco's Venus in Furs fra AWE - flot udgivelse med to features - og U-M-Å-D-E-L-I-G-T velskrevet booklet :lol:

Billede
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » søn 1. nov 2009 15:33

Kristensen skrev: Mother of Tears har i det mindste en herlig hjernedød turkey-underholdningsværdi

Filmen er for øvrigt langt om længe udkommet på dansk DVD, hvis nogen skulle have lyst til et førstehåndsbekendtskab. DVD-reviews'ene har generelt været en del mere positive end bio-reviews'ene.

Gårsdagens Halloween-film var for mit vedkommende STAN HELSING: A PARODY. Den kan ikke anbefales til andre end uhelbredelige crazy comedy-fans - men efter de første 20 minutters tid, hvor filmen ikke formår at få affyret én eneste mildt morsom gag, må jeg tilstå, at jeg faktisk småhyggede mig pænt med resten. Den er - uden at det siger noget som helst - i al fald lysår bedre end EPIC/DISASTER/DATE MOVIE etc. Leslie Nielsens optræden begrænser sig desværre til en enkelt cameo i drag.

http://www.amazon.com/Stan-Helsing-Lesl ... B002IT5GDC
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » søn 1. nov 2009 16:40

Min Halloween bød på Vertige (http://www.imdb.com/title/tt1433562/) og Infestation (http://www.imdb.com/title/tt1020543/)

Vertige var endnu en forudsigelig backwoodsfilm og en komplet ligegyldig en af slagsen. Infestation var rigtig god hjernedød monsterfilm i stil med Splinter og The Mist. Kæmpeinsekter angriber USA og blander deres DNA med mennesker. Desværre taber den pusten halvvejs inde og ender med bare at være ok.

/K
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » man 2. nov 2009 11:47

I går så jeg '9' (http://www.imdb.com/title/tt0472033/), som tilsyneladende ikke får dansk biopremiere. En film med et stort potentiale, som desværre slet ikke bliver udnyttet.

Så derefter Pandorum (http://www.imdb.com/title/tt1188729/) et ulideligt mismask af Alien, Predator, Event Horizon, The Descent og Abernes Planet. Puha for en stinker hvis i spørger mig.

Sluttede af med at gense Paranormal Activity, som heller ikke gjorde noget for mig anden gang. Basalt set en dårlig film med fantastisk markering. Og så er ideen bag traileren tyvstjålet fra [REC] (http://www.youtube.com/watch?v=F_UxLEqd074)
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 2. nov 2009 11:58

VIOLENT SHIT i nat. Andreas Schnass. Fantastisk film. Her kunne Lars von Trier virkelig lære noget.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » søn 8. nov 2009 20:19

Triangle (Christoffer Smith, Creep, Severance)
The Box (Richard Kelly)
Lesbian Vampire Killers
Evangelion 2.0
Viva la Muerte (doku om ny spansk horrorbølge)

Robogeisha fra "The Machine Girl"-instruktøren http://www.youtube.com/watch?v=Wo-gGes6qig

Temmelig gakket og morsom gorekomedie, men havde dog det lidt trælse videolook som den slags har og så var den for lang.

/K
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » man 9. nov 2009 12:52

Uh, fortæl lige mere om den der VIVA LA MUERTE. Kan den købes nogen steder?
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Mads » man 9. nov 2009 14:31

Billede
Messiah of Evil (aka Dead People), Willard Huyck 1971/73

http://www.imdb.com/title/tt0071396/

- arty low budget US horror, som nu endelig blevet restaureret på DVD af Code Red, inkl. kommentarspor, making-of, trailers og andet godt.

Filmen er et godt eksempel på hvad en flok nyligt uddannede filmskolestuderende kunne få ud af en slat penge og nogle 35mm filmruller i start 70'erne, inden de fik arbejde på Hollywood-fabrikken. Filmens skabere, Willard Huyck og Gloria Katz, blev et par år efter Oscar-nomineret i kategorien bedste manuskript for George Lucas' American Graffiti, og lavede senere manuskript til Indiana Jones and the Temple of Doom, Howard the Duck m.fl. Walter Hill kan også ses i en lille rolle.

Handlingen i filmen giver ikke 100% mening, både fordi ingen tog sig synderligt af plottets mange uklarheder, og fordi investoren til sidst løb tør for penge og selv klippede den færdig. Den er tydeligt inspireret af æstetikken i europæisk artfilm (Antonioni især) og har en tyk og velfungerende creepy atmosfære. Anbefales. Meget.

Et par stemningsbilleder:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Jeg husker sikkert forkert, men kan det passe at min gamle Walther's kassette havde en noget kortere spilletid end DVD'ens ca. 90 minutter?
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Thomsen » man 9. nov 2009 17:00

Nice. Min skulle være på vej fra Pacific (medmindre postbudet nakker den - jeg har været lidt uheldig med det på det seneste). Jeg glæder mig til endeligt at se den efter al den omtale.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Maratonmanden » man 9. nov 2009 18:18

Mads Jensen skrev:Billede
Messiah of Evil (aka Dead People), Willard Huyck 1971/73

http://www.imdb.com/title/tt0071396/

- arty low budget US horror, som nu endelig blevet restaureret på DVD af Code Red, inkl. kommentarspor, making-of, trailers og andet godt.

Filmen er et godt eksempel på hvad en flok nyligt uddannede filmskolestuderende kunne få ud af en slat penge og nogle 35mm filmruller i start 70'erne, inden de fik arbejde på Hollywood-fabrikken. Filmens skabere, Willard Huyck og Gloria Katz, blev et par år efter Oscar-nomineret i kategorien bedste manuskript for George Lucas' American Graffiti, og lavede senere manuskript til Indiana Jones and the Temple of Doom, Howard the Duck m.fl. Walter Hill kan også ses i en lille rolle.

Handlingen i filmen giver ikke 100% mening, både fordi ingen tog sig synderligt af plottets mange uklarheder, og fordi investoren til sidst løb tør for penge og selv klippede den færdig. Den er tydeligt inspireret af æstetikken i europæisk artfilm (Antonioni især) og har en tyk og velfungerende creepy atmosfære. Anbefales. Meget.

Et par stemningsbilleder:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Jeg husker sikkert forkert, men kan det passe at min gamle Walther's kassette havde en noget kortere spilletid end DVD'ens ca. 90 minutter?

Det må jeg hellere svare på eftersom det var mig som købte den af dig :)

Efter en tur i kælderen og en hurtig gennemspolen kan jeg
se den løber kun lige omkring 86min!

Husker den også som meget stemningsfuld og flot fotograferet, specielt strandbillederne var nærmest Bava agtige. Men husker den også som ret
ujævn. Må hellere se at få den set igen, har nok affærdiget den for hurtigt.
Nu står den på hylden! :D

Billede

Whalters Kassetten, iøvrigt med cover til en helt anden film tror jeg!
Men hvilken?

vh
mikkel
Maratonmanden

Indlægaf Mads » man 9. nov 2009 18:35

Tak Mikkel! Mente nok at det var dig, der løb af med den. Troede at det var nærmere 70 minutter, men med 86 minutter er den temmelig sikkert identisk med Code Red udgaven. Dvs. den har med garanti noget andet musik i introen, det bliver nævnt i kommentarsporet at tidligere udgaver har haft et andet nummer på lydsporet.

Jeg kan ikke huske hvilken film billederne fra Walther's udgaven stammer fra, men det er såvidt jeg husker en eller anden italiensk crime-film, som er udsendt af Walther's/Cinehollywood.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Mads » man 9. nov 2009 19:05

Thomsen skrev:Nice. Min skulle være på vej fra Pacific (medmindre postbudet nakker den - jeg har været lidt uheldig med det på det seneste). Jeg glæder mig til endeligt at se den efter al den omtale.

Jeg tror ikke du bliver skuffet. Hype omkring udgivelser skal man altid tage med et gran salt, men billederne ovenfor lyver ikke!
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Maratonmanden » man 9. nov 2009 19:29

selvtak for påmindelsen! Tjekkede lige lidt af vhsen ud og den ser sørme
stemningsfuld ud!Den lidt argentoske start med manden som løber i panik
inden han blever "Knifed", er akomponeret af en melodi med klaver og lys kvindevokal.
Hun synger "I gave my message to the wind", I told my story to the sea",
hvis jeg husker ret. Sangen varer ca 2 min. og med lidt god vilje(måske meget god vilje!) er der også lidt giallostemning over den!

Genkender kun Lionel Stander fra Whalters coverret og han har jo været
med i flere italienske crime film!

Det ender sgu nok med at jeg bestiller Code Red dvd`en!
Maratonmanden

ForegåendeNæste

Skriv et svar
1217 indlæg • Side 13 af 82 • 1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 82

Tilbage til Genrefilm