• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Kræmmermarkedet ‹ Køb og salg-snak

Her kan du diskutere alt, hvad der har at gøre med "kræmmermarkedet".
Skriv et svar
1828 indlæg • Side 55 af 122 • 1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 122

Re: Hvilken film købte du i dag

Indlægaf Ed Larsen » ons 5. mar 2014 10:39

henschjell skrev:
Ed Larsen skrev:Hvornår ca. blev Askepot filmen vist på dansk tv? Titel og billede virker vagt bekendt, men jeg kan ikke sætte årstal på.

Dansk titel Tre nødder for Askepot
Andre titler Askepot, Askepot og de tre tryllenødder, Three wishes for Cinderella
Tv-premiere 26.12.1974 DR
Dansk premiere 07.04.1977

Men den har tilsyneladende været vist flere gange på tv, som regel omkring Jule-tid.

Sidste gang jeg så den, har været i starten af 80erne på Tysk TV

D

Jeg har helt sikkert set den, men af en eller anden grund kan jeg ikke huske en brik af filmen. Jeg var ellers vild med de østeuropæiske eventyrfilm (tegne og live action) som DR sendte dengang. At skrive på "to do" listen...
Brugeravatar
Ed Larsen

Geografisk sted: Jyderup
  • Hjemmeside

Indlægaf TheMallrat » tors 6. mar 2014 02:27

topdollar topdollar topdollar

Ja, nu er vi endelig i Marts måned, og det har betydet at jeg har fået penge - hvilket selvfølgelig skulle udnyttes!:

Billede

bow bow bow bow

Mange gode udgivelser, som jeg nu vil tage fat på...jeg har ikke set nok film på det seneste...
Brugeravatar
TheMallrat

Geografisk sted: Thisted
  • Hjemmeside

Indlægaf HenrikL » fre 7. mar 2014 13:58

Det er nu alligevel svært at tro på, at du ikke skulle have set nok film på det seneste. :o
Brugeravatar
HenrikL

Geografisk sted: Midtsjælland

Indlægaf Jack J » fre 7. mar 2014 17:13

HenrikL skrev:
Elsker den gamle skole,

Du har måske en forkærlighed for spanskrøret? :funny:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf HenrikL » fre 7. mar 2014 17:51

Nej, Jack, jeg skrev den gamle skole, ikke den sorte skole. :)
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf Jack J » fre 7. mar 2014 19:20

Ahh, den sorte skole. Jeg husker den så vel (nej, ikke rigtigt. Spanskrør og korporlig afstraffelse var for længst afskaffet, da jeg begyndte på en lang, nyttesløs skolegang). :roll:

Nu jeg tænker over det, så er det sgu ikke engang en vits. Jeg husker INTET fra geografi-, historie-, eller matematik-timerne. Jeg lærte at læse og skrive, men det var udelukkende min mors fortjeneste, eftersom hun terpede med mig på en tavle derhjemme. Gymnastiktimerne var et mareridt og dansktimerne det rene spild. Det eneste, jeg skænker en kærlig tanke, var den ugentlige tur til biblioteket som del af klassens time. Vi drenge sad altid henne ved pladespilleren og spillede plader og studerede omslaget til "Gas 3".
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf HenrikL » fre 7. mar 2014 20:24

Ja, jeg er heller ikke gammel nok til at have oplevet spanskrøret.

Mine gymnastiktimer var nok en mere positiv oplevelse end dine, for jeg var medlem af en gymnastikforening på Frederiksberg, hvor jeg kom flere aftener om ugen, hvilket medvirkede til mine meget høje karakterer i gymnastik i folkeskolen.

Eneste geografi-minde, jeg har, er fra Realeksamen, hvor jeg var oppe i Canadas skove eller skovbrug.
Alt andet er glemt.

Utroligt at et menneskeligt vrag som jeg engang fik 11 i legemsøvelser. :shock:
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf Jack J » fre 7. mar 2014 20:42

Gymnastiktimerne var frygtelige. Jeg var ræd for redskaberne. Jeg havde ingen muskler. Jeg kunne ikke løbe eller hoppe. Og at stå på hænder skræmte mig også shitless. Jeg kunne ikke gribe bolden i håndbold og når jeg gjorde 2 eller 3 gange i en kamp, så gjorden slaget ondt i hænderne. Det samme gjaldt volleyball og i fodbold kunne jeg ikke heade, eftersom jeg led af migræne, og jeg var ikke overraskende bange for at tage den ned med brystet. Jeg løb særdeles langsomt, så selvom jeg fik driblet uden om en modstander, kunne han bare løbe op og overhale mig igen. Det eneste, jeg var godt til, var at skyde straffespark, fordi jeg kunne sætte bolden oppe i venstre hjørne hver gang, men fordi jeg var så dårlig til alt det andet, så var min "standing" særdeles lav og jeg fik derfor aldrig lov til at skyde straffespark. Åhh, disse dejlige minder fra en herlig skoletid.
ohdarn
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf larsskive » fre 7. mar 2014 20:45

Det lyder da ikke spor sjov din skoletid, men min egen var heller ikke lige sjov altid.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf larsskive » fre 7. mar 2014 20:47

Lidt nyt, så kan jeg da få set den Livid :D
Billede
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf warlock » fre 7. mar 2014 20:53

.
Senest rettet af warlock ons 2. apr 2014 02:02, rettet i alt 1 gang.
warlock

Indlægaf HenrikL » fre 7. mar 2014 21:16

Vi går vist alle rundt med nogle ar fra skoletiden. Mit største problem var ganske enkelt, at jeg ikke var som de andre. Nogle vil sige sær enspænder, andre vil sige grænsepsykotisk. Kæmpede hele min barn- og ungdom for at blive som de andre, men det lykkedes aldrig. Og nu har jeg endeligt givet op og langt om længe accepteret mig selv. Skoletiden husker jeg ikke med glæde. Husker bedst den kvalme lugt af lunken sødmælk og uspiselige leverpostejmadder i klasseværelset.
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf Jack J » fre 7. mar 2014 21:20

warlock skrev:
Det lyder som manuskriptet til "The return of the nerds-part 4"

Warlock Geek

:funny:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 7. mar 2014 21:25

HenrikL skrev:Vi går vist alle rundt med nogle ar fra skoletiden. Mit største problem var ganske enkelt, at jeg ikke var som de andre. Nogle vil sige sær enspænder, andre vil sige grænsepsykotisk. Kæmpede hele min barn- og ungdom for at blive som de andre, men det lykkedes aldrig. Og nu har jeg endeligt givet op og langt om længe accepteret mig selv. Skoletiden husker jeg ikke med glæde. Husker bedst den kvalme lugt af lunken sødmælk og uspiselige leverpostejmadder i klasseværelset.

Ser jeg et spor her. Du lider også af dårlig ryg og migræne lige som jeg. :|
Enspænder jovist, men grænsepsykotisk gælder så ikke i mit tilfælde, og da jeg først voksede op, opdagede jeg, at det var en velsignelse at være anderledes og omfavnede det. Den lunkne sødmælk husker jeg godt, jeg tiggede mine forældre om at lade mig drikke kærnemælk som min sidemand Michael, men de sagde nej. :evil:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 7. mar 2014 21:30

larsskive skrev:Det lyder da ikke spor sjov din skoletid, men min egen var heller ikke lige sjov altid.

Såh det godt, du er blandet frænder her på Uncut forum. :mrgreen:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
1828 indlæg • Side 55 af 122 • 1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 122

Tilbage til Køb og salg-snak