• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
1217 indlæg • Side 33 af 82 • 1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 82

HGTTG

Indlægaf Trillian » man 6. sep 2010 17:41

Så fik jeg endelig set Garth Jennings The Hitchhiker's guide to the galaxy fra 2005 .

Som mit nickname indikerer er jeg inkarneret fan af HGTTG. Jeg købte bogen i 1987 i London og så var jeg solgt ! Har aldrig turdet læse den danske udgave da jeg ikke kan forestille mig at Adams crazy blomstrende sprog kan oversættes !

Så det var også med blandede følelser jeg slog over på TV2 kl. 00.25 i nat, men jeg tog en dyb indånding og sagde "Don't panic".

Men filmen overraskede mig positivt. Godt nok er det svært at proppe handlingen og de mange sideplots ned i en spillefilm, men gudskelov havde Jennings valgt at stoppe ved "The Restaurant at the end of the world" - ville ellers godt have set vores venner blive præsenteret for "The dish of the day":)

Den maniodepressive robot Marvin var fantastisk lavet, hans depressive stemme, det store hoved og hans ludende gang var alletiders, og hans bemærkning da han mødes af et våben og ordene "Freeze": "Freeze ? I'm a robot not a refrigerator" var enestående.

Naturligvis savnede jeg mange af sidehistorierne bl.a. den om at Babelfisken er beviset på at Gud ikke eksisterer !

Men alt i alt var det en positiv oplevelse og jeg fik lyst til at kaste mig over moppedrengen igen - og måske endda læse den danske udgave ???
Hilsen
Trillian
Brugeravatar
Trillian

Geografisk sted: Endnu længere ude på landet på Fyn

Indlægaf Vi Har Sjov » man 6. sep 2010 21:13

Indrømmer at jeg er lidt af en novice udi klassiske horrorfilm, så jeg har lige fået Trilogy Of The Dead DVD og har foreløbig set Night Of The Living Dead. Glimrende omklamrende stemning (omend ret langsom ift. nutidens hypersplatter...)
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 6. sep 2010 21:26

Jeg kan selvklart godt nyde de nye zombiefilm, men de er ærlig talt ret urealistiske (siger han om zombiefilm)!! Hvis vi ellers går ud fra, at muligheden for at de døde kunne stige op af gravene, hvad er så mest logisk? At de stavre afsted som døde mennesker, der for en kort stund er blevet delvist "genopladet" eller at de spurter afsted som maratonløbere? :mrgreen:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Re: HGTTG

Indlægaf gorzelak » man 6. sep 2010 22:00

Trillian skrev:Så fik jeg endelig set Garth Jennings The Hitchhiker's guide to the galaxy fra 2005 .

Det er for længe siden, jeg sidst har læst bøgerne, til at jeg kan vurdere, hvor loyal filmversionen er - men jeg morede mig under alle omstændigheder gevaldigt med den. Filmen, altså. Nu, du nævner de danske versioner: I lørdags, på et marked, faldt jeg faktisk over to af de danske oversættelser udgivet på Tellerup: første bind og "Farvel og tak for fisk". Har også positive minder om "Dirk Gentlys holistiske detektivbureau".
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » man 6. sep 2010 22:04

Vi Har Sjov skrev:Indrømmer at jeg er lidt af en novice udi klassiske horrorfilm, så jeg har lige fået Trilogy Of The Dead DVD og har foreløbig set Night Of The Living Dead. Glimrende omklamrende stemning (omend ret langsom ift. nutidens hypersplatter...)

Gir dig helt ret - NIGHTs status er selvfølgelig uantastelig, men en langsom (og meget stemningsbåret) film, det er det altså.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » man 6. sep 2010 23:27

Vi Har Sjov skrev:Indrømmer at jeg er lidt af en novice udi klassiske horrorfilm, så jeg har lige fået Trilogy Of The Dead DVD og har foreløbig set Night Of The Living Dead. Glimrende omklamrende stemning (omend ret langsom ift. nutidens hypersplatter...)

Ooh... måske du vil være så venlig at opklare følgende for mig?:
http://www.forum.uncut.dk/viewtopic.php ... 729f4add6b

Dvdcompare har desværre ingen informationer om den danske udgivelse. Til gengæld kan man læse, at der er klippet 6 sekunder ud af "Dawn of the Dead" i Anchor Bays R2-udgivelse:
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=2108
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Vi Har Sjov » man 6. sep 2010 23:59

Tror ikke jeg kan bidrage til afklaringen af hvilken er den ultimative udgave... Den trilogi-boks jeg købte er fra Midget Ent. med dansk beskrivelse på selve boksen. Sjovt nok er der i ekstramaterialet en 30års-jubilæums-trailer med reklame bl.a. for ekstra footage- som jeg ikke kan se er med i filmen (bl.a. en kiste der åbnes og skændes af zombier i åbningsscenen på kirkegården...)

Og det var lidt overraskende at der hverken var tale om en virus eller at zombierne står op af deres grave, men derimod en stråling fra et vist hemmligtholdt "Venus-projekt"...
Brugeravatar
Vi Har Sjov

• Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » tirs 7. sep 2010 00:02

gorzelak skrev:

Gir dig helt ret - NIGHTs status er selvfølgelig uantastelig, men en langsom (og meget stemningsbåret) film, det er det altså.

Ja, den gammeldags stil og stemning mindede mig ligefrem om 50ernes gysere som f.eks. Last Man On Earth med de få, ikke så skræmmende, zombier der mest bare hængte ud og var lidt smårowdy uden for Vincent Price's hus...
Brugeravatar
Vi Har Sjov

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » tirs 7. sep 2010 00:15

Vi Har Sjov skrev:Tror ikke jeg kan bidrage til afklaringen af hvilken er den ultimative udgave...
Det er heller ikke spørgsmålet. :wink:

Nå, men nu har jeg da fundet ud af, at det var Midget-boksen, jeg omtalte. Medmindre de har skrevet forkert på bagsiden, er "Day of the Dead" i forkert billedformat:
http://www.dvdcity.dk/?50O48O49O483431O ... O48XO48311
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Vi Har Sjov » ons 8. sep 2010 00:03

Fik så set Dawn Of The Dead. Glimrende! Skøn tyk social kommentar om forbrugerismen, pragtfuld gore-scene med bikerne med Tom Sivino i spidsen, og den ekstra halve time gjorde både håbløsheden mærkbar og løftede filmen til episk format efter min mening.

Det var dagens novice-bekendelse...
Brugeravatar
Vi Har Sjov

• Hjemmeside

Indlægaf Pondo Sinatra » ons 8. sep 2010 17:54

Pinligt at indrømme, men jeg så Dead Or Alive fra 2006 i dag. Den kostede mig 20kr i Blockbuster.

Og den var FUCKING fed! Okay, jeg overreagerede måske lige der, men jeg var overrasket over dens underholdningsværdi. Jeg har aldrig spillet DOA-spillene, men den var totalt over the top åndssvag. Jeg var samtidig også ubehageligt skræmt over, at det nok er en af de bedste spil-filmatiseringer jeg nogensinde har set... Fuck... Det er egentlig trist. Er der nogen som kan minde mig om en film, baseret på en film, som er go'?

Jeg kan ikke komme i tanke om nogen lige nu. Måske er det fordi den seneste spil-baseret film jeg så før DOA var Uwe Boll's House of the Dead. Min hjerne rådner.
Brugeravatar
Pondo Sinatra

Indlægaf Vi Har Sjov » ons 8. sep 2010 19:27

Så gled Day Of The Dead også ned. Umiddelbart er jeg gladest for Dawn... men Day... var også fin med sin grumme 80er-stil, de totalt afstumpede soldater selvom kaptajnen var lovlig over-the-top, og den der kvægfold de plukker zombier fra til forsøg var for sej!

Også interessant hvordan perspektivet i trilogien flytter sig fra en isoleret hytte over et dengang moderne mall til militær og forskere. Men det og meget andet er sikkert behandligt grundigt i mange afhandlinger om serien...
Brugeravatar
Vi Har Sjov

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » ons 8. sep 2010 21:24

"Måske er det fordi den seneste spil-baseret film jeg så før DOA var Uwe Boll's House of the Dead. Min hjerne rådner."

Hold nu op. House of the Dead er sgu' ikke en værre film, end så mange andre. Jeg synes sgu' den var meget underholdende (og jeg står ved det!).

Så iøvrigt Super Mario Bros. forleden... Se DET var en fucked up spil-filmatisering.
Brugeravatar
El Schnaflos

Geografisk sted: Sønderbronx, DK
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 8. sep 2010 21:30

Jeg giver op... det er åbenbart ikke enhver forundt at få svar på et simpelt spørgsmål.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » ons 8. sep 2010 23:31

Nicolai skrev:Jeg giver op... det er åbenbart ikke enhver forundt at få svar på et simpelt spørgsmål.

Så så, rolig nu. Måske folk bare ikke ved det. Jeg gør i alt fald ikke. Billede
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
1217 indlæg • Side 33 af 82 • 1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 82

Tilbage til Genrefilm