• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
3104 indlæg • Side 52 af 207 • 1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 207

Re: Seneste VHS-fund (hvis det interesserer nogen...)

Indlægaf larsskive » tirs 15. jan 2013 16:04

Hej
Jeg gik og tænke på noget, jer der har samlet på gamle eks lejekasetter i mange år, ser i helst at der er orginal kasette med? Altså den hvor man putter selve Coveret/papiret ned i, eller gør det ikke så meget, den ikke er orginal.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » tirs 15. jan 2013 16:45

Personligt fortrækker jeg bestemt, at det er de original kassetter. Og specielt i de tilfælde, hvor videoselskabet har lavet deres egen kassette. Med de mere anonyme kassetter gør det knap så meget. Filmlabs kassetter ser jo lidt specielle ud og det samme med Ocean Shores-kassetterne fra Hongkong (de er meget "fede" i det). Og nogle selskaber skrev deres navn på kassetten, så i de tilfælde er det også mest cool at have de originale. Og selv i tilfælde, hvor en kassette umiddelbart ser anonym ud, kan der alligevel være forskel, på de gamle bånd er der fx ofte separate bånd-skillevægge inde i kassetten, så de kunne bruges til både VHS og Beta, og med nogen endda også til Video2000 (som så også står påtrykt).
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf larsskive » tirs 15. jan 2013 16:49

Jack J skrev:Personligt fortrækker jeg bestemt, at det er de original kassetter. Og specielt i de tilfælde, hvor videoselskabet har lavet deres egen kassette. Med de mere anonyme kassetter gør det knap så meget. Filmlabs kassetter ser jo lidt specielle ud og det samme med Ocean Shores-kassetterne fra Hongkong (de er meget "fede" i det). Og nogle selskaber skrev deres navn på kassetten, så i de tilfælde er det også mest cool at have de originale. Og selv i tilfælde, hvor en kassette umiddelbart ser anonym ud, kan der alligevel være forskel, på de gamle bånd er der fx ofte separate bånd-skillevægge inde i kassetten, så de kunne bruges til både VHS og Beta, og med nogen endda også til Video2000 (som så også står påtrykt).

Ja det er jo altid bedst, når ting er helt som de var da de var nye :) Ja det med Beta og video 2000 står også i nogen af mine ældre kasetter.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » tirs 15. jan 2013 16:50

larsskive skrev:
Diabolik skrev:
larsskive skrev:Hej
Finder i stadig en enkel eks lejekasette eller to?

Det hænder, men der er sgu' langt mellem snapsene... Nu om dage kræver det lidt mere end bare 10 Fader Vor og heftigt benarbejde!!! :cry:
/D

Ja man skal godt nok være heldig hvis det skal lykkes :( Jeg drømmer altid om at finde en gammel kasse fyldt med rigtig gamle kasetter, men det er ikke gået i opfyldelse endnu.

En anden af de gamle samlere, Nils Markvardsen ("Kinski" her på forummet) fortalte mig, at han en dag kom forbi en affaldscontainer, hvor der stod en eller to plasticposer. Nils gik bare forbi den, men hans nysgerrighed fik ham til at vende om og kigge i poserne, og det viste sig, at de var fyldt med gamle exrentals! Det var nogen, som en eller anden tosse bare havde sat ud til affald! Desværre er det ikke ret tid, man er så heldig.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » tirs 15. jan 2013 16:51

Jeg gik og tænke på noget, jer der har samlet på gamle eks lejekasetter i mange år, ser i helst at der er orginal kasette med? Altså den hvor man putter selve Coveret/papiret ned i, eller gør det ikke så meget, den ikke er orginal.

Det er da altid rart når den originale plastik kassette følger med, men det sker ikke så tit... Heldigvis har jeg lidt bånd så jeg kan bytte lidt rundt på sagerne, så nogle af filmene kan komme i deres rigtige distributør-kassetter... Værst er det dog med det helt gamle Irish, TV Bio, Panorama, Shamrock og lign. selskaber med små covers... de blev nemlig udgivet i overdimensionerede 'kassettebånds'-kassetter og de lynhurtigt i stykker, så de er meget vanskelige at finde i komplet stand...
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf larsskive » tirs 15. jan 2013 17:46

Jack J skrev:
larsskive skrev:
Diabolik skrev:
Finder i stadig en enkel eks lejekasette eller to?

Det hænder, men der er sgu' langt mellem snapsene... Nu om dage kræver det lidt mere end bare 10 Fader Vor og heftigt benarbejde!!! :cry:
/D

Ja man skal godt nok være heldig hvis det skal lykkes :( Jeg drømmer altid om at finde en gammel kasse fyldt med rigtig gamle kasetter, men det er ikke gået i opfyldelse endnu.

En anden af de gamle samlere, Nils Markvardsen ("Kinski" her på forummet) fortalte mig, at han en dag kom forbi en affaldscontainer, hvor der stod en eller to plasticposer. Nils gik bare forbi den, men hans nysgerrighed fik ham til at vende om og kigge i poserne, og det viste sig, at de var fyldt med gamle exrentals! Det var nogen, som en eller anden tosse bare havde sat ud til affald! Desværre er det ikke ret tid, man er så heldig.

Ja det er sådan noget man går og drømmer om der sker, men der er jo mange der ikke mener vhs er noget som helst værd, og så smider dem ud, men for sådan nogen som os, vil det være en guldgruppe at finde sådan en pose eller to :)
Jeg tror jeg stopper op næste gang jeg ser sådan en affaldspose eller to, man kan jo være heldig :)
Jeg har kørt Skive rundt idag igen, og fandt en enkel udlejningsbånd, og den var ikke noget vildt specilt
Senest rettet af larsskive tirs 15. jan 2013 17:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf larsskive » tirs 15. jan 2013 17:49

Diabolik skrev:

Det er da altid rart når den originale plastik kassette følger med, men det sker ikke så tit... Heldigvis har jeg lidt bånd så jeg kan bytte lidt rundt på sagerne, så nogle af filmene kan komme i deres rigtige distributør-kassetter... Værst er det dog med det helt gamle Irish, TV Bio, Panorama, Shamrock og lign. selskaber med små covers... de blev nemlig udgivet i overdimensionerede 'kassettebånds'-kassetter og de lynhurtigt i stykker, så de er meget vanskelige at finde i komplet stand...
/D

Hvordan ser de helt gamle Irish ud? Jeg har nogen der er ret gamle, og der står til udlejning på dem, og de er firkantede og hvide. Er der nogen der er ældre og ser anderledes ud?
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Diabolik » tirs 15. jan 2013 18:24

larsskive skrev:Hvordan ser de helt gamle Irish ud?

I daglig tale; små sølv-Irish... Jeg mener, at disse er mellemleddet mellem Shamrock og Irish Lydbånd A/S i stor kassette...
Billede
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf larsskive » tirs 15. jan 2013 18:26

Diabolik skrev:
larsskive skrev:Hvordan ser de helt gamle Irish ud?

I daglig tale; små sølv-Irish... Jeg mener, at disse er mellemleddet mellem Shamrock og Irish Lydbånd A/S i stor kassette...
Billede
/D

Dem har jeg godt nok aldrig set før nogensinde, de er da ret seje :) Skal vi så ikke tilbage til omkring 1982 eller 1983 da de her fra fremme?
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Diabolik » tirs 15. jan 2013 18:31

larsskive skrev:Dem har jeg godt nok aldrig set før nogensinde, de er da ret seje :) Skal vi så ikke tilbage til omkring 1982 eller 1983 da de her fra fremme?

Det er sgu' ret godt ramt!! :D
/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » tirs 15. jan 2013 18:33

Plastickassetterne er ret cool. Det er jo nærmest kassettbånds-kassetter til video. Desværre var plasticen ret hård og kunne forholdsvist nemt knække.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf larsskive » tirs 15. jan 2013 18:46

Diabolik skrev:
larsskive skrev:Dem har jeg godt nok aldrig set før nogensinde, de er da ret seje :) Skal vi så ikke tilbage til omkring 1982 eller 1983 da de her fra fremme?

Det er sgu' ret godt ramt!! :D
/D

Dem har jeg aldrig løbet over eller set før, så de må da være nogle ret sjældne vhs dem her :D
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf larsskive » tirs 15. jan 2013 19:01

Er der nogen der ved hvornår AB Collection kom frem med deres vhs?
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Mads » tirs 15. jan 2013 19:29

De startede i 1978 med at levere film til radio- og tv-forhandlere, men jeg mener at det var udenlandske kassetter og altså ikke deres egne udgivelser. I start-80'erne udgav de film under navnene Dansk Videofilm og Video Collection - og de stod også bag udgivelser på Techno Film, HemVideo, m.fl. Jeg ved ikke hvornår de udgav de første egentlige ABCollection-udgivelser, men mon ikke det har været omkring 83-84.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf larsskive » tirs 15. jan 2013 19:34

Mads Jensen skrev:De startede i 1978 med at levere film til radio- og tv-forhandlere, men jeg mener at det var udenlandske kassetter og altså ikke deres egne udgivelser. I start-80'erne udgav de film under navnene Dansk Videofilm og Video Collection - og de stod også bag udgivelser på Techno Film, HemVideo, m.fl. Jeg ved ikke hvornår de udgav de første egentlige ABCollection-udgivelser, men mon ikke det har været omkring 83-84.

Tak for svaret :D
Kan det passe at de sendte film ud under Kavan også? og kan se på mine bånd, at der er noget der tyder på AB Collection senere blev til Scanbox Danmark
Brugeravatar
larsskive

ForegåendeNæste

Skriv et svar
3104 indlæg • Side 52 af 207 • 1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 207

Tilbage til Genrefilm