Er der nogen, der ved, hvor der står info om told-satsen for dvd'er (told, ikke moms)?
Den gamle, nu "historiske" info:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=300092 ... =5#i300092
AvatarDK skrev:Normalt er moms og postdk-gebyr nok til at gøre køb uinteressante
AvatarDK skrev:Hvorfor er du i det hele taget interesseret i told og toldgrænsen?
Normalt er moms og postdk-gebyr nok til at gøre køb uinteressante
Gizmo skrev:AvatarDK skrev:Normalt er moms og postdk-gebyr nok til at gøre køb uinteressante
Well, har netop fået FROZEN hjem fra engelsk Amazon. Selv om de opkræver moms, så kostede den 110,- kroner med forsendelse og det hele. Når (og hvis) den kommer på dansk dvd, vil startprisen formentlig være 180,- kroner.
Hvis du køber et par cowboybukser fra USA til en værdi af 1.500 kr., hvor portoen er 50 kr. og toldsatsen 12%, vil regnestykket se sådan ud:
Told 12% af varens værdi (1.500 kr.) + porto (50 kr.) = 186 kr.
Moms 25% af varens værdi (1.500 kr.) + porto (50 kr.) + told (186 kr.) 434 kr.
Importgebyr 160 kr.
Opkrævning i alt
Gizmo skrev:AvatarDK skrev:Normalt er moms og postdk-gebyr nok til at gøre køb uinteressante
Well, har netop fået FROZEN hjem fra engelsk Amazon. Selv om de opkræver moms, så kostede den 110,- kroner med forsendelse og det hele. Når (og hvis) den kommer på dansk dvd, vil startprisen formentlig være 180,- kroner.
AvatarDK skrev:Gizmo skrev:AvatarDK skrev:Normalt er moms og postdk-gebyr nok til at gøre køb uinteressante
Ja det er den danske moms de lægger til istedet for den engelske, så det er en moms-forskel man kommer til at give. Det er kun amazon.co.uk jeg kender til der i det hele taget gør det. De fleste steder giver man vist kun den engelske moms, selvom man er fra Danmark. Som Jack J også skriver bliver det mere krydret hvis vi taler om egentlige non-EU køb. Så vil gebyret på 160 dask ryge oveni.... Yikes.
Jack J skrev:LOL. Der blev spurgt om det på et udenlandsk forum og jeg ville finde ud af, hvor skrækkeligt det egentligt står til i Danevang.
AvatarDK skrev:Jack J skrev:LOL. Der blev spurgt om det på et udenlandsk forum og jeg ville finde ud af, hvor skrækkeligt det egentligt står til i Danevang.
Åh det står skidt til så længe bagatelgrænsen ligger på 80 kr.
Toldgrænsen er dog vist hævet til 1300 dask eller så så du skal købe stort ind før du støder ind i den. Hvad %-satsen er for dvd'er aner jeg ikke men sikkert ikke mere end en 5%.
knockabout skrev:I hvilke tilfælde er det lige at pestdanmark tilføjer deres dejlige importgebyr?
Jeg kunne forstå på Gizmos indlæg, at han blev pålagt moms men ingen gebyr derudover!
knockabout skrev:I hvilke tilfælde er det lige at pestdanmark tilføjer deres dejlige importgebyr?
Jeg kunne forstå på Gizmos indlæg, at han blev pålagt moms men ingen gebyr derudover!
Thomsen skrev:A) Virksomheder indenfor EU, der sælger for mere end 280.000 kr til et andet EU-land skal lade sig moms-registrere i det pågældende land og opkræve landets moms af kunder fra landet. Det betyder, at når du handler hos Amazon.co.uk, så trækker de den engelske moms fra prisen, men lægger til gengæld den danske moms på, når du når frem til betalingssiden. Jeg kender ikke til andre virksomheder end Amazon, der falder indenfor reglen.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst