God Forgives... I Dont! (Dansk Techno Film VHS-udgave / Letterbox / Engelsk dub / ca. 107'52 minutter) vs. Manden de kaldte Englefjæs (Dansk OnAir DVD-udgave / Fullscreen / Engelsk dub / ca. 97'26 minutter)
Her er lige en sammenligning jeg har lavet på forespørgsel...
Dette er uden tvivl den mest tidskrævende sammenligning jeg til dato har lavet... Ikke bare skulle der kæmpes med en fullscreen- op mod en widescreen-udgivelse, men oven i dette så skulle der også justeres på brightness da VHS-udgaven er ret mørk i det... Og for det så lige gøres ekstra besværligt, så er de to udgivelser forskellig engelsk dub!!!
Well, here goes...
00:00:00-00:01:13 Længere intro med fuld creditliste på VHS-udgaven og underlægningsmusik af Carlo Rustichelli og Dies Irae fra Mozarts Requiem kombineret med reallyd. DVD-udgaven har kun reallyd.

00:09:24: Slagmålet under pokerspillet mangler Hill der sparker en af de andre spillere.

00:14:43 Samtalen ved lejrbålet mellem Cat (Terence Hill) og Hutch (Bud Spencer) indeholder ekstra dialog og Hutch's 'tegnen og fortællen' om togrøveriet er længere.

00:15:34 Igen ekstra dialog

00:17:16 Flashback scenen om den aften Cat og Bill San Antonio (Frank Wolf) blev uvenner er forkortet; En prostitueret Rose (José Manuel Martín) hælder vin i gabet på en af gæsterne, hvorefter hun går over til Bill og Cat der spillet kort... Hun forsøger at lægge an på Cat, men bliver afvist

00:20:21 Igen forkortet dialog scene

00:27:45 Vandet der fosser ud af skudhullerne i badekarret mangler på DVD
00:32:13 Da Cat besøger Rose for at få oplysninger om hvad der skete den aften, forsøger en af gæsterne at komme ind på hendes hummer... Der mangler en kort scene hvor gæsten starter ud med at udvise tålmodighed, inden han begynder at hamre hæmningsløst på døren for at blive lukket ind og efterfølgende korte dialog mellem ham og Rose mangler.

00:35:58 Scenen hvor resten af Bill's bande finder ud af at alt det de igennem tiderne har røvet, er forkortet.

00:36:29 Igen mangler dialogscene

00:36:55 Rose fortæller om TomTom (Tito García)

00:37:43 Scenen med Cat hos bedemanden/urmageren (Franco Gulà) er forkortet

00:38:51 Scenen hvor bedemanden/urmageren kikker på et stykke urværk starter tidligere

00:39:12 Ekstra urmager-dialog

00:48:03 Ekstra scener af Bill's bande der rider igennem et flodleje hen mod Bill's gemmested og den forfølgende Cat mangler

00:42:40 [DVD] Scenen hvor banden ankommer til Bill's gemmested er et par frames længere og starten på scenen med Bill der kæler for en ged, ligeså... Dog skal her indskydes at mit bånd laver 'snevejr' mellem klippene... Om det er en fejl på båndet eller en masterfejl, ved jeg ikke...

00:52:45 Scenen hvor Bill pisker en af sine mænd er længere

00:58:46 DVD mangler en scene hvor Cat sniger sig rundt i Bill's gemmested... Cat kikker ud af et vindue for at se om nogle af Bill's mænd er i nærheden... for derefter at snige sig forbi 2 vagter.
Det pudsige er at det ligner et extended altenate take af scenen ved 00:58:33, hvor han også kigger ud ad hvad der ligner akkurat det samme vindue, men scenen klippet i det han går ud af billedet.

01:12:47 Dialogscene mellem Cat og Hutch er forkortet

01:16:55 Dialogscenen mellem Cat og Bill er forkortet

01:19:03 Bill's enetale om hvem der først fortæller om hvor de har gemt Bill's guld, er forkortet

01:22:51 Starten af scenen af Bill der går væk fra døren ind til der hvor Hutch bliver tortureret mangler et par frames
01:25:53 Scenen hvor Cat, med reb om halsen, fører en af Bill's kumpaner Bud (José Manuel Martín) hen mod det gemte guld, mangler den fulde passage hvor Cat og kumpanen går hen imod kameraet.

01:28:24 Enkelte frames ekstra af Bud, der i dødskrampe, spænder hanen på revolveren efter at han har fået en kniv i halsen
01:30:06 Cat's entré i cantina'en mangler et par frames i starten
01:34:51 Scenen hvor Cat vender spillerkort, lige inden Bill sparker døren ind, starter et par frames tidligere
01:47:00 VHS har ingen efter-credits, blot scene af Cat og Hutch der kører bort og så 'The End'. Musikken er strygere med et kor i forgrunden. DVD har efter-credits mens Cat og Hutch der kører bort. Musikken er New Orleans jazz... DVD'ens credits kører ca. 25 sek. længere HVS'en varer.

/D
NB. Og når jeg en gang får pusten igen, så prøver jeg at sammenligne DK VHS med IT DVD... Denne er godt nok ikke engelsk venlig, men det ku' være sjov at se om DK VHS er fuldstændig uklippet... Det siges, at IT-versionen er den længste udgave der findes!!!