• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
3104 indlæg • Side 49 af 207 • 1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 207

Re: Seneste VHS-fund (hvis det interesserer nogen...)

Indlægaf Mads » ons 9. jan 2013 16:36

Jeg ville også umiddelbart tippe dem til at være ældre, i hvert fald fra første halvdel af 80'erne.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Diabolik » ons 9. jan 2013 18:59

larsskive skrev:Billede

Er det muligt, at se et nærbillede kun af bagsiden? Eller kan du sige mig, hvad der står i orange 'stjerne'-bobbel på bagsiden... Er der angivet et telefon nummer nederst der hvor der står IT Video-Collection?

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf larsskive » ons 9. jan 2013 19:22

Her er et nær billed :D
Billede
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Diabolik » ons 9. jan 2013 19:50

larsskive skrev:Her er et nær billed :D

Takker! :)
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf deodato » ons 9. jan 2013 20:04

larsskive skrev:Her er et nær billed :D
Billede

8340 Malling :shock:
deodato

Indlægaf snaps666 » ons 9. jan 2013 21:56

Områdenummeret (06) indikerer at den i hvert fald må være fra efter 1986/87 hvor 8-ciffer tlf-nummeret blev indført. Men før 1989 hvor "06" blev ændret til "86"-
I have more toys... Upstairs!!!
Brugeravatar
snaps666

Geografisk sted: Kastrup
  • Hjemmeside

Indlægaf Morten C » ons 9. jan 2013 23:33

larsskive skrev:Ja der er virkelig mange i stjerne serien, i starten ville jeg samle dem alle, men jeg har opgivet, synes altid der er nogle nye :)
Ja Westcons er virkelig fede, jeg havde en som knægt en der hed Mirror Mirror genfærd i spejlet, også kendt som Bogeyman, men den blev desværre væk, jeg har ledt efter den lige siden men har aldrig fundet lige netop den kasette :( Der må ikke være mange af dem, jeg har gået mange tusind videobånd igennem i årenes løb, og det er sjælden man finder Westcons salgkasetter, vil da næsten sige de er lige så sjælden som nogle udlejningskastter.

Men ja Filmlab og Westcon udgav nogle meget sjælden titler, når man søger efter dem nu i udlandet, skal man være heldig og finde dem, og hvis man gør, kan man godt forvente at skal give 400 kr 500 kr for en af disse film på vhs.

Jep, jeg kender udmærket The Bogeyman (DK: Mirror, Mirror... Genfærd i spejlet) - jeg har den danske Westcon-release, du nævner, på hylden :D Desværre er den release klippet :( Jeg har den så også fra engelske Vipco - uncut :lol: Filmen kom også på dansk udlejnings-vhs fra Filmcom med samme oversatte titel og artwork. Jeg kan ikke huske om den udgivelse også er censureret, men hvis min støvede hjerne ikke spiller mig et puds, så mener jeg at begge versioner - både leje- og salgs-vhs'en - er klippede. Jeg skal nok sige til, hvis jeg falder over et ekstra eksemplar af den, så du kan få den i samlingen igen :)
"I believe whatever doesn't kill you simply makes you... stranger."
Brugeravatar
Morten C

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Diabolik » tors 10. jan 2013 09:08

snaps666 skrev:Områdenummeret (06) indikerer at den i hvert fald må være fra efter 1986/87 hvor 8-ciffer tlf-nummeret blev indført. Men før 1989 hvor "06" blev ændret til "86"-

Det var også min indgangsvinkel, men 8-ciffer ændringen betød bare af man fra 86/87 skulle ringe område nummer uanset om man skulle ringe indenbys eller udenbys... Skulle man, før 1986, ringe udenbys så skulle der bruges område nummer - det behøvedes ikke hvis der var tale om et indenbys opkald...

En anden indgangsvinkel for at disse udgivelser er fra anden halvdel af 80'erne kunne være, at ingen af titlerne fra hverken Meteor Video eller IT Video-Collection er omtalt i Videofilm-referenceværkerne (hvor sidste ugdave er 84/85, med redaktionsafslutning ultimo 84)... men om det er fordi udgivelserne er senere eller om det er fordi selskaberne tilsyneladende ikke var tilknyttet Foreningen af danske Videogramdistributører kan jeg ikke lige gennemskue...

Billede
1051 The Girl in the Yellow Pyjamas (Genudgivet på IT Video-Collection)
1052 Street Angels
1053 Death Before the Smile
1054 The Crow
1055 Don't Trust the Maffia
1056 The Doll Squad (Genudgivet på IT Video-Collection)
1057 The Desert Tigers (Genudgivet på IT Video-Collection)
1058 The Lonely Violent Beach (Genudgivet på IT Video-Collection)
1059 The Law of Violence

Billede
1060 Mørkets rædsler
1061 Flugten under havet
1062 Dødens købmænd
1064 Bankrøverne
1065 Blind offer
1067 Caligula's hede nætter
1068 Hævneren

Billede
1074 Skrækkens Skygger

Selvom afstanden mellem Malling og Hasselager ikke er ret stor, så har de sikkert ikke noget med hinanden at gøre...
Billede
1082 Blood and Bullits
1083 Panic

/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf snaps666 » tors 10. jan 2013 11:48

Diabolik skrev:Det var også min indgangsvinkel, men 8-ciffer ændringen betød bare af man fra 86/87 skulle ringe område nummer uanset om man skulle ringe indenbys eller udenbys... Skulle man, før 1986, ringe udenbys så skulle der bruges område nummer - det behøvedes ikke hvis der var tale om et indenbys opkald...

Ah ok. Min fejl. Vi ringende åbenbart ikke så meget udenbys i 80erne , for jeg husker bare da det blev indført indenbys også.

Men man kan måske endda bruge logikken omvendt så? . Eftersom områdenummeret "06" står i parantes, kunne det indikere at det var fra før det skulle bruges uanset hvad?
I have more toys... Upstairs!!!
Brugeravatar
snaps666

Geografisk sted: Kastrup
  • Hjemmeside

Indlægaf larsskive » tors 10. jan 2013 17:22

Fik købt lidt nyt idag :)
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Mads » tors 10. jan 2013 18:35

Morten C skrev:Jep, jeg kender udmærket The Bogeyman (DK: Mirror, Mirror... Genfærd i spejlet) - jeg har den danske Westcon-release, du nævner, på hylden :D Desværre er den release klippet :( Jeg har den så også fra engelske Vipco - uncut :lol: Filmen kom også på dansk udlejnings-vhs fra Filmcom med samme oversatte titel og artwork. Jeg kan ikke huske om den udgivelse også er censureret, men hvis min støvede hjerne ikke spiller mig et puds, så mener jeg at begge versioner - både leje- og salgs-vhs'en - er klippede.

Din støvede hjerne fungerer fint. Leje- og salgsudgaven er identisk og dermed klippet.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Mads » tors 10. jan 2013 18:43

Diabolik skrev:Selvom afstanden mellem Malling og Hasselager ikke er ret stor, så har de sikkert ikke noget med hinanden at gøre...
Billede
1082 Blood and Bullits
1083 Panic

/D

Jo, det har de skam. Her er et billede - godt nok ikke et særligt godt et - af mit eksemplar af Skrækkens skygger, med I.T. Video Production aps klistermærke. Og det er Hasselager adressen som står nederst.
Billede
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Diabolik » tors 10. jan 2013 18:50

Mads Jensen skrev:
Diabolik skrev:Selvom afstanden mellem Malling og Hasselager ikke er ret stor, så har de sikkert ikke noget med hinanden at gøre...
Billede
1082 Blood and Bullits
1083 Panic

/D

Jo, det har de skam. Her er et billede - godt nok ikke et særligt godt et - af mit eksemplar af Skrækkens skygger, med I.T. Video Production aps klistermærke. Og det er Hasselager adressen som står nederst.
Billede

Coool, Mads... topdollar
Hmmm... Kanske at man sku' forsøge at lave no'en 'slægtstræer' på de hersens gamle videoselskaber? Men det kræver lidt hjælp!!
/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf larsskive » tors 10. jan 2013 19:40

Ja det kunne være sejt hvis man kunne lave en slags stamtræ på dem :D For der er ikke meget info om de gamle selskaber nogen steder.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf larsskive » tors 10. jan 2013 19:55

Hej
Jeg har været ved at gå mine gamle bånd igennem, og oplevet på nogen af de ældre, at der er kommet sådan noget hvidt mug agtig noget inde på selve "filmen" er der andre der har oplevet det? De har slet ikke været udsat for fugt eller noget, og det er kun inde på selve "filmen" det er.
Brugeravatar
larsskive

ForegåendeNæste

Skriv et svar
3104 indlæg • Side 49 af 207 • 1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 207

Tilbage til Genrefilm