Det er ganske vist et stykke tid siden jeg købte Gun Crazy (Deadly Is the Female) på spansk dvd:
'Selected for preservation in the United States National film Registry by the Library of Congresss as being culturally, historically, or aesthetically significant.'
“We go together, Laurie. I don’t know why. Maybe like guns and ammunition go together.” Verdens måske bedste B-film Gun Crazy er en hæsblæsende og pervers cocktail af sex, vold og våbenbesættelse, der selvfølgeligt ender galt for hovedpersonerne, der udmærket kan sammenlignes med Bonnie & Clyde. Instruktøren får det bedste ud af budgettets begrænsninger, hvilket giver os interessante og spændende kameravinkler og -ture i voldsomt accelererende getaway-biler samt et bankrøveri, der er optaget i een indstilling, dvs. een lang ubrudt optagelse. Enkelt, men forbandet underholdende.
Annie, der er mesterskytte (og nærmest psykotisk), overtaler Barton, der ligeledes er mesterskytte og i øvrigt har et fetichistisk forhold til våben, til at indlede en crime spree over flere stater, for hun vil leve i luksus og er villig (og i stand) til at dræbe for at nå sit mål. Problemet er bare, at Barton er en følsom type, der ikke synes om at slå ihjel …
Og så fik jeg denne her, der er lige så god, som titlen antyder. Kan betragtes som den absolut sidste rigtige gangstermovie. Cagney fortsætter, hvor han slap i White Heat:
Senest rettet af HenrikL ons 23. apr 2014 21:39, rettet i alt 1 gang.
Og denne her slap selvfølgeligt også gennem nåleøjet, Nightmare Alley:
Nigtmare Alley, der regnes blandt de mest mørke og ubarmhjertige Hollywood-noir-film, var i mere end een forstand længe undervejs; Amazon skriver bl.a., at en strid mellem filmens producer George Jessel og Fox forhindrede filmen i at blive vist nogen steder, og den blev heller ikke udsendt på hjemmevideo. Men nu er konflikten løst, og jeg har fået fat i en spansk udgave.
Gode sager Warlock Jeg har selv Xtro og ja det er en ret fed film. Den der THE LORD OF THE RINGS har jeg før gået forbi i genbrugsbutikker uden at købe den, det skulle jeg nok have gjort.
Ja det er også derfor jeg både har den på dvd og vhs, billedet og lyden er flottere på dvden, men coveret på vhs er meget flottere Men vil da tjekke den tegnefilm ud hvis jeg løber over den igen.