• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Kræmmermarkedet ‹ Køb og salg-snak

Her kan du diskutere alt, hvad der har at gøre med "kræmmermarkedet".
Skriv et svar
1828 indlæg • Side 64 af 122 • 1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 122

Re: Hvilken film købte du i dag

Indlægaf Ovesen » søn 23. mar 2014 10:36

Jack J skrev:
Ovesen skrev:
Jack J skrev:PARADIES: HOFFNUNG (aka Paradis Håb)

Den har jeg endnu ikke fundet. Seidl er cool!

Hvis ikke du finder den, kan jeg naturligvis godt købe den til dig. Men check lige den lokale Tiger-butik først (jeg går ud fra, der er en i Odense).

Jeg har ikke kunne finde den, men det er vel bare et spørgsmål om tid. Så har jeg det at gå op i ...
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Ed Larsen » man 24. mar 2014 12:02

Det ligger tungt med filmkøb i 2014, so far. Jeg har simpelthen ikke haft råd. Tværtimod har jeg solgt kraftigt ud af vhs-samlingen. De få køb jeg gjorde har mest været som "research" til mine tv-indeks, til kommende numre af bladet. Jeg fik dog, apropos blad, kompleteret min samling af "Farlig film" titler - "Once Upon A Spy" var den eneste som manglede, da jeg udgav Obs nr.12 i november.

Billede

"The Killings at Outpost Zeta" (1980) aka "Farlig planet" er efter min mening den bedste af firkløveret. (Bedst er relativt, det drejer sig om fire totalt obskure tv-film og ingen af dem er genistreger.) Der er noget klassisk 50er scifi b-film over den. Udgivet af VCI Entertainment som lader til at være et bootleg selskab. Dvden er ikke til at opdrive på nettet mere. Tror, jeg var meget heldig, at få fat i den, i tide.

"Deadline" (1982) aka "Farlig frist" er en ok lille thriller, måske lidt naiv, men plottet godt skruet sammen. Mit eksemplar er en dansk vhs fra Westcon Home Video.

"Once Upon A Spy" (1980) aka "Farlig mission" er en James Bond inspireret action-thriller. Der er ganske vist hverken særlig meget action eller thrill, selv om Christopher Lee spiller en Blofeld-agtig superskurk med et futuristisk hovedkvarter, dommedagsvåben og visioner om verdensherredømme. Dialogen er horribel, Ted Danson forsøger at køre på sin charme, men falder helt på røven og det hele er meget, meget kedsomligt. Dvden er en arkivalsk udgivelse fra Sony Pictures og benytter et totalt intetsigende foto som omslagsmotiv, selvom der var betydelig bedre billedmateriale at vælge fra. Og så ødelægger det enhver følelse af "vintage", når Christopher Lee i omslagets bagsidetekst krediteres for sin rolle i "Ringenes herre"!! Printet er dog flot og korrekt 4:3 (ingen falske sorte bjælker her).

"Deathmoon" (1978) aka "Farlig fuldmåne" skraber bunden som den dårligste i selskabet. Filmen er totalt kedelig og u-uhyggelig. Mit eksemplar er en salgs-vhs fra VCL, USA, med et mørkt og mudret print. Er ude på dansk lejevideo fra ABCollection med et meget flottere omslag. Om printet er bedre end det amerikanske skal jeg ikke kunne sige.
Brugeravatar
Ed Larsen

Geografisk sted: Jyderup
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 24. mar 2014 21:29

Hmm, jeg troede ikke, VCI var et bootleg-selskab, men du kan jo have ret. Måske nærmere et Public Domain-selskab (som i sig selv efter vores standard vel nærmest er bootleg).

http://www.vcientertainment.com/

Fine indkøb, Henrik. De der ting fra dansk tv er vildt interessante (om de så holder er jo en anden sag). 8)
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 24. mar 2014 21:37

Some Larsskive kunne overraske med forleden, så er ROCKING SILVER udkommet på dvd. Den er der sgu mange på det gamle danskefilm.dk-forum, der var ude efter :funny: Og nu er den altså så kommet på dvd. Jeg fandt den sgu i dag i Kvickly til sølle 50 kr. Tænkte, at jeg hellere måtte få genset lortet. Jeg så den, da den blev vist på TV for mange herrens år siden og var ikke begejstret, men man kan jo give den en ny chance.

EDIT: jeg har netop checket dvd'en og jeg må sige, at Nordisk Film når en ny bundgrænse! Det er velkendt, at danske videoselskaber ikke ofre penge på ret meget ekstramateriale, men på den nye Rocking Silver-dvd er der sgu ikke engang en MENU!!! Filmen går bare i gang og end ikke med fjernbetjeningens menuknap kan man komme til en menu. :shock: :x
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 24. mar 2014 22:16

Bestilt de sidste par dage fra Amazon UK:

IT CAME FROM KUCHAR (doku, som normalt koster omkring de £70, men som jeg endelig fik til £7 fra en boghandel i UK!!)
CITADEL
SILENT HOUSE (remake)
COSMOPOLIS (Cronenberg)
THE SQUAD
HOBO WITH A SHOTGUN (2-disk ntsc dvd)
James Brown - "Live at the Apollo" (1962)
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf larsskive » man 24. mar 2014 22:38

Ed Larsen skrev:Det ligger tungt med filmkøb i 2014, so far. Jeg har simpelthen ikke haft råd. Tværtimod har jeg solgt kraftigt ud af vhs-samlingen. De få køb jeg gjorde har mest været som "research" til mine tv-indeks, til kommende numre af bladet. Jeg fik dog, apropos blad, kompleteret min samling af "Farlig film" titler - "Once Upon A Spy" var den eneste som manglede, da jeg udgav Obs nr.12 i november.

Billede

"The Killings at Outpost Zeta" (1980) aka "Farlig planet" er efter min mening den bedste af firkløveret. (Bedst er relativt, det drejer sig om fire totalt obskure tv-film og ingen af dem er genistreger.) Der er noget klassisk 50er scifi b-film over den. Udgivet af VCI Entertainment som lader til at være et bootleg selskab. Dvden er ikke til at opdrive på nettet mere. Tror, jeg var meget heldig, at få fat i den, i tide.

"Deadline" (1982) aka "Farlig frist" er en ok lille thriller, måske lidt naiv, men plottet godt skruet sammen. Mit eksemplar er en dansk vhs fra Westcon Home Video.

"Once Upon A Spy" (1980) aka "Farlig mission" er en James Bond inspireret action-thriller. Der er ganske vist hverken særlig meget action eller thrill, selv om Christopher Lee spiller en Blofeld-agtig superskurk med et futuristisk hovedkvarter, dommedagsvåben og visioner om verdensherredømme. Dialogen er horribel, Ted Danson forsøger at køre på sin charme, men falder helt på røven og det hele er meget, meget kedsomligt. Dvden er en arkivalsk udgivelse fra Sony Pictures og benytter et totalt intetsigende foto som omslagsmotiv, selvom der var betydelig bedre billedmateriale at vælge fra. Og så ødelægger det enhver følelse af "vintage", når Christopher Lee i omslagets bagsidetekst krediteres for sin rolle i "Ringenes herre"!! Printet er dog flot og korrekt 4:3 (ingen falske sorte bjælker her).

"Deathmoon" (1978) aka "Farlig fuldmåne" skraber bunden som den dårligste i selskabet. Filmen er totalt kedelig og u-uhyggelig. Mit eksemplar er en salgs-vhs fra VCL, USA, med et mørkt og mudret print. Er ude på dansk lejevideo fra ABCollection med et meget flottere omslag. Om printet er bedre end det amerikanske skal jeg ikke kunne sige.

Det er fede film Henrik :D Og som Jack siger er det jo spændende, når det er film der har været vist på dansk tv, og jeg tror en del af dem holder endnu, man skal bare se dem med det rette sind :D
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf larsskive » man 24. mar 2014 23:40

Jack J skrev:Some Larsskive kunne overraske med forleden, så er ROCKING SILVER udkommet på dvd. Den er der sgu mange på det gamle danskefilm.dk-forum, der var ude efter :funny: Og nu er den altså så kommet på dvd. Jeg fandt den sgu i dag i Kvickly til sølle 50 kr. Tænkte, at jeg hellere måtte få genset lortet. Jeg så den, da den blev vist på TV for mange herrens år siden og var ikke begejstret, men man kan jo give den en ny chance.

EDIT: jeg har netop checket dvd'en og jeg må sige, at Nordisk Film når en ny bundgrænse! Det er velkendt, at danske videoselskaber ikke ofre penge på ret meget ekstramateriale, men på den nye Rocking Silver-dvd er der sgu ikke engang en MENU!!! Filmen går bare i gang og end ikke med fjernbetjeningens menuknap kan man komme til en menu. :shock: :x

Det var da cool du fik købt den, men hvad fanden er det for noget med der ikke engang er en menu :shock: Nu må de da lige gøre lidt mere ud af det de sender ud, hvordan er billed kvaliteten så og lyden på den?
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » man 24. mar 2014 23:44

Jeg så kun lige 20 sekunder og det så vist fornuftigt ud. Pænt billede og letterbox. Der er danske undertekster, men pga. den manglende menu kan man kun få dem frem direkte fra txt-knappen på remoten.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf larsskive » tirs 25. mar 2014 00:13

Okay men det er da godt billedet ser fornuftig ud, det er jo også det vigtigste, men bare en skam de ikke gør lidt mere ud af menu og bonus materiale.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf warlock » ons 26. mar 2014 02:46

.
Senest rettet af warlock ons 2. apr 2014 01:54, rettet i alt 1 gang.
warlock

Indlægaf larsskive » ons 26. mar 2014 03:25

Cool Warlock :D
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » ons 26. mar 2014 22:13

Usch! Jeg ville ha' taget et par billeder af mine nyindkøbte fund fra BB, men kameraets batteri var sgu dødt, så her er en liste i stedet :x

Men altså, jeg var som sagt en smut forbi BB i dag og gjorde brug af deres 5-for-100 kroner-tilbud. Alle dvd'erne er danske på nær en enkelt svensk.

ZOMBIELAND
THE POSSESSION (Bornedal-filmen)
STITCHES
HJEMSØGT 2 (Ghosts of Georgia 2)
I'LL ALWAYS KNOW WHAT YOU DID LAST SUMMER
JAGTEN (Vinterberg-filmen)
DOMINO
THE REAPING
HOSTEL - 2-dvd deluxe edition
HABLE CON ELLA (svensk titel: Tala med henne, svensk dvd med danske tekster) - Almodóvar
HIGH FIDELITY
(helt ny dvd, skiven var ikke engang pakket ud af papiretuiet! Jeg har den danske vhs, men lyden knaser i det og det er en film, jeg vender tilbage til fra tid til anden, så en dvd var langt om længe tiltrængt).
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf larsskive » ons 26. mar 2014 22:16

Cool Jack, der er sgu nogle gode titler imellem :D og til 20 kr stykket kan det ikke gå helt galt
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf warlock » tors 27. mar 2014 00:30

.
Senest rettet af warlock ons 2. apr 2014 01:54, rettet i alt 1 gang.
warlock

Indlægaf Jack J » tors 27. mar 2014 18:53

warlock skrev:Jack, er du lidt lun på hende Iben Hjejle! :wink: fra HIGH FIDELITY

Warlock Geek

Slet ikke. Men nogle gange falder jeg over film, som på en eller anden måde passer ind i mit eget liv. Man kan bruge historien, fordi man selv er i samme situation eller måske gerne ville være der, hvor filmen, eller dens personer, foregår. Og en historie om en fanatisk pladesamler? Come on, det er mig. Og det er dig. Filmen gir et indblik i en verden, som er min egen, men så alligevel ikke, fordi den er mere. Jeg er popkultursamler, men bor ikke i en fed by, og arbejder ikke i en fed butik, eller ender med en sild (som tilfældigvis her er frk Hjejle). Men så må man jo bare arbejde på sagen, og så kan popkultur netop bruges til noget (ud over at være den sædvanlige underholdning). Øh, synes jeg altså. Jeg ser også WITHNAIL & I fra tid til anden, fordi den giver mig noget andet om livet. Og det samme med en række andre film, der ses igen og igen.

Og Iben Hjejle er i øvrigt en dum ko! Hvorfor fanden tog hun hjem til Danmark igen. Hun kunne være blevet derovre og havde lavet fede film, men valgte at tage hjem og lave danske film. Jeg ved nok lige, hvad JEG havde valgt.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
1828 indlæg • Side 64 af 122 • 1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 122

Tilbage til Køb og salg-snak