• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
3104 indlæg • Side 78 af 207 • 1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 207

Re: Seneste VHS-fund (hvis det interesserer nogen...)

Indlægaf potpotdk » man 15. jul 2013 23:04

det er da et godt fund du har fået finger i der men det er træls når der er hvid mug i dem jeg har selv prøvet
Brugeravatar
potpotdk

Geografisk sted: thisted

Indlægaf Jack J » tirs 16. jul 2013 00:24

Ja, det er trist, men "all is not lost" selvom der er mug i båndet. Det kommer an på, hvor meget det er angrebet. Man kan prøve at spole båndet igennem et par gange. Ofte faldet muggen simpelthen bare af og båndet kan afspilles uden problemer. Jeg har ikke prøvet selv, men andre samlere har fortalt om det. Muggen, der falder af, ryger simpelthen bare in i bunden af afspilleren - det forvolder altså ikke nogen skade. En hollandsk samler på Cinehound fortalte, at han engang imellem åbner videoafspilleren og blæser muggen ud. Om han gør det med en støvsuger eller hvad, nævnte han ikke.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf larsskive » tirs 16. jul 2013 10:25

Jack J skrev:Ja, det er trist, men "all is not lost" selvom der er mug i båndet. Det kommer an på, hvor meget det er angrebet. Man kan prøve at spole båndet igennem et par gange. Ofte faldet muggen simpelthen bare af og båndet kan afspilles uden problemer. Jeg har ikke prøvet selv, men andre samlere har fortalt om det. Muggen, der falder af, ryger simpelthen bare in i bunden af afspilleren - det forvolder altså ikke nogen skade. En hollandsk samler på Cinehound fortalte, at han engang imellem åbner videoafspilleren og blæser muggen ud. Om han gør det med en støvsuger eller hvad, nævnte han ikke.

Det har du ret i, det kan tit reddes, jeg har kun oplevet en bånd med meget mug, jeg ikke kunne få til at virke, selvom jeg spolede den igennem mange gange, jeg ved så ikke, om det kun var muggens skyld, eller om der var noget andet i vejen med båndet. Men de andre jeg har haft med mug, har jeg da fået til at virke :D
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Selvjustitsminister » ons 17. jul 2013 21:31

Jeg aner ikke hvad det er, men det så interessant nok ud

Billede
Brugeravatar
Selvjustitsminister

Indlægaf henschjell » lør 20. jul 2013 03:37

larsskive skrev:
henschjell skrev:Når man ikke leder. Skal man finde :)

Desværre måtte et par af de gode titler, lade lide livet til BÅND-MUG!

Det var da nogle gode fund :D Hvor fandt du dem? på genbrug eller kræmmermarked eller anden steds, træls med den Bånd mug, har selv prøvet det :cry:

Det var på et af disse små faste indendørs loppe/kræmmermarkeder som er poppet op, laangt ude
på landet, de sidste 10-15 års tid. Som sagt var det bare en Søndagstur uden mål og med, da vi kørte
igennem en lille flække. Så ikke ud af en skid udefra, og da det var tæt på lukketid, var vi kun en my
fra bare at ha' kørt videre uden at kigge ind.

Er bekendt med spole frem og tilbage flere gange, og væk med mug teknikken. Men 5 af båndene
stod ikke til at redde
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf larsskive » man 22. jul 2013 05:03

Billede
Billede
Billede
Billede
Senest rettet af larsskive tors 17. apr 2014 19:44, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf henschjell » tirs 23. jul 2013 00:39

larsskive skrev:Billede
Billede

Møj fine ting 8)
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Jack J » tirs 23. jul 2013 13:36

Jeg har anmeldt BLODIGT HEPPEKOR i STAY SICK! nr 0 for længe siden og det er bestemt heller ikke en, man falder over hver dag, den er faktisk ret sjælden. Jeg kan rigtig godt lide omslaget med den der 80'er-dåse med stort 80'er-hår. topdollar
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Olelerbaek » tirs 23. jul 2013 14:06

lidt nyt i den gode ende

starwars-stjernekrigen-cbs fox
the empire strikes back-imperiet slår igen-cbs fox
return of the jedi-jedi ridderen vender tilbage-cbs fox
the man from hong kong-manden fra hong kong-panorama video
tough guys-to hårde drenge-video trade
cahill-sheriffens værste job-warner home video
forræderne-nordisk film
Olelerbaek

Indlægaf larsskive » ons 24. jul 2013 02:48

henschjell skrev:
larsskive skrev:
Møj fine ting 8)

Tak for det :D
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf larsskive » ons 24. jul 2013 02:50

Jack J skrev:Jeg har anmeldt BLODIGT HEPPEKOR i STAY SICK! nr 0 for længe siden og det er bestemt heller ikke en, man falder over hver dag, den er faktisk ret sjælden. Jeg kan rigtig godt lide omslaget med den der 80'er-dåse med stort 80'er-hår. topdollar

Ja det er vel ikke en, man lige ser hver dag, jeg synes også den har en nice omslag :D
Har du ellers løbet over noget spændende fornylig?
Senest rettet af larsskive ons 24. jul 2013 03:27, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf larsskive » ons 24. jul 2013 03:15

Dog ikke vhs men et par lp jeg løb over :D
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » ons 24. jul 2013 03:20

Nej, det ville være synd at sige. Ja, dvs. jeg købte en stak norske gyserfilm for nyligt (på dvd) og Rob Zombies nye THE LORDS OF SALEM, som jeg rigtig godt kunne lide, men ellers ikke så meget.

Nice med alle de LP'er der. Jeg købte for nyligt alle Black Sabbaths originale albums (dog på cd), altså dem fra den org. tid med Ozzy i 70'erne.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf larsskive » ons 24. jul 2013 04:48

Jack J skrev:Nej, det ville være synd at sige. Ja, dvs. jeg købte en stak norske gyserfilm for nyligt (på dvd) og Rob Zombies nye THE LORDS OF SALEM, som jeg rigtig godt kunne lide, men ellers ikke så meget.

Nice med alle de LP'er der. Jeg købte for nyligt alle Black Sabbaths originale albums (dog på cd), altså dem fra den org. tid med Ozzy i 70'erne.

Ja så egentlig du havde købt The lords of salem, og den lød faktisk ret god :D Og ret cool du har fået de orginale Black Sabbaths på cd. Hvor har du købt dem henne af?
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » ons 24. jul 2013 15:51

Fra eBay og vist nok en enkelt fra Amazon.

Ud over de 6 "rigtige" købte jeg også "Greatest Hits"-albummet og bootleg-albummet "Rat Salad". "Greatest Hits" købte jeg, fordi jeg har den på vinyl og synes sammensætningen af tidlige numre virker rigtig godt på pladen. Og så er det et album, der udkom dengang, nemlig i 1977. Henrik Larsen (Ed Larsen) fortalte mig, at det iø er et uofficielt album, som bandet ikke havde sagt god for - men musikken, den er sgu go' nok. :mrgreen:
I øvrigt har albummet det fedeste omslag nogensinde (som naturligvis gør sig bedst i LP-udgaven):

Her som plakat:
http://www.poprockposters.com/var/album ... 1313670893

Jeg vil iø lige gøre opmærksom på Discogs, som er en rigtig god database for musikudgivelser. Sammenlignet med IMDb er info'en her i en helt anden (bedre) klassse.

Her kan man fx se, hvor mange gange "Greatest Hits" er blevet genudgivet med noter om hver udgivelse (min CD er CLACD 200 fra 1990, LOL):
http://www.discogs.com/Black-Sabbath-Gr ... aster/5754

Det eneste "fejlkøb", jeg gjorde, var "Rat Salad" bootleggen. Jeg må indrømme, at min favorit-optagelse med Black Sabbath er ikke engang en studieoptagelse, men optagelsen af live-koncerten fra Paris i 1970. Denne optagelse viser et BS, der spiller fantastisk hårdt. Det er 100% hård garagerock her, som jeg personligt hellere vil høre, end den heavy metal de begyndte at spille senere hen (men hver sin smag, naturligvis).
Jeg købte "Rat Salad", fordi den også er optaget i 1970 og det er en rigtig CD-udgivelse (omend en bootleg), hvorimod min CD af Paris-koncerten er en CR-R. Jeg tænkte, det ville være fedt med noget med noget cover på, men desværre er lyden ikke særlig god. Det lyder faktisk som de utallige bootleg-optagelser lavet af fans med små båndoptagere ved koncerterne. Paris-koncerten er rigtig god, fordi det er en soundboard-optagelse, som er sluppet ud. Eftersom du er interesseret i BS, kan jeg kun anbefale Paris-koncerten.

Paris-koncerten i full længde på YouTube (soundboard-optagelsen)
http://youtu.be/WNHxhVDCem4

Britisk tv viste koncerten på tv engang i 80'erne i to dele og bidder af den optagelse ligger hele tiden på YouTube. Hele programmet er blevet oploadet flere gange, men forsvinder gerne igen efter nogle måneder. Lige nu ligger der en enkelt version, men uploaderen har oploadet den i det forkerte letterbox-format (den skal være i fullscreen), så Ozzy er helt flad, haha. Optagelsen kan ses i det rigtige format på Vimeo (inklusiv introen med Ozzy med kost!!). :lol:
http://vimeo.com/43220483
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
3104 indlæg • Side 78 af 207 • 1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 207

Tilbage til Genrefilm