• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
1217 indlæg • Side 22 af 82 • 1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 82

Indlægaf Vi Har Sjov » lør 30. jan 2010 14:01

Så den nye dommedags sci-fi gyser The Road med Viggo Mortensen i biffen. Den er fremragende! Synes næsten den har potentiale til at blive en postapokalyptisk klassiker i Abernes Planet-klassen. Den dystre og enkelt fortalte menneskelige historie er på samme tid grum og virkelig gribende. Der vil sikkert være delte meninger om den - afhængig af smag - men jeg mener absolut den bør ses. Lidt i familie med The Mist og Children of Men, men en tand bedre og mere interessant efter min mening. En krævende biografoplevelse, men med masser af æstetisk overskud 8)
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » lør 30. jan 2010 19:46

Skal se "The Road" i aften. Glæder mig, men har hørt meget blandet om den. Dog ligger synspunkterne overvejende i den positive ende.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » lør 30. jan 2010 20:19

Vi Har Sjov skrev:Abernes Planet-klassen.

Ehhhh!? Den skulle da gerne være bedre end alle de film tilsammen?

Jeg så Hanekes Det Hvide Bånd. Kostume-drama med nogle ret sadistiske små spasmer. Sådan en rigtig Bergman-agtig traver der tager sin tider og dvæler ved billederne. Absolut ikke hans bedste, men god hvis man er til den slags.
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » lør 30. jan 2010 23:08

Skøtt skrev:

Mente vist klassiker-status som Abernes Planet.
Brugeravatar
Vi Har Sjov

• Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » søn 31. jan 2010 15:52

Vi Har Sjov skrev:
Mente vist klassiker-status som Abernes Planet.

Okay, så... Men det sker ikke foruden KITCHET MERCANDICE!

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

GO APE!!!
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » søn 31. jan 2010 16:28

Cool! :D

Nå, jeg fik lige set den franske LA NUIT DE LA MORT (Night of Death, 1980) på dvd fra Synapse. Vældig sjov idé om ung fransk kvinde, der finder ud af, at beboerne på det plejehjem, hun arbejder på, har en fiks mani med foryngelseskure, der indebærer kannibalisme. Desværre er udførslen ikke særligt god, kameraarbejdet og klipningen får spændingen til at fuse ud og virker nærmest amatøragtigt nogle steder. Kun det grundlæggende koncept og et par udmærkede twists redder den fra at være tidsspilde.

3/6
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Anders » søn 31. jan 2010 16:53

Skøtt skrev:

Jeg så Hanekes Det Hvide Bånd. Kostume-drama med nogle ret sadistiske små spasmer. Sådan en rigtig Bergman-agtig traver der tager sin tider og dvæler ved billederne. Absolut ikke hans bedste, men god hvis man er til den slags.

Uha, den har jeg ellers glædet mig meget til at se. Jeg -elskede- Funny Games og Skjult. Hmm, nå.

Jeg fik set Inglorious Basterds og remaket af Last House on the Left for første gang igår, og begge film var fede, men uden at være solidt imponerende. Inglorious var MEGET anerledes end jeg havde troet, med selve opdelingen i kapitler, og den minimale vold (i forhold til andet Tarantino) men med nogle utroligt fængende dialoger og meget fed sort humor. Last House var ikke ligeså god som originalen, men tilgengæld var effekterne naturligvis en del federe, og med de kills som den film indeholder var det bestemt velkomment. :) Så positivt stemt, men ikke helt forbløffet..
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Vi Har Sjov » søn 31. jan 2010 19:57

Skøtt skrev:Billede

Hold da ferie, tænk at have en lifesize cut-out Cornelius på drengeværelset...! 8)
Brugeravatar
Vi Har Sjov

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 31. jan 2010 20:03

Vi Har Sjov skrev:
Skøtt skrev:Hold da ferie, tænk at have en lifesize cut-out Cornelius på drengeværelset...! 8)

Hvis der så i det mindste også havde været en af Mary Jane. :wink:

Billede
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » man 1. feb 2010 11:22

Anders skrev:Uha, den har jeg ellers glædet mig meget til at se. Jeg -elskede- Funny Games og Skjult. Hmm, nå.

Jeg tror det er meget personligt om man er til Det hvide bånd. Den har virkeligt den der Hanekeske deadpan konstaterende ondskab i sig, men mangler måske der der brutale chok som gjorde Funny Games, Bennys video og Skjult virkeligt unikke. Hmm, men på den anden side har Ulvetider heller ikke det voldsomme vendepunkt, og det er nok faktisk min yndlingsfilm af ham. Det er nok en smagssag. Flot det er den i hvert fald!
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf Vang » man 1. feb 2010 13:45

Skøtt skrev:Jeg tror det er meget personligt om man er til Det hvide bånd. Den har virkeligt den der Hanekeske deadpan konstaterende ondskab i sig, men mangler måske der der brutale chok som gjorde Funny Games, Bennys video og Skjult virkeligt unikke. Hmm, men på den anden side har Ulvetider heller ikke det voldsomme vendepunkt, og det er nok faktisk min yndlingsfilm af ham. Det er nok en smagssag. Flot det er den i hvert fald!

Så tror jeg at "The Road" er lige noget for dig. Som forventet en grum og dyster sag.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 1. feb 2010 17:15

BORN TO FIGHT (Nato per combattere, 1989). Absolut en af de bedste Bruno Mattei-film, jeg har set (ja, den er ligefrem GOD og rigtig underholdende!! Jeg er sikker på, der er visse Argento-tilbedere, der ville få et anfald, hvis de hørte mig sige det, haha), og desværre ganske overset, sikkert fordi den ikke tilhører de mere populære italienske genrer som zombie, giallo, politivold, osv.

Billede
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » man 1. feb 2010 18:04

Vang skrev:
Skøtt skrev:Jeg tror det er meget personligt om man er til Det hvide bånd. Den har virkeligt den der Hanekeske deadpan konstaterende ondskab i sig, men mangler måske der der brutale chok som gjorde Funny Games, Bennys video og Skjult virkeligt unikke. Hmm, men på den anden side har Ulvetider heller ikke det voldsomme vendepunkt, og det er nok faktisk min yndlingsfilm af ham. Det er nok en smagssag. Flot det er den i hvert fald!

Så tror jeg at "The Road" er lige noget for dig. Som forventet en grum og dyster sag.

Jeg er svært glad for The Road. Meget grum, men også gribende og tankevækkede, men ikke for symbolsk.
Brugeravatar
Vi Har Sjov

• Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » man 1. feb 2010 18:44

Vi Har Sjov skrev:Jeg er svært glad for The Road. Meget grum, men også gribende og tankevækkede, men ikke for symbolsk.

Jeg skal også have taget mig sammen og få den set inden længe. Synes bestemt ikke det er McCarthy's bedste roman, men den er helt sikkert hans mest filmatiserbare (udover No Country). Og jeg var meget glad for Hillcoats The Proposition. At McCarthy selv rent faktisk har blåstemplet filmen og ligefrem givet noter til et tidligt klip gør det jo ikke sagen mindre spændende:

http://www.guardian.co.uk/film/2010/jan ... -mortensen
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf rammy » man 1. feb 2010 22:36

Set d.01/02-10

Efter de første 30 min når WOW-faktoren har lagt sig er der kun en meget, meget forudsigelig omgang tynd tis historie tilbage. At det så er en historie man har set en million gange før gør det overhovedet ikke bedre. Vi ( kæresten og undertegnede ) var tæt på at falde i søvn to gange...meget skuffende men som forventet. Der ud over kæmper filmen med en uhyre corny dialog og klicheerne vælter ud ( men i 3D... ).
Der er jo absolut ingen spænding i den her film ggså ligner den en krydsning af Gay Pride, Playstation3 og Pocahontas...ikke ligefrem et plus...hold da op noget lort.
Eneste lyspunkt var at teknologien virkede som den skulle og lover godt for fremtidige 3D film selv om at underteksterne ødelægger illusionen.
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
1217 indlæg • Side 22 af 82 • 1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 82

Tilbage til Genrefilm