• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
1217 indlæg • Side 48 af 82 • 1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 82

Indlægaf Anders » lør 5. feb 2011 11:52

Jeg havde igår fornøjelsen af at se "Trolljegeren" sammen med et par kammerater, og den var virkelig fabelagtig. Super original og veludført, den anbefales på det klareste!
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Geografisk sted: Århus

Indlægaf El Schnaflos » lør 5. feb 2011 18:26

Anders skrev:Jeg havde igår fornøjelsen af at se "Trolljegeren" sammen med et par kammerater, og den var virkelig fabelagtig. Super original og veludført, den anbefales på det klareste!

Jeg blev nu slemt skuffet. Havde virkelig glædet mig til den...
Brugeravatar
El Schnaflos

Geografisk sted: Sønderbronx, DK
  • Hjemmeside

Indlægaf Anders » søn 6. feb 2011 01:12

Hvad skuffede dig ved den? Det forstår jeg slet ikke.
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Indlægaf El Schnaflos » man 7. feb 2011 16:36

Anders skrev:Hvad skuffede dig ved den? Det forstår jeg slet ikke.

POSSIBLE SPOILERS!

Tror bare jeg havde forventet lidt mere. Grundideen har jo et fantastisk potentiale, jeg desværre ikke synes filmen indfriede.
Når man laver en film "doku-style", irriterer det mig at der er lidt for mange usandsynlige og smarte klip mellem optagelserne, der virkelig ødelægger den dokumentaristiske stil. Vælger man denne stil, synes jeg man skal køre den all the way, rent teknisk. Derudover synes jeg simpelthen der skete for lidt og rent manuskriptmæssigt var der også en del irritationsmomenter, f.eks. at gutten fra statens TOP-hemmelige "trolde-afdeling", ikke rigtig gør noget ved at Norges eneste troldejæger, har et uautoriseret filmhold rendende i røven. Hvis det var så skide hemmeligt, havde jeg måske som minimum beslaglagt optagelserne, men det bekymrer ham ikke voldsomt, ud over at han nævner at de ikke skal filme. I sig selv måske ikke voldsomt vigtigt, men der er en del andre dumme ting, folkene bag måske lige skulle ha' brugt en enkelt gennemlæsning eller to på at eliminere.
Når vi så endelig kommer til den regulære "trolde-action" (og det er der faktisk ikke ret meget af) er det virkelig en spand koldt vand, man får smidt i nakken. Uinspirerende og direkte kedelige trolde-situationer. Jeg er klar over at filmen nok har været relativt "low-budget", men det kunne være lavet uendeligt mere elegant og spændende.

Det eneste der faktisk holdt mig vågen var hele grundkoncepetet og den tørre norske humor, der heldigvis gennemsyrer filmen. Men der var da ganske sjove sjove scener (personligt var jeg ganske glad for "De Tre Bukkebruse"-idéen) og filmen var da bedre end så meget andet lort derude. Jeg havde bare forventet lidt mere af en film, der i sidste ende var ret ordinær og til tider småkedelig og da slet ikke levede op til traileren.

Jeg fornemmer dog at jeg er ret alene med de holdninger. Glæder mig til at høre hvad resten af befolkningen på sitet mener...
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Anders » tirs 8. feb 2011 01:29

El Schnaflos skrev:

POSSIBLE SPOILERS!

Tror bare jeg havde forventet lidt mere. Grundideen har jo et fantastisk potentiale, jeg desværre ikke synes filmen indfriede.
Når man laver en film "doku-style", irriterer det mig at der er lidt for mange usandsynlige og smarte klip mellem optagelserne, der virkelig ødelægger den dokumentaristiske stil. Vælger man denne stil, synes jeg man skal køre den all the way, rent teknisk. Derudover synes jeg simpelthen der skete for lidt og rent manuskriptmæssigt var der også en del irritationsmomenter, f.eks. at gutten fra statens TOP-hemmelige "trolde-afdeling", ikke rigtig gør noget ved at Norges eneste troldejæger, har et uautoriseret filmhold rendende i røven. Hvis det var så skide hemmeligt, havde jeg måske som minimum beslaglagt optagelserne, men det bekymrer ham ikke voldsomt, ud over at han nævner at de ikke skal filme. I sig selv måske ikke voldsomt vigtigt, men der er en del andre dumme ting, folkene bag måske lige skulle ha' brugt en enkelt gennemlæsning eller to på at eliminere.
Når vi så endelig kommer til den regulære "trolde-action" (og det er der faktisk ikke ret meget af) er det virkelig en spand koldt vand, man får smidt i nakken. Uinspirerende og direkte kedelige trolde-situationer. Jeg er klar over at filmen nok har været relativt "low-budget", men det kunne være lavet uendeligt mere elegant og spændende.

Det eneste der faktisk holdt mig vågen var hele grundkoncepetet og den tørre norske humor, der heldigvis gennemsyrer filmen. Men der var da ganske sjove sjove scener (personligt var jeg ganske glad for "De Tre Bukkebruse"-idéen) og filmen var da bedre end så meget andet lort derude. Jeg havde bare forventet lidt mere af en film, der i sidste ende var ret ordinær og til tider småkedelig og da slet ikke levede op til traileren.

Jeg fornemmer dog at jeg er ret alene med de holdninger. Glæder mig til at høre hvad resten af befolkningen på sitet mener...

SPOILERS - SPOILERS

Okay, det kan jeg på ingen måde nikke genkendende til, jeg synes tværtimod at troldene var helt fantastiske, og at filme-stilen holdte helt vildt.
Derudover synes jeg da at hr. Top-Hemmelig-Statsmand gjorde pænt meget for at stoppe filmen, han blev stigende mere og mere aggressiv, og til sidst ville han slå dem ihjel og jagtede dem for at få filmen?? Det vil jeg da mene er at gå pænt langt. :)

Derudover så jeg i aften "The Last Exorcism", den var fed, klart seværdig, men på ingen måde hvad jeg havde forventet. Både positivt og negativt.
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Indlægaf El Schnaflos » tirs 8. feb 2011 16:47

Anders skrev:
El Schnaflos skrev:

POSSIBLE SPOILERS!

SPOILERS - SPOILERS

Derudover synes jeg da at hr. Top-Hemmelig-Statsmand gjorde pænt meget for at stoppe filmen, han blev stigende mere og mere aggressiv, og til sidst ville han slå dem ihjel og jagtede dem for at få filmen?? Det vil jeg da mene er at gå pænt langt. :)

Fair nok. Der må jeg være døset lidt hen i min alkohol-tåge. Resten står jeg dog ved.
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Selvjustitsminister » lør 26. feb 2011 03:28

Jeg har været ved at gense nogle klassikere fra vhs hylden

Billede

Lidt misvisende cover og titel, men filmen er god. Nero leverer jo næsten altid varen og Kennedy er en fryd som bad guy.

Billede

Den her gør mig stolt af at komme fra Viborg. Viborgs egen Kavan har nemlig valgt at lave en udgivelse hvor alt er forkert (hvis det altså ikke bare er mit videobånd, der har forkert label).
Titlen er ikke Tornado II, men bare Tornado.
Billederne er fra en anden film med en undtagelse - ham med maskingeværet er en lokal fyr fra Viborg, så det er slet ikke fra nogen film.
Beskrivelsen af filmen bag på coveret er helt forkert, måske fra den film hvor billederne er fra??
Skuespiller og crew stemmer vidst nok ikke overhovedet.

Ser man bort fra de detaljer er der tale om en ok vietnam film, hvis eneste fejl er at den bliver lidt kedelig til tider.

Billede

Et mesterværk af en WWII film. Historien bliver sat igang så hurtigt at det kan knibe lidt at følge med. Der bliver i hvert fald ikke forklaret for meget og der bliver hurtigt klippet rundt fra sted til sted. Efterhånden falder filmen dog til ro og giver tid til historien. Et hold soldater skal på en umulig mission for at befri eller dræbe en forsker, der arbejder for nazisterne.
Brugeravatar
Selvjustitsminister

Indlægaf Jack J » søn 27. feb 2011 04:37

Jeg husker, at Jakob Stegelmann engang i Planet X præsenterede filmen DEAD MEN WALK og sagde noget i retning af: "Med George Zucco og Dwight Frye kunne det ikke gå galt". Og nej, det gjordet det bestemt heller ikke! Fem-seks år efter programmet (det bedste filmprogram på dansk TV nogensinde) kørte over skærmen, fik jeg endelig set filmen i går aftes på DVD fra USA, og med sin lidt over en times løbetid har den lige den rigtige længde. Jeg ville ønske, at flere film var kortere! Nutidens film er ofte alt for lange. Anyway, Zucco spiller to tvillingebrødre, en god og en ond, hvoraf den onde netop er afgået ved døden, da filmen begynder. Han har dog indgået en handy pagt med Seytan (sådan udtaler han det rent faktisk, men om der er nogen Tyrkish forbindelse eller det bare skal virke *mystisk*, skal jeg ikke kunne sige), så han kan komme tilbage fra døden og tage hævn på den gode tvillingebror, der viser sig ikke at have været helt så god alligevel (man kan jo forstille sig, at den onde bror ikke døde af alderdom). Dwight Frye spiller hans håndlanger og leverer sin præstation næsten lige så skingrende sindssygt, som sin rolle som Renfield i Dracula (1931).

Trailer her:
http://enlejemordersertilbagepaadansk.b ... net-x.html
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 27. feb 2011 05:16

Selvjustitsminister skrev:Billede

Den her gør mig stolt af at komme fra Viborg. Viborgs egen Kavan har nemlig valgt at lave en udgivelse hvor alt er forkert (hvis det altså ikke bare er mit videobånd, der har forkert label).
Titlen er ikke Tornado II, men bare Tornado.
Billederne er fra en anden film med en undtagelse - ham med maskingeværet er en lokal fyr fra Viborg, så det er slet ikke fra nogen film.
Beskrivelsen af filmen bag på coveret er helt forkert, måske fra den film hvor billederne er fra??
Skuespiller og crew stemmer vidst nok ikke overhovedet.

Ser man bort fra de detaljer er der tale om en ok vietnam film, hvis eneste fejl er at den bliver lidt kedelig til tider.

Nej, det er ikke bare din video, der har en forkert label. Den forkerte film er også på den exrental, som jeg har og maratonmanden har fortalt mig, at den også er på en salgskassette, som han har. xD.

Og det er ganske rigtigt Antonio Margheritis italienske film TORNADO, der er på båndet. Meget mærkeligt! Og det forkerte omslag er ret bizart i sig selv, creditsne er nemlig fra FIREBIRD CONSPIRACY (1987), som er en italiensk-filippinsk produktion filmet på Filippinerne, som i alt fald i Finland er omdøbt til TORNADO 2, for at kamuflere den som en sequel til Margheritis film! Jeg er i kontakt med en af de skuespillere, der var med som extra i filmen, Bert Spoor. Han havde ikke set filmen, siden den blev lavet, så jeg sendte ham en dvd-r, og han var ret forundret over, at den nu var blevet udsendt som en sequel. :lol:

Det finske omslag er på min blog (nederst i indlægget):
http://trashy-filipino-war-movies.blogs ... 20Firebird

TORNADO er iø den tredje film i den serie på tre Vietnam-film, som Margheriti lavede i start 80'erne, de to første er THE LAST HUNTER og TIGER JOE - og de er bedre end TORNADO. Måske gamle Margheriti ikke sku' have undladt at tage David Warbeck med, nu hvor han gjorde det så glimrende i de to første, LOL.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Gory-Glory » søn 27. feb 2011 17:42

Jag såg precis på

Insane

Billede

Engelskt tal, ej text
Widescreen 1.85:1

Insane är en svensk slasher från år 2010 som är regisserad av Anders Jacobsson som mest är känd för Evil Ed. Filmen handlar om en tjej som är ute och letar efter sin syster som är försvunnen som skulle varit på en festival. Hon tar in på ett gammalt coolt hotell från 1960-talet där det bara finns ägaren, för att vägen blev flytattad så inga andra gäster hittar dit.

Ägaren spelas av Lars Bethke som mest är känd från Tre Kronor och den mörkhyade killen är med i Hotel Ibis reklamen. Det går runt en maskerad galning där som är klädd i svart regnrock och gasmask och beväpnad med rökbomber och kniv som letar efter oskyldiga offer, vem är galningen och varför gör hans om han gör.

Vi ska tror att filmen är amerikansk och inspelad i USA för att alla pratar engelska med amerikansk dialekt och tjejerna i filmen är till och med dubbade till engelska. För att förstärka det så står det amerikanska flaggor på receptionen. Så man får lite vibbar av gammal italiensk skräckfilm från 1980-talet. Men tyvärr så står där inga J&B flaskor i hotellbaren. Vi bjuds på spänning och gore, men tyvärr inget naket.

Jag tycker att filmen var riktigt bra och snyggt filmad.

7/10
https://www.instagram.com/goryglory
https://www.tiktok.com/@g0rygl0ry
https://www.youtube.com/@g0rygl0ry
Brugeravatar
Gory-Glory

Geografisk sted: Sverige
  • Hjemmeside

Indlægaf Selvjustitsminister » man 28. feb 2011 07:25

Jack J skrev:Nej, det er ikke bare din video, der har en forkert label. Den forkerte film er også på den exrental, som jeg har og maratonmanden har fortalt mig, at den også er på en salgskassette, som han har. xD.

Og det er ganske rigtigt Antonio Margheritis italienske film TORNADO, der er på båndet. Meget mærkeligt! Og det forkerte omslag er ret bizart i sig selv, creditsne er nemlig fra FIREBIRD CONSPIRACY (1987), som er en italiensk-filippinsk produktion filmet på Filippinerne, som i alt fald i Finland er omdøbt til TORNADO 2, for at kamuflere den som en sequel til Margheritis film! Jeg er i kontakt med en af de skuespillere, der var med som extra i filmen, Bert Spoor. Han havde ikke set filmen, siden den blev lavet, så jeg sendte ham en dvd-r, og han var ret forundret over, at den nu var blevet udsendt som en sequel. :lol:

TORNADO er iø den tredje film i den serie på tre Vietnam-film, som Margheriti lavede i start 80'erne, de to første er THE LAST HUNTER og TIGER JOE - og de er bedre end TORNADO. Måske gamle Margheriti ikke sku' have undladt at tage David Warbeck med, nu hvor han gjorde det så glimrende i de to første, LOL.

Godt at vide, at det ikke kun er mig. Så vidt jeg husker har jeg det modsatte problem med Strike Commando (vidst nok også Kavan/Scanbox). Det er 2'eren jeg har på min salgskass. men ifølge coveret er det 1'eren.
Brugeravatar
Selvjustitsminister

Indlægaf Jack J » man 28. feb 2011 15:10

Selvjustitsminister skrev:
Jack J skrev:Nej, det er ikke bare din video, der har en forkert label. Den forkerte film er også på den exrental, som jeg har og maratonmanden har fortalt mig, at den også er på en salgskassette, som han har. xD.

Godt at vide, at det ikke kun er mig. Så vidt jeg husker har jeg det modsatte problem med Strike Commando (vidst nok også Kavan/Scanbox). Det er 2'eren jeg har på min salgskass. men ifølge coveret er det 1'eren.

Virkelig!? Her kan der måske være tale om en forkert video i kassetten. Jeg har den ikke på dansk video, men måske en anden (Diabolik :mrgreen: ) kan hjælpe?
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Selvjustitsminister » man 28. feb 2011 20:30

I weekenden blev det tid til nogle gensyn og lidt nysyn

The Descent - jeg synes den var ok første gang, jeg så den. Efterfølgende er den dog blevet bedre og bedre ved gensyn.

Girl Next Door - den havde ikke samme virkning som første gang, jeg så den. Der er dog stadig en led heks hende Ruth.

The Abandoned - flot og meget stemningsfuld. Første gang jeg så den rejste de små hår sig, det har aftaget nu, men det er stadig en fremragende film.

Efter tre gensyn blev det til mit første visit med Lustigs Vigilante. Hvorfor jeg aldrig har set den før er en gåde. Fremragende film, og i det hele taget en god udgivelse fra AWE. Det bliver ikke sidste gang den ryger i afspilleren.

Snabba Cash lånte jeg af naboen. God film men lidt overvurderet i masser af anmeldelser. Joel Kinnaman synes jeg gjorde det godt, og så var det godt at se Dejan Cukic igen.

Sidste film det blev til var Bulletproof. Gary Busey i topform, hvis den er udgivet på dvd, så skal jeg have fat på den.
Brugeravatar
Selvjustitsminister

Indlægaf Gory-Glory » tors 3. mar 2011 16:33

Jag såg precis på

Plankan
Bolag: Atlantic Film AB - Sverige
Format: DVD PAL region 2

Billede

Plankan är en brittisk komedi från år 1967 som handlar om två golvläggare som saknar en planka så dom får köra och köpa en och sedan svårigheterna och hindren som som stöter på när dom ska köra hem emd den nya plankan.

Lika kul som alltid.

7/10
https://www.instagram.com/goryglory
https://www.tiktok.com/@g0rygl0ry
https://www.youtube.com/@g0rygl0ry
Brugeravatar
Gory-Glory

Geografisk sted: Sverige
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 4. mar 2011 23:54

Jeg har netop set halvdelen af den brasilianske film Tropa de Elite på DRK, og holdda kæft en mega-voldelig film! Den blir genudsendt i morgen kl. 15 og det er sgu godt, vi er i DK, for den var med 300% garanti ikke blevet sendt før the watershed på TV i UK!!! Der er headshots, folk der blir overhældt med benzin og brændt levende, og meget andet *godt* fra fela... falava... ghettoen. Jeg skal i alt faldt optage den. :mrgreen:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
1217 indlæg • Side 48 af 82 • 1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 82

Tilbage til Genrefilm