• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Uncut ‹ Nyt fra Uncut

Uncut informerer. Her kan du læse den seneste nyt fra Uncut, samt høre om de nyeste opdateringer, quizzer, mm.
Skriv et svar
75 indlæg • Side 1 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Forummet flytter

Indlægaf gorzelak » tirs 31. jan 2012 12:36

Kære forumfolk,

til februar er det fire år siden, at Uncut.dk’s database blev lanceret sammen med dette forum, som siden da har lagt plads til livlige debatter og andet godt fra en gruppe, som står Uncuts rådne hjerte særligt nært, nemlig landets genrefilmentusiaster.

Som I måske har bemærket, så har der været stille fra uncutterne i nogen tid. Årsagerne er flere: Hacking-angreb på sitet, travlhed blandt skribenterne, og måske var også lidt af den gamle gnist forsvundet. Nogle af jer har måske været ligeglade. Nogle har måske frygtet det værste.

Vi er ikke døde endnu. Men der skal ske noget, og blandt de ting, vi har besluttet, at der skal ske, er lukningen af forummet. Den kommende weekend siger vi farvel til de gamle, ikke altid lige elskede rammer – samtidig med åbningen af en splinterny facebookside, hvor alle brugerne vil kunne poste som før. Og med at en ny røvfuld anmeldelser ryger online på hoved-sitet, forhåbentlig som starten på en ny Uncut-æra.

Der kommer naturligvis et link op til den nye side. Har I info, billedmateriale eller andet liggende på forummet, som I vil gemme, så er det med at få det gjort inden da. Vi tager en backup af forummet, som vi vil bruge, i tilfælde af at vi engang beslutter os for at relancere det - men gem jeres habengut for en sikkerheds skyld.

Vi er klar over, at nogle vil begræde udviklingen, men er overbevist om, at den er til det bedste. Tak til alle, der har været med i de forgangne fire år. Vi glæder os til at se jer alle sammen på den nye facebookside.

Med venlig hilsen
Uncutterne.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf togsverd » tirs 31. jan 2012 13:17

AAARRRRGHHHH! Udvikling :cry:

... så må jeg vel få ændret genvejsknappen i browseren....
First you wanna kill me, now you wanna kiss me... Blow!
Brugeravatar
togsverd

Geografisk sted: Hjørring, nord for nord

Indlægaf Anders » tirs 31. jan 2012 13:40

Det var da en sørgelig nyhed.
Facebook er fremtiden uden tvivl, men mulighederne for debat er meget begrænsede synes jeg - én laver en wall post, og de andre kan så like og besvare. Det er ret tomt.

Øv herfra.
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Indlægaf gorzelak » tirs 31. jan 2012 15:04

Alle vil kunne lave wall-posts på fb-siden. Så man kan sige, at debatmulighederne er de samme som herinde, hvor én laver en tråd, som andre så kan kommentere.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf TCM » tirs 31. jan 2012 18:11

Jeg vil give Anders ret i, at FB ikke er specielt god til diskussioner og andet gøgl som dette forum. Bl.a. fordi alt bare kommer 'oveni hinanden'... hmm. En skam hvis et forum som dette ikke længere vil være tilgængeligt.

Men sgu super, at der sker nyt med Uncut - spændt på hvad fremtiden vil bringe...
Mit filmsite, Filmskribenten - også med skrækfilm: www.filmskribenten.dk
Brugeravatar
TCM

Geografisk sted: København

Indlægaf Jack J » tirs 31. jan 2012 20:49

Konservativ, som jeg er, synes jeg det er en rigtig dum og dårlig idé! Både på grund af det, vi mister og det, vi får. Lige nu har vi fx lange lister over udgivelser fra forskellige videoselskaber som Video International, etc, og tråde med fede scans, både vhs og plakater. Det er ikke tit de bliver opdateret, men de bliver jo brugt, når der laves research. Den slags er Facebook noget skod til.

Og de mange indlæg, der til stadighed checkes (af nogle af os i alt fald) for info. Det forsvinder altså bare. At begynde helt fra scratch er ikke altid nogen super idé, heller ikke selvom der ikke er specielt megen trafik her til dagligt.

Og så er der det, vi får: Facebook er virkelig dårlig til alt andet end small-talk. Efter 3 dage er info'en jo gået tabt, hvorimod den ligger i faste tråde på et forum.

Jeg er udemærket klar over, at Facebook er det *moderne* og de gamle fora er gammeldags, men det er jo lidt ligesom med film, det er ikke alt det nye, der er specielt godt, bare fordi det er moderne. Og det er ikke alt nyt, der er bedre end det gamle, bare fordi det er nyt.

Men beslutningen er sikkert fastlagt, så yderligere protester herfra er omsonste. :|
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 31. jan 2012 20:55

Og så lige en ting mere... I burde altså have givet op lidt mere tid. Jeg har i tonsvis af PM'er, som jeg har gemt. Gode film-snakke med andre samlere og deslige. Det er ikke noget, man bare lige kopierer på to minutter. Lad mig forslå, at I lader forummet sejle i Cyberspace lidt længere, samtidig med den nye FB-side, så man kan nå at få kopieret det hele.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » tirs 31. jan 2012 21:03

Jeg kan kun tilslutte mig de tidligere uncutteres skepsis over for facebook-formatet og synes det er rigtig trist at forummet, i dets nuværende form, kasseres.

Kunne man forstille sig at andre "overtog" uncut.dk?
Brugeravatar
El Schnaflos

Geografisk sted: Sønderbronx, DK
  • Hjemmeside

Indlægaf Boye » tirs 31. jan 2012 21:08

Ja - Selvom jeg ikke poster meget herinde, så læser jeg en masse gamle tråde.

Ville være rigtig ærgeligt at alt sammen forsvinder + Det ikke er alle der har FB :/
Boye

Indlægaf kent » tirs 31. jan 2012 21:16

Billede

Uploaded with ImageShack.us
Brugeravatar
kent

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » tirs 31. jan 2012 21:50

Af ren og skær nysgerrighed, hvorfor faldt valget på facebook?
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Nicolai » ons 1. feb 2012 01:36

Boye skrev:Ville være rigtig ærgeligt at alt sammen forsvinder + Det ikke er alle der har FB :/
Helt enig, og det bliver også et farvel herfra (da jeg heller ikke er Facebook-bruger).

Det er sgu trist, at I lukker forummet (og med så kort varsel)... og det ærgrer mig lidt, at brugerne ikke er blevet indviet i overvejelserne, selv om det naturligvis er jer, der skal træffe den endelige beslutning.

Kan vi få at vide, hvorfor I har valgt at lukke siden?

Og hvad tænker du helt konkret på med "ikke altid lige elskede rammer"?
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Gizmo » ons 1. feb 2012 02:35

Meget trist beslutning. Selv om jeg ikke er den mest flittige til at poste indlæg, så har jeg generelt mere nytte af de forummer/message boards, jeg er medlem af, end Facebook - forstået på den måde, at Facebook er godt til det aktuelle, hurtige og impulsive, mens forummer har en mere blivende værdi. Oplever f.eks. sjældent (eller nok nærmere aldrig) at en gammel tråd genoplives på Facebook. Det sker meget tit på forummer. Men vi må vel prøve at leve med det. Sic transit gloria mundi :cry:
Skræk og Rædsel - En blog om horror
Rygende Revolvere - En blog om det vilde vesten
Brugeravatar
Gizmo

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Indlægaf AvatarDK » ons 1. feb 2012 12:19

Nå det var da sjovt så længe det varede. Jeg hører til flokken der ikke har og ikke får en Facebook-profil, så det var så det for min part.

Jeg forstår ikke hvordan man kan synes Facebook er et reelt alternativ til et rigtigt forum. Selv et så antikt som uncut's :)
Brugeravatar

Indlægaf knockabout » ons 1. feb 2012 13:14

Jeg har godt nok en FB profil, men det er ikke meget jeg bruger den. Så jeg hører også til dem der kommer til at savne dette forum rigtig meget. Den overskuelighed man har med subfora, mulighed for genoplivning af gamle tråde og stickies, tror jeg man kommer til at mangle og i sidste ende gøre dette, i forvejen, rolige forum, HELT dødt.

Et anden ting jeg kom til at tænke på, hvorledes mulighederne for at uploade covers, posters, presseark, etc. med bare bryster og mere? Er der ikke censur for den slags på FB mere?
knockabout

Næste

Skriv et svar
75 indlæg • Side 1 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Tilbage til Nyt fra Uncut