• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Ikke-genrefilm

Diskussionsforum for alle de film, der ikke hører til under genre-film. Kort sagt dine guilty pleasures, det nyeste mainstream-drøn eller fortidens klassikere og arthouse-kuriøsiteter.
Skriv et svar
441 indlæg • Side 9 af 30 • 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 30

Re: My Horse, My Gun... Your Widow - En tråd om westerns

Indlægaf HenrikL » lør 12. apr 2014 23:32

Jeg er for resten på udkig efter denne her på engelsksproget dvd. Wild East-versionen kostede på et tidspunkt 150 pund, så jeg besluttede at vente:
Billede
Brugeravatar
HenrikL

Geografisk sted: Midtsjælland

Indlægaf larsskive » lør 12. apr 2014 23:33

150 pund, det er da noget af nogle priser nogle dvd´er lægger i, kan godt forstå du ville vente lidt.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf HenrikL » søn 13. apr 2014 00:09

Jeg er ikke sikker på, at det hjælper så meget at vente. Tror dvd'en er udgået. Måske opgiver jeg helt, selvom filmen er en af dem man bør eje. Sergio Sollima er jo en af grundpillerne i genren.
Hvis jeg ejede en Blu-ray-afspiller ville problemet være løst.
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf HenrikL » søn 13. apr 2014 00:28

Men i mellemtiden fortsætter jeg med at købe thai-dvd'er. Denne gang Romolo Guerrieris Johnny Yuma, der bl.a. kan tilbyde en grådig femme fatale. Noget en gammel noir-entusiast som jeg bestemt kan værdsætte:
Billede
Senest rettet af HenrikL søn 13. apr 2014 03:15, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf HenrikL » søn 13. apr 2014 03:03

Og denne her, der ikke ligefrem fremmer næstekærligheden og det gode naboskab, fandt jeg for nogle år siden:
Billede
Senest rettet af HenrikL søn 13. apr 2014 05:14, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf larsskive » søn 13. apr 2014 03:06

Hold da op, der er mange western jeg ikke har hørt om, føler jeg er tabt lidt bag en vogn, når der er så mange jeg ikke kender.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf HenrikL » søn 13. apr 2014 03:08

Jeg ved ikke hvor mange amerikanske westerns der er blevet produceret gennem tiden, men antallet af europæiske skulle være på op mod 600.
En pæn del af disse er noget bras, men af årsager jeg ikke selv helt forstår, så holder jeg af dem alligevel.
Johnny Yuma er dog ikke bras, men derimod ganske seværdig.
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf Diabolik » søn 13. apr 2014 11:36

HenrikL skrev:Jeg er for resten på udkig efter denne her på engelsksproget dvd. Wild East-versionen kostede på et tidspunkt 150 pund, så jeg besluttede at vente:
Billede

Nu skal jeg ikke gøre mig vildt klog på Wild East's udgivelser, men jeg har lige kigget deres bagkatalog igennem og jeg kan ikke finde The Big Gundown som en del af deres udgivelser...
Forresten, du vil heller ikke kunne finde en komplet version af The Gundown med engelsk lydspor, da der kun blev lavet engelsk dub til den 'internationale' version (der er ca. 15-17 minutter kortere end den italienske version)... De komplette udgivelser jeg kender til, har alle engelske undertekster i de scener hvor der ikke findes et engelsk lydspor...
Hvis du vil have fat i en DVD-udgivelse som er komplet og engelsk-venlig, så er tyske Koch Media's udgivelser nok de bedste... Den findes både som standalone DVD-udgivelse og som en del af boxsettet Sergio Sollima Italo-Western Box... Selvom prisen (ca. 90 euro) på Amazon virker pebret, så får man altså en gedigen fed box med både The Big Gundown, Face to Face & Run, Man, Run (efterfølgeren til The Big Gundown), en bonus DVD med bl. en dokumentar om Sollima (på italiensk med tyske undertekster), Super 8 version af Face to Face og masse andet og sidst, men ikke mindst et +250 siders hardback spaghettiwestern leksikon...
Billede

NB. Hov, jeg glemte helt at nævne at alle 3 film har tysk og italiensk audio og tyske og engelske undertekster... Det fremgår ikke på boksen at den er engelskvenlig på nogen måde, men det er fordi ellers skulle Koch Media betale extra royalties, da boksen så også var interessant for ikke-tyskere/italienere...
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf HenrikL » søn 13. apr 2014 13:06

Jeg tror ved gud du har ret, Diabolik. Jeg forveksler den med en anden Wild East til 150 pund. :oops:
Så tror da fanden jeg ikke kan finde den mere.
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf Diabolik » søn 13. apr 2014 13:15

HenrikL skrev:Jeg tror ved gud du har ret, Diabolik. Jeg forveksler den med en anden Wild East til 150 pund. :oops:

Hvis du har forvekslet den med Santi's The Grand Duel (også med Cleef), så skal du ikke være trist... Den er nemlig klippet (Det gælder vist for alle DVD-udgaverne... også Thai-udgivelsen)!!!
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf HenrikL » søn 13. apr 2014 13:44

Jeg tror du har ret.
Nej hvor flovt.
Spekulerer på hvad jeg ellers har sagt af vrøvl. Det var en lang nat.
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf Diabolik » søn 13. apr 2014 13:48

HenrikL skrev:Nej hvor flovt.

Sgu'da ikke noget at være flov over!!!! Det var sgu'da værre hvis du havde brugt £150 på noget som du ikke havde brug for alligevel!!!
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf HenrikL » søn 13. apr 2014 14:10

Det har været en lang nat...
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf HenrikL » søn 13. apr 2014 15:14

Jeg ejer Grand Duel, men tror nok det var I Giorni Dell'Ira der kostede 150 pund.

Billede
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf Diabolik » søn 13. apr 2014 18:38

HenrikL skrev:Jeg ejer Grand Duel, men tror nok det var I Giorni Dell'Ira der kostede 150 pund.

Undskyld mit udbrud, men bloody-f*cking-hell!!!! Knap $100 for en brugt Day of Anger (og $200 for den som ny)... Jeg gav $29.95 for den WE-udgave i ny pris d. 22.12.06 hos Xploited Cinema!!! :shock: :shock: :shock: :shock:
Brugeravatar
Diabolik

ForegåendeNæste

Skriv et svar
441 indlæg • Side 9 af 30 • 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 30

Tilbage til Ikke-genrefilm