• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
24 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Bedste italo-krigsfilm, basta!

Indlægaf Ynz » søn 11. sep 2011 18:35

Billede

Warbus, Ferdinando Baldi, 1985.

HolddaheltferieiHarzen! Hvorfor har ingen fortalt mig dette mesterværk!? Den er jo megafed!!

Italiensk-filippinsk-amerlkansk co-produktion har jeg læst mig frem til, og det har nok betydet større budget end vanligt for Baldi.

I hvert fald er actionscenerne koreograferet i verdensklasse og smukt indfanget af kameraet - og heldigvis på den italienske facon med opfindsom klipning og fine slowmotion-sekvenser.

Seriøst: jeg var blæst omkuld! Det hér er vietnam på steroider og jeg kedede mig ikke ét sekund.

Den danske video fra MDC Video står ganske fint omend i fullscreen. Meeen lur mig lige om der ikke snarere er tale om manglende maskering end panscan.
LASERDISC: THE FUTURE OF SOUND AND VISION
Brugeravatar
Ynz

Indlægaf Jack J » søn 11. sep 2011 23:40

Ahh, endnu en, der har fundet vej ind i det filippinske Vietnam-krigshelvede! :lol:

Don Gordon Bell var med i WARBUS og hvis du er interesseret kan du læse hans kommentarer til filmen i kommentarfeltet til anmeldelsen på KULT EYE BLEEDER-bloggen:

http://kulteyebleeder.blogspot.com/2010 ... -1985.html
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Ynz » man 12. sep 2011 00:03

Super links. Thanx.

Har nu længe haft øje for italienske Vietnam-film, men Warbus slår alle jeg har set med adskillige jungle-mil!
Brugeravatar
Ynz

Indlægaf Jack J » man 12. sep 2011 00:08

Du er jo glad for laserdiscs og jeg vil da lige nævne, at jeg netop har købt en anden italo-filipino krigsert på laserdisc; LEATHERNECKS. :mrgreen:

Billede
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Dorado » man 12. sep 2011 03:03

Helt enig ”Warbus” er et mesterværk og en af de film der skriger på en dvd udgivelse.
Jeg havde den selv på vhs i sin tid, men da jeg opgraderede til dvd for snart mange år siden skilte jeg mig af med alle mine vhs film.
Brugeravatar
Dorado

Indlægaf Ynz » man 12. sep 2011 06:56

Jack J skrev:Du er jo glad for laserdiscs og jeg vil da lige nævne, at jeg netop har købt en anden italo-filipino krigsert på laserdisc; LEATHERNECKS. :mrgreen:

Billede

Co-o-ool! Jeg forestiller mig at den ikke var helt billig?
Brugeravatar
Ynz

Indlægaf Jack J » man 12. sep 2011 16:16

$20 + $30 porto (portoen dækker dog 4 LDs). 8)
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Ynz » man 12. sep 2011 20:39

Nu hvor Jack er gået igang med LDer, så hijacker jeg lige min egen tråd:

Billede

Billede

Den hér Hard Boiled Hong Kong-LD fandt jeg for en del år siden mellem nogle brugte plader hér i KBH. Jeg tjekkede dens løbetid, og mener at huske at tilsyneladende løber den 1 minut længere end Criterions. Fik dog ikke noteret noget, og husker ærligt talt ikke helt hvor grundigt jeg udersøgte sagen.

Desværre er der ingen subs, så jeg har endnu ikke kunnet tage mig sammen og se den igennem.

Men fin er den da!

/ J.
Brugeravatar
Ynz

Indlægaf togsverd » ons 5. okt 2011 16:41

Jack J skrev:Ahh, endnu en, der har fundet vej ind i det filippinske Vietnam-krigshelvede! :lol:

Måske lidt OT, men hvilke er de mest essentielle inden for denne genre? Altså hvis det kan skæres ned til de 5-10 vigtigste/mest underholdende film...
First you wanna kill me, now you wanna kiss me... Blow!
Brugeravatar
togsverd

Geografisk sted: Hjørring, nord for nord

Indlægaf Ynz » tors 6. okt 2011 11:10

togsverd skrev:
Jack J skrev:Ahh, endnu en, der har fundet vej ind i det filippinske Vietnam-krigshelvede! :lol:

Måske lidt OT, men hvilke er de mest essentielle inden for denne genre? Altså hvis det kan skæres ned til de 5-10 vigtigste/mest underholdende film...

1: Warbus!

Spøg til side, så er det for det føste faktisk et interessant spørgsmål om man kan tale om en "genre".

For det andet: Hvis man skal lave en liste (genre eller ej), hvad skal kriterierne for udvælgelsen så være? At de er helt eller delvist indspillet på Filipinerne?

Hvornår er noget præcist en "trashy-filipino-war-movie" er med andre ord spørgsmålet?
Brugeravatar
Ynz

Indlægaf Jack J » tors 6. okt 2011 20:25

Ynz skrev:
togsverd skrev:

1: Warbus!

Spøg til side, så er det for det føste faktisk et interessant spørgsmål om man kan tale om en "genre".

For det andet: Hvis man skal lave en liste (genre eller ej), hvad skal kriterierne for udvælgelsen så være? At de er helt eller delvist indspillet på Filipinerne?

Hvornår er noget præcist en "trashy-filipino-war-movie" er med andre ord spørgsmålet?

Haha, jeg spurgte rent faktisk Andrew Leavold, om det bare var mig, der syntes, det var et dilemma, og han sagde nej, han bøjede også definitionerne til det yderste, for hvad der er filippinske film.

Men hvorvidt du vil tale om en genre, er helt op til dig, men i filippinerfilm-fankredse er det en selvfølge, at det er en genre. :P

Personligt har jeg det med at tælle de italienske co-produktioner med som filippinske film - også selvom jeg godt ved, at dem, der kommer fra den ANDEN SIDE, altså de dissiderede fans af italienske film, blot omtaler dem som italienske film filmet på Filippinerne. Men når nu disse film ofte næsten udelukkende har filippinske skuespillere (her tæller jeg de anglo-skuespillere med, som var bosat på Filippinerne) med i the supporting cast, så tæller de bestemt med som filippinske film.

Ynz skrev:Hvornår er noget præcist en "trashy-filipino-war-movie" er med andre ord spørgsmålet?

Tjah, hvis vi ser bort fra Platoon, så vil jeg påstå, at alle krigserter lavet på Filippinerne tilhører genren. Den eneste, der havde et stort budget, var netop Platoon. Og så hører den alligevel med, eftersom mange af skuespillerne netop var Filippinske. Bert Spoor (hollandsk "filippiner") var fx også med.

Og jeg regner altså som sagt også film som THE LAST HUNTER med, også selvom den er instrueret af Antonio Margheriti og Warbeck har hovedrollen. Men skuespillere fra den filippinsk filmindustri, som bl.a. Jim Gaines og Ron Kristoff, er også med! Men det skal selvfølgelig nævnes, når der er tale om co-produktioner.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf togsverd » tors 6. okt 2011 20:46

Okay, jeg var sådan set bare ude efter underholdende, ultravoldelige, underlødige namsploitationfilm (for DET er nemlig en anerkendt genre). Jeg gik ikke så hårdt op i de involveredes nationaliteter. Men glem, at jeg spurgte. Jeg finder bare svaret blandt mine venner på Danskefilm... :)
First you wanna kill me, now you wanna kiss me... Blow!
Brugeravatar
togsverd

Geografisk sted: Hjørring, nord for nord

Indlægaf Jack J » tors 6. okt 2011 21:04

togsverd skrev:Okay, jeg var sådan set bare ude efter underholdende, ultravoldelige, underlødige namsploitationfilm (for DET er nemlig en anerkendt genre). Jeg gik ikke så hårdt op i de involveredes nationaliteter. Men glem, at jeg spurgte. Jeg finder bare svaret blandt mine venner på Danskefilm... :)

De ved sgu da ikke noget om filippinske krigsfilm! :twisted:

Jeg kigger på min liste og gir et par tip (men jeg har jo heller ikke set dem alle sammen!).
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tors 6. okt 2011 21:22

Et par af de filippinske (hvoraf nogle er italienske :roll: ) vietnam-krigsfilm, man bør se:

Crossbone Territory
Final Mission
Forgotten Warrior
Last Hunter (og efterfølgeren Tiger Joe)
No Dead Heros
Phantom Soldiers
Strike Commando 1 + 2
Mad Killer (en personlig favorit)
Slash (en danske title kunne have været: "Ron Kristoff skyder på det hele")

Og slet ikke fra Filippinerne, men fra det gamle apartheid-styre: THE STICK, en kanon horror-krigsfilm.
Senest rettet af Jack J tors 6. okt 2011 21:24, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf henschjell » tors 6. okt 2011 21:24

Raiders of the doomed kingdom

Var en positiv oplevelse :)

Billede
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet