• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
1217 indlæg • Side 14 af 82 • 1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 82

Indlægaf Mads » man 9. nov 2009 20:01

Jeg tror det er Walther's 'Den sorte hånd' (La Mano Nera - Prima della Mafia, più della Mafia, Antonio Racioppi, 1973).

Sangen er 'Hold onto Love' med Raun Mackinnon. Jeg kan ærligt talt ikke huske hvordan den lyder, men den var heller ikke med i den første udgave af filmen (som hed Dead People).
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Maratonmanden » man 9. nov 2009 20:32

Det et godt bud, tak for det :) synes også jeg kan skimte en lidt ung Michele Placido i baggrunden på walthers coveret!Han sku være med i
"Den Sorte Hånd"!

Jeg tænkte mest om Code Red dvden var anderledes end W. vhsen i
introsekvensen med sangen. Meen jeg tro nu jeg bestiller skiven! :)
Maratonmanden

Indlægaf Staal » man 9. nov 2009 20:50

Den sidste film jeg så, var Paranormal Activity.

Det er efterhånden lidt tid siden, men den har stået på LOST lige siden :lol:

Jeg havde forinden biografturen hørt både godt og dårligt om filmen, så jeg vidste ikke rigtig, hvad jeg skulle forvente. Jeg var dog positivt overrasket over, hvor effektiv denne film var. Flere af scenerne fik det til at løbe koldt ned af ryggen på mig, hvilket ellers ikke er sket længe.

Det største minus må dog være, at jeg endte med at få vist den af de to slutninger, som jeg mindst håbede på ville blive vist.

Men alt i alt var det nu en anbefalelsesværdig film, som jeg helt sikkert skal have erhvervet mig, når den engang rammer hylderne.
Staal

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Jack J » man 9. nov 2009 20:59

LE BOUCHER (aka Slagteren) på dvdr optaget fra DR K, instrueret af en eller anden Chabrol-filejs, som vist var en af Bruno Matteis kopister. Den var ganske glimrende (men dog ingen Zombi 3). :|
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » man 9. nov 2009 21:02

Thomsen skrev:Uh, fortæl lige mere om den der VIVA LA MUERTE. Kan den købes nogen steder?

Det er en fransk journalist (Yves Montmayeur) som har lavet den for Canal+ hvor den sikkert vil blive vist snart. Ved ikke om den kommer ud på DVD for sig selv, men man kunne vil forstille sig den blev en slags ekstramateriale på en spansk horrorfilm? Jeg kan spørge instruktøren hvis det er vigtigt.

Jeg var nu ikke så begejstret for den, ret ukritisk gennemgang og nok for internt nørdet til et bredere publikum. Men har man fulgt med i nyere spansk horror er der mange sjove interviews, anekdoter og adgang til Nacho Cerdas meget nørdede ungkarleagtige hybel med film fra gulv til loft.

Også lidt skægt at se Filmaxs direktør med høj cigarføring nu hvor de lige er gået bankerot.

/K
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » tirs 10. nov 2009 10:57

Kristensen skrev:,,,adgang til Nacho,,,

Billede
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » tirs 10. nov 2009 14:21

Jack J skrev:LE BOUCHER (aka Slagteren) ..., instrueret af en eller anden Chabrol-filejs, som vist var en af Bruno Matteis kopister.

Som jeg husker det, var det præcis de ord, min filmhistorieunderviser brugte.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » tirs 10. nov 2009 14:51

Så The Front Page (Ryd Forsiden) af Billy Wilder med Jack Lemmon og Walther Matthau i aftes (endnu en AWE-udgivlese på tilbud i TP). Fremragende - hvor de dog sprudlede af energi og fortælleglæde i de der buddy-film :D

Billede
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf rammy » ons 11. nov 2009 16:24

End of the Line (2007)

Jeg faldt over denne gyserfilm i blockbusters billige rodebunke til 30 kr.- og sikke en overraskelse af en lille film. Som med ALLE horrorfilm er jo mindre man ved om filmen inden man ser den jo bedre er det. Men vi snakker undergrundstog, kultmedlemmer, brandøkser, knive, ko-ben og lidt overnaturlige kræfter. Filmen er pakket med gode chock, gore og en klaustrofobisk atmosfære. Filmen er lavet på et lille budget men den fungere overraskende godt. De forholdsvis ukendte skuespillere gør det meget bedre end forventet og jeg var super underholdt hele vejen igennem. Dette er slet ikke en ny klassiker inden for genren men den havde helt sikkert meget mere krudt i sig end jeg lige havde forventet - og jeg har da efterhånden set en del inden for genren! Derudover kan man glæde sig over at der IKKE er et overforbrug af billige og dermed elendige CGI effekter - vi snakker old school gore effekter og hvor er det dog rart og savnet! Så nap den, filmen fortjener slet, slet ikke at være så overset.

Billede

Jeg har taget lidt screendumps fra End Of The Line - beklager kvaliteten.

http://i749.photobucket.com/albums/xx139/rammy1980/eotl2.jpg?t=1257948676

http://i749.photobucket.com/albums/xx139/rammy1980/eotl1.jpg?t=1257948707

http://i749.photobucket.com/albums/xx139/rammy1980/eotl4.jpg?t=1257948730

http://i749.photobucket.com/albums/xx139/rammy1980/eotl5.jpg?t=1257948897

http://i749.photobucket.com/albums/xx139/rammy1980/eotl3.jpg?t=1257948936
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » fre 13. nov 2009 13:20

rammy skrev:Jeg har taget lidt screendumps fra End Of The Line - beklager kvaliteten.

Hej rammy, det er da udmærket kvlitet, men jeg har lige leget moderator og fixet dine links, så man ikke behøver at klikke på adressen for at se dem.

(marker link + 'Img'-tast)

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
Mads

Indlægaf rammy » fre 13. nov 2009 21:21

Mange tak! Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke kunne få det til at virke :oops:
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 13. nov 2009 21:31

gorzelak skrev:
Jack J skrev:LE BOUCHER (aka Slagteren) ..., instrueret af en eller anden Chabrol-filejs, som vist var en af Bruno Matteis kopister.

Som jeg husker det, var det præcis de ord, min filmhistorieunderviser brugte.

Det er jeg sikker på, det var. :lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » lør 14. nov 2009 07:55

gorzelak skrev:Som jeg husker det, var det præcis de ord, min filmhistorieunderviser brugte.

Ah, det er der din afsky for Chabrol og Truffaut stammer fra :wink:

Glemmer aldrig at jeg var ved at få portvinen galt i halsen da jeg på din top10 læste at Truffauts rolle i "Nærkontakt" var hans væsentligste bidrag til filmhistorien. Eller noget i den retning.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Gizmo » lør 14. nov 2009 11:02

Senest har jeg set DRAG ME TO HELL, der var hæderligt underholdende og meget mainstream, men ellers har den stået på nyere fransk horror de seneste par uger. Holder temauge på bloggen om emnet fra på mandag med en anmeldelse pr. dag.
Brugeravatar
Gizmo

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Indlægaf Dr. Humpp » lør 14. nov 2009 21:57

gorzelak skrev:Købt for 30 kr. inkl. porto gennem det døende danske Axelmusic - sammen, i øvrigt, med Tartan-udgivelser af 3 X Bergman, Bigas Lunas' GOLDEN BALLS og GORE GORE GIRLS af Lewis, alle til samme pris.

Kan ikke rigtigt finde de tilbud på Axelmusic's hjemmeside
http://www.imusic.dk/page/dvdfilm

Hjælp!
http://devilution.dk/ (House Of Franco)
Dr. Humpp

Geografisk sted: Olga's House Of Shame aka Amar

ForegåendeNæste

Skriv et svar
1217 indlæg • Side 14 af 82 • 1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 82

Tilbage til Genrefilm