• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
11 indlæg • Side 1 af 1

Giallo

Indlægaf Jack J » søn 5. dec 2010 22:42

Argentos GIALLO er blevet trukket tilbage i USA pga. et sagsanlæg. Den er allerede væk fra Amazon, så hvis nogen havde planlagt at købe reg. 1-udgaven senere, så burde de nok gøre det nu! Den er dog også ude på DVD i Thailand og Amazon UK har den forannonceret til udgivelse næste år på UK DVD.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Goodbyte » man 6. dec 2010 07:50

Nåede heldigvis at købe min R1 udgave af filmen. :)

Er jeg forresten den eneste der syntes denne film er helt igennem fantastisk? Synes den har fået lige lovlig voldsom kritik!
Mine DVD'er
Brugeravatar
Goodbyte

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Skøtt » man 6. dec 2010 12:38

Goodbyte skrev:Nåede heldigvis at købe min R1 udgave af filmen. :)

Er jeg forresten den eneste der syntes denne film er helt igennem fantastisk? Synes den har fået lige lovlig voldsom kritik!

Var det ikke også noget med at ingen af de medvirkende ikke gad promovere den, fordi de ikke havde fået betaling for deres medvirken af produktionsselskabet?

Jeg synes det var endnu en forspildt chance for Argento - i det mindste havde Mother... underholdningsværdi og silikonebryster, selvom det ikke var en god film. Giallo virkede bare ligegyldig.
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 6. dec 2010 13:47

Var det ikke også noget med at ingen af de medvirkende ikke gad promovere den, fordi de ikke havde fået betaling for deres medvirken af produktionsselskabet?

Det er vist det, som sagsanlægget drejer sig om. Argento skulle efter sigende også være blevet snydt.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » man 6. dec 2010 20:13

Goodbyte skrev:Er jeg forresten den eneste der syntes denne film er helt igennem fantastisk? Synes den har fået lige lovlig voldsom kritik!

Helt igennem fantastisk kan jeg nok ikke være med på, men jeg syntes, den var udmærket. Omtale her:

http://vammel.wordpress.com/2010/06/21/giallo-2009/

Skøtt skrev: Var det ikke også noget med at ingen af de medvirkende ikke gad promovere den, fordi de ikke havde fået betaling for deres medvirken af produktionsselskabet?

Så vidt jeg ved, var det "kun" en enkelt medvirkende - som formentlig også er forklaringen på, at dvd'en er blevet trukket tilbage:
http://artsbeat.blogs.nytimes.com/2010/ ... imesmovies

Ifølge amazons data er (var) den amerikanske release i øvrigt full screen (i så fald beskåret fra filmens OAR 1,85:1).
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Onkel Bonus » tirs 7. dec 2010 00:35

Jeg synes det er ret trist at Giallo ikke er en giallo.
Onkel Bonus

Indlægaf Jack J » tirs 7. dec 2010 02:35

gorzelak skrev:Ifølge amazons data er (var) den amerikanske release i øvrigt full screen (i så fald beskåret fra filmens OAR 1,85:1).

Man kan stadig købe den hos Axel og på sitet kan man se DVD'ens bagside, hvor den står nævnt til at være i widescreen (men om dét så stemmer er jo lige det?).

http://www.axelmusic.com/productDetails/812034011224

Edit: Den thailandske står nævnt til at være "Anamorphic Widescreen 16:9", så vi må nok regne med, at de begge er i det korrekte format. Den thailandske har iø også engelske undertekster.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » tirs 7. dec 2010 11:58

Jack J skrev:
gorzelak skrev:Ifølge amazons data er (var) den amerikanske release i øvrigt full screen (i så fald beskåret fra filmens OAR 1,85:1).

Man kan stadig købe den hos Axel og på sitet kan man se DVD'ens bagside, hvor den står nævnt til at være i widescreen (men om dét så stemmer er jo lige det?).

http://www.axelmusic.com/productDetails/812034011224

Super - og tak for link. Man må næsten gå ud fra, at det er amazon, der er galt på den så (kan også se, at dvdcompare.net lister den amerikanske til at være letterboxed).

Spændende om den planlagte region 2-udgivelse blir til noget:
http://www.play.com/DVD/DVD/4-/17833294 ... hfilters=s{giallo}+c{57}+
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » ons 14. sep 2011 13:42

Atlantic Film (Pan Vision) har sneget en dansk version ud i nattens mulm og mørke - fandt den til en 50'er i Blockbuster!
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf TCM » ons 14. sep 2011 15:56

Har skrevet en anmeldelse af den på min filmblog, if anyone cares 8)

- Adrien Brody på morderjagt i Torinos gader - http://blog.mtv.dk/movies/2011/06/18/adrien-brody-pa-morderjagt-i-torinos-gader/
Mit filmsite, Filmskribenten - også med skrækfilm: www.filmskribenten.dk
Brugeravatar
TCM

Geografisk sted: København

Indlægaf gorzelak » ons 14. sep 2011 17:34

Jamen det gør vi da - tak for link!
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Skriv et svar