• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
1217 indlæg • Side 28 af 82 • 1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 82

Indlægaf Morbid Angel » søn 28. mar 2010 16:22

Gory-Glory skrev:Ojdå då dom har använt samma bild på henne till två filmer med henne. :lol:

Ikke henne men han :shock:

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf Maratonmanden » tors 1. apr 2010 15:17

Jeg var inde og se Refn`s nye film Valhalla rising i går.
Der var sgu ingen stort anlagt kommerciel Vikinge
blockbuster film her, næh istedet en lille smal kompromisløs
og minimalistisk film. Kan godt forstå den skiller vandene da
den på ingen måde gør det nemt for publikum men istedet kræver
en total tilstedeværelse af seeren. Der var dog ogå kun 6 mennesker
i biografen på en premiere dag hvor ca halvdelen sad og gabte
og raslede med slikposer!
Filmen er extremt godt castet samt location er imminent,
masser af tåge, mudder, brutal natur, dyster tavshed og sammebidte vikinger!
Den er ikke nær så voldelig som jeg havde troet men var meget mere
en indre metafysisk rejse i et spirituelt univers, selvom volden blot var
et fingerknips væk hele tide, men altså ingen utidige splatter gore scener,
heldigvis. Filmen arbejder med flere lag i sig hele tiden og tvinger seeren til at
acceptere dette, kan man ikke det er oplevelsen gået tabt!
Musikken(PeterPeter/Peter Kyed), billede og stemning gik flere gange op i en højere enhed
og kammede over i et par vilde sansende headtrips, imponerende og tilpas
artsy lavet, ingen poppet mtv klippestil her!
Hvis man kan lig Refn`s tidligere film(og ikke kun pusherfilmene) skal man også se Valhalla Rising. Oven på den explosive åbner kan den godt de første 5- 10min virke lidt tung og monoton, men den slår blot en stemning an og bare rolig forløsningen kommer og
resten af filmen virker som en stor hypnotiserende magnet, intet mindre!
Og så er det en film som er stolt af og gør en stolt af vores fælles nordiske kulturarv, hvor nådelsløs og brutal den end måtte være.

vh
mikkel
Maratonmanden

Indlægaf Jack J » tors 1. apr 2010 15:24

Morbid Angel skrev:
Gory-Glory skrev:Ojdå då dom har använt samma bild på henne till två filmer med henne. :lol:

Ikke henne men han :shock:

Jeps.

Wiki skrev:Ajita Wilson (1950 (?) - May 26, 1987 in Rome, Italy) was an American actress who starred in European exploitation and hardcore films in the 1970s and 1980s. She was, according to most accounts, transsexual.[1], born George Wilson in New York City. She died from a brain hemorrhage due to an automobile accident.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tors 1. apr 2010 15:27

Thanks for den rapport, Maratonmand. Herligt at vide, at vi godt kan sætte vores lid til filmen, modsat hvad vi hører fra diverse, ahm, "eksperter" fra reklame-anmeldelserne. :lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Maratonmanden » tors 1. apr 2010 16:07

ja det var ellers hård konkurrence fra Britney lee og co. :lol:
Maratonmanden

Indlægaf El Schnaflos » tors 1. apr 2010 23:47

Har lige set Survival of the Dead og man må sige at træthedstegnene for alvor er ved sætte ind, for den kære Romero.
Bevares, den kan da sagtens ses og er langt fra den værste zombie-film, jeg har set men nogen stor åbenbaring var det på ingen måde.
Tid til at tænke i andre baner for Romero... Og det har han jo bevist han sagtens kan og med voldsomt gode resultater.

Cabin Fever 2 har jeg også lige set og jeg kan (ikke overraskende) afsløre at den ligefrem er værre end den første. Nuff said...

Nu vil jeg gå igang med The Descent: Part 2, med fare for at det endnu engang ikke er andet end en skuffende fortsættelse... men jeg er positiv.
Brugeravatar
El Schnaflos

Geografisk sted: Sønderbronx, DK
  • Hjemmeside

Indlægaf JudasIscariot1651 » søn 4. apr 2010 04:15

Min seneste filmoplevelse har været Shutter Islan, i bio her den anden dag. Svedig psykologisk thriller af Martin Scorsese. Den holder +100 %, tag ind og se den mens i har chancen
JudasIscariot1651

Geografisk sted: Århus C, DenmarK
  • Hjemmeside

Indlægaf Staal » søn 4. apr 2010 13:16

El Schnaflos skrev:Har lige set Survival of the Dead og man må sige at træthedstegnene for alvor er ved sætte ind, for den kære Romero.
Bevares, den kan da sagtens ses og er langt fra den værste zombie-film, jeg har set men nogen stor åbenbaring var det på ingen måde.
Tid til at tænke i andre baner for Romero... Og det har han jo bevist han sagtens kan og med voldsomt gode resultater.

Cabin Fever 2 har jeg også lige set og jeg kan (ikke overraskende) afsløre at den ligefrem er værre end den første. Nuff said...

Nu vil jeg gå igang med The Descent: Part 2, med fare for at det endnu engang ikke er andet end en skuffende fortsættelse... men jeg er positiv.

Var det kun mig, der så en hvis kvalitet i Cabin Fever, omend jeg aldrig fik fat i hvad det var, filmen egentlig ville.
Staal

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Jack J » man 5. apr 2010 04:31

Staal skrev:Var det kun mig, der så en hvis kvalitet i Cabin Fever, omend jeg aldrig fik fat i hvad det var, filmen egentlig ville.

Bestemt ikke; vi er mange, der syntes, det var en kanon-underholdende splatterfilm. Filmland på DR2 gav den godt nok nul pile (som den eneste film i programmets historie), men Caspar Vang skrev en rosende anmeldelse af filmen her i Uncut, så du er altså ikke alene. Jeg har også svært ved at se, at den skulle være så dårlig, men smag og behag er jo heldigvis forskellige. Desværre tror jeg bare, at der er mange, der rakker den ned, fordi mainstream-pressen gør det.

Og til dit spørgsmål om, hvad den ville: Den ville underholde og smide en spand teaterblod i hovedet på seeren, og begge dele klarer den fint. Det er altså ikke kun film med store budskaber, der kan være gode. Det er helt i orden "kun" at underholde. 8)

http://uncut.dk/show_review.php?review_id=135
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » man 5. apr 2010 14:26

Jack J skrev:
Staal skrev:Var det kun mig, der så en hvis kvalitet i Cabin Fever, omend jeg aldrig fik fat i hvad det var, filmen egentlig ville.

Bestemt ikke; vi er mange, der syntes, det var en kanon-underholdende splatterfilm. Filmland på DR2 gav den godt nok nul pile (som den eneste film i programmets historie), men Caspar Vang skrev en rosende anmeldelse af filmen her i Uncut, så du er altså ikke alene. Jeg har også svært ved at se, at den skulle være så dårlig, men smag og behag er jo heldigvis forskellige. Desværre tror jeg bare, at der er mange, der rakker den ned, fordi mainstream-pressen gør det.

Og til dit spørgsmål om, hvad den ville: Den ville underholde og smide en spand teaterblod i hovedet på seeren, og begge dele klarer den fint. Det er altså ikke kun film med store budskaber, der kan være gode. Det er helt i orden "kun" at underholde. 8)

http://uncut.dk/show_review.php?review_id=135

Du har bestemt ret i at film ikke nødvendigvis skal behandle store spørgsmål og temaer for at være gode (hey, har lige set Thankskilling og ELSKEDE den).
Jeg anerkender også Roth's intention om at lave en straight-forward genre-flick der ikke har andet formål end at underholde, men gode intentioner alene gør langt fra en film god. Men som du selv nævner handler det jo nok i sidste ende om individuel smag...
Brugeravatar
El Schnaflos

Geografisk sted: Sønderbronx, DK
  • Hjemmeside

Indlægaf Tommy » man 5. apr 2010 18:55

Maratonmanden skrev:Jeg var inde og se Refn`s nye film Valhalla rising i går.
heldigvis. Filmen arbejder med flere lag i sig hele tiden og tvinger seeren til at
Musikken(PeterPeter/Peter Kyed), billede og stemning gik flere gange op i en højere enhed
Hvis man kan lig Refn`s tidligere film(og ikke kun pusherfilmene) skal man også se Valhalla Rising. Oven på den explosive åbner kan den godt de første 5- 10min virke lidt tung og monoton, men den slår blot en stemning an og bare rolig forløsningen kommer og
Og så er det en film som er stolt af og gør en stolt af vores fælles nordiske kulturarv, hvor nådelsløs og brutal den end måtte være.

vh
mikkel

Jeg var også inde og se den i "Øst for Paradis" i Århus den anden dag.
Mikkel rammer meget godt plet i sit indlæg, kan også klart anbefales herfra :)
There is a secret song at the center of the world, and its sound is like razors through flesh.
Brugeravatar
Tommy

Indlægaf Maratonmanden » man 5. apr 2010 22:54

Tommy skrev:
Maratonmanden skrev:Jeg var inde og se Refn`s nye film Valhalla rising i går.

vh
mikkel

Jeg var også inde og se den i "Øst for Paradis" i Århus den anden dag.
Mikkel rammer meget godt plet i sit indlæg, kan også klart anbefales herfra :)

Fedt du kunne lide den :) Vang var vidst også helt glad for den, så vi 3 :o :lol:
Har faktisk helt lyst at til at indløse billet igen for at få de sidste tråde samlet, glæder mig ihvertfald meget til dvden!!!
Maratonmanden

Indlægaf Gory-Glory » tirs 6. apr 2010 11:11

Jo jag vet att Ajita Wilson har varit en man, hon dog väl i en bilolycka !?

Min påskfilm fick bli

Two Evil Eyes
Bolag: Studio S Entertainment - Sverige
Format: DVD PAL region 2

Billede

6/10
https://www.instagram.com/goryglory
https://www.tiktok.com/@g0rygl0ry
https://www.youtube.com/@g0rygl0ry
Brugeravatar
Gory-Glory

Geografisk sted: Sverige
  • Hjemmeside

Indlægaf Tommy » tirs 6. apr 2010 11:21

Jeg kunne også godt tænke mig at gense den, der er også en del ting i filmen jeg gerne lige ville have sat på plads.

Gory-Glory: Jeg har også købt Two Evil Eyes, da man ikke plejer at gå meget galt i byen med Romero og Agento. Men Romeros film var IMO godt nok en omgang makværk. Virkelig ringe. The Black Cat fra Argento var til gengæld meget underholdende.
There is a secret song at the center of the world, and its sound is like razors through flesh.
Brugeravatar
Tommy

Indlægaf Anders » ons 7. apr 2010 17:39

Jeg så "Paranormal Activity" i Søndags, og må sige at jeg synes den var meget underholdende og til tider pænt skummel. Ikke så uhyggelig som jeg havde regnet med, men dog med nogle chok og 'neglebiddere' filmen igennem. Jeg var ret vild med måden den er lavet på, det håndholdte kamera om dagen kontra 'nightwatch' om natten fungerede rigtigt godt efter min mening. Derudover synes jeg at amatør-skuespillerne gjorde et rigtigt godt arbejde.

Det der skuffede mest var dog slutningen - både den i filmen, og den 'alternative ending' som er med på Paramounts dvd. Begge slutninger var totalt skod, og min veninde som jeg så den sammen med var da også i syv sind bagefter, da hun åbenbart havde set en hel tredje slutning da hun så den første gang? Hvor mange er der?? :D
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Geografisk sted: Århus

ForegåendeNæste

Skriv et svar
1217 indlæg • Side 28 af 82 • 1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 82

Tilbage til Genrefilm