• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
3104 indlæg • Side 62 af 207 • 1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 207

Re: Seneste VHS-fund (hvis det interesserer nogen...)

Indlægaf larsskive » man 25. feb 2013 12:46

Diabolik skrev:Lettere off topic, men i forlængelse af larsskive's indlæg vedrørende mug...
Min kæreste og mig var en tur hjemme og besøge mine forældre i det Jydske og som vi altid plejer, så kørte vi en tur rundt til de lokale genbrugspladser... Efter at have rodet et af stederne igennem for ex-rentals, gik jeg udenfor for at ryge en halv cigaret mens min kæreste rodede det sidste igennem... Mens jeg så stod der og trak den friske luft lagde jeg mærke til en tråd-container med en masse gamle printere, computer-indmad og andet elektronik... Allernederst, lettere gemt bag en højtaler, lå der noget der lignede en mini-VHS afspiller... 'Hva' fa'en er det?' ... Nå, men eftersom det stod i en 'nix pille'-container, så var det jo nok mest hensigtsmæssigt at spørge en af medhjælperne om det var ok at få et lille kik på den tingest... 'Jow-jow, det er alligevel noget der skal køres på forbrændingen... det er alligevel ikke noget vi ka' sælge... Så hvis du vil ha'en, så ka' du bare ta'en!!'
Fannermer om tingesten ikke var en spolemaskine; ikke særlig køn, lettere ramponeret plastlåge og der mangler en knap, men fuld funktionsdygtig... En herlig lille ting, som med lidt ekstra features godt kan gå hen og blive en semi-automatisk mugfjerner...

Billede

Det var da ellers et godt fund :D Sådan en har jeg dog ikke set før. Det kan som sagt være god til at få den forbandede mug af med. Fandt du ellers nogle gode vhs eller var der ikke nogen.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Diabolik » man 25. feb 2013 19:05

larsskive skrev:Fandt du ellers nogle gode vhs eller var der ikke nogen.

Ikke noget særligt; Jacques Besnard's krimikomedie Knald i desserten m/Louis de Funès på Sonet/Metronome og Terry Leonard's driiiiivende patriotiske Kampsoldaten (Death Before Dishonor) i en uklippet Juno Media-udgave...
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf larsskive » tirs 26. feb 2013 13:22

Hej når i nu snakker om genrefilm der er værd at have på vhs, hvad for nogle film hentyder i så til? Samler i ikke på alle slags film, så længe de er gamle udlejnings udgaver, eller går i efter nogle specielle nogen?
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Diabolik » ons 27. feb 2013 12:12

larsskive skrev:Hej når i nu snakker om genrefilm der er værd at have på vhs, hvad for nogle film hentyder i så til? Samler i ikke på alle slags film, så længe de er gamle udlejnings udgaver, eller går i efter nogle specielle nogen?

For mit vedkommende, så har jeg valgt primært at koncentrere mig om danske udlejningsudgaver fra før 1990, hovedsageligt europæiske produktioner, meeen der smutter da af og til et par amerikanere og asiater med i købet... Fælles for dem alle er dog, at de skal falde ind under de mere letbenede genrer så som gysere, kriminalfilm, science fiction, westerns, action, sleaze o.s.v.
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf larsskive » tors 28. feb 2013 19:29

De var da ellers flinke dengang, når man købte et bånd at man fik 90 minutter bagefter filmen, til at optage det man ville :)
Billede
Billede
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » tors 28. feb 2013 20:55

Ja, vildt! Jeg har en exrental af BALLADE PÅ BULLERBORG fra samme selskab, hvor der også er inlay-card og plads til noter på bagsiden. :roll:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf larsskive » tors 28. feb 2013 21:02

Jack J skrev:Ja, vildt! Jeg har en exrental af BALLADE PÅ BULLERBORG fra samme selskab, hvor der også er inlay-card og plads til noter på bagsiden. :roll:

Ja det er da rigtig, har godt set du lagde det ud med Ballade på Bullerborg, Det er ellers en rimelig sjælden dansk film der ikke er ude på dvd endnu :) Jeg har den selv, dog er den jeg har fra Westcom.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » tors 28. feb 2013 21:13

Ikke på dvd? Det vidste jeg ikke. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg købte den mest, fordi jeg for nogle somre siden var på marked og det var den eneste exrental jeg fandt sammen med THE BLACK PANTHER (på UK exrental fra Intervision).
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf larsskive » tors 28. feb 2013 21:20

Jack J skrev:Ikke på dvd? Det vidste jeg ikke. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg købte den mest, fordi jeg for nogle somre siden var på marked og det var den eneste exrental jeg fandt sammen med THE BLACK PANTHER (på UK exrental fra Intervision).

Den ryger ellers for en god pris rundt omkring den lægger på de 200 kr til 400 for Westcom versionen. Den du har fra Filmcom er nok lidt mere sjælden vil jeg sige. Du ser måske ikke så mange gamle danske film :wink:
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » tors 28. feb 2013 21:31

Åhh, folkekomedier har man jo lissom holdt sig fra. :P

De psykotroniske film, gyserfilmene, kultfilmene, visse krimifilm, osv. kan jeg dog godt se. Og for at det ikke skal være løgn har jeg på det seneste opdaget film som FAR TIL FIRE og MIN SØSTERS BØRN (kun de gamle film!). De har en sprød poppethed, som jeg ikke var bekendt med før. Jeg gider dog stadig ikke se socialrealistiske film fra 70'erne!!!

Selv danske gyserfilm har jeg aldrig gidet se, bortset fra enkelte såsom NATTEVAGTEN. Forleden så jeg fx FARLIGT VENSKAB for første gang, og den var ganske udmærket.

Jeg er i det hele taget en meget lidt dansk dansker! Jeg har altid afskyet danske film og tv-serier som pesten. I alt fald fra omkring 1980 og frem. Jeg er faktisk ved at opdage de gamle danske film for tiden. Det er næsten lidt, som at have rejst til et andet land, simpelthen fordi jeg aldrig før har set ret meget af det.

Jeg er i gang med at gense Matador og En by i provinsen, jeg har ikke set disse siden førstevisningen i 70'erne. Og forleden genså jeg REPTILICUS (den danske), men den er jo selvskreven.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf larsskive » tors 28. feb 2013 21:42

Jack J skrev:Åhh, folkekomedier har man jo lissom holdt sig fra. :P

De psykotroniske film, gyserfilmene, kultfilmene, visse krimifilm, osv. kan jeg dog godt se. Og for at det ikke skal være løgn har jeg på det seneste opdaget film som FAR TIL FIRE og MIN SØSTERS BØRN (kun de gamle film!). De har en sprød poppethed, som jeg ikke var bekendt med før. Jeg gider dog stadig ikke se socialrealistiske film fra 70'erne!!!

Selv danske gyserfilm har jeg aldrig gidet se, bortset fra enkelte såsom NATTEVAGTEN. Forleden så jeg fx FARLIGT VENSKAB for første gang, og den var ganske udmærket.

Jeg er i det hele taget en meget lidt dansk dansker! Jeg har altid afskyet danske film og tv-serier som pesten. I alt fald fra omkring 1980 og frem. Jeg er faktisk ved at opdage de gamle danske film for tiden. Det er næsten lidt, som at have rejst til et andet land, simpelthen fordi jeg aldrig før har set ret meget af det.

Jeg er i gang med at gense Matador og En by i provinsen, jeg har ikke set disse siden førstevisningen i 70'erne. Og forleden genså jeg REPTILICUS (den danske), men den er jo selvskreven.

Ja der er da nogen gode danske film og serier, også en del dårlige men de har nu deres charme, jeg har nok omkring 25 danske serier på dvd hel tilbage til Kan de lide østers fra 1967, og jeg så forleden Mørkeleg og Sidste Time, der er Sidste time nu den bedste synes jeg. Hvad med Riget har du set den?
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Diabolik » tors 28. feb 2013 22:25

Jack J skrev:Og for at det ikke skal være løgn har jeg på det seneste opdaget film som FAR TIL FIRE og MIN SØSTERS BØRN (kun de gamle film!). De har en sprød poppethed, som jeg ikke var bekendt med før.

Undskyld, men er der en læge tilstede her på forummet??? :funny:
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf larsskive » tors 28. feb 2013 22:35

Diabolik skrev:
Jack J skrev:Og for at det ikke skal være løgn har jeg på det seneste opdaget film som FAR TIL FIRE og MIN SØSTERS BØRN (kun de gamle film!). De har en sprød poppethed, som jeg ikke var bekendt med før.

He he du synes måske ikke, de har deres charme, de gode gamle danske film fra vor fædreland :)
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Diabolik » tors 28. feb 2013 22:51

larsskive skrev:
Diabolik skrev:

He he du synes måske ikke, de har deres charme, de gode gamle danske film fra vor fædreland :)

Tjah-tjoh... Enkelte af folkekomedierne er da meget hyggelige, men det var nu mere konstellationen Jack J og dansk folkekomedie jeg hentydede til... :D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » tors 28. feb 2013 23:06

Jeg ved det godt. Jeg burde undskylde. Og græde som en tv-evangelist med bukserne ned. :|
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
3104 indlæg • Side 62 af 207 • 1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 207

Tilbage til Genrefilm