Så du Lucky Luke-serien, da den kørte på dansk TV, Henrik? Personligt brød jeg mig ikke om den - for fjollet efter min smag. Men det afskrækker naturligvis ikke en ægte Hill-fan.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Ja, den har jeg set, men ligesom dig, syntes jeg den var for fjollet, og det var ligesom Hill havde mistet magien. Synes i øvrigt bedre om Bud Spencer solo.
Duoens sidste film sammen, The Troublemakers, er heller ikke min kop te, og en genreekspert kalder den endda 'en skinhellig hyldest til familieværdier.'
Men når man er fan skal man selvfølgeligt eje den.
DAS WEISSE BAND (aka Det hvide bånd) - Michael Haneke
De tre første film er co-udsendt af connaisseur-biografen Øst for Paradis og man skulle tro, at sådan en biograf, der køres af rigtige filmfans, ville gøre lidt ud af en dvd-udgivelse, men på den ene af filmene, som jeg indtil videre har checket, er den mere barebone end barebone!! Dvd'en åbner og i menuen kan man vælge mellem Film med danske undertekster og Film uden danske undertekster. THAT'S IT!! Ikken engang en skide trailer.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Til gengæld har jeg lige set Skyfall, og må med sorg i sindet meddele, at Bond er død. Forsvundet er Roger Moores smilende og elegante glamour-agent og de talløse bondpiger og farverige skurke med ståltænder og ind på scenen er trådt en alkohol- og pille-misbrugende, forældreløs muskuløs morder med barndomstraumer. Og M er så hans surrogatmor. Og superskurken er mere tragisk end megalomanisk. Men det er vel typisk for den tid vi lever i. Vi er alle ofre. Verden er af lave!!