Den har en lille skade i det ene hjørne, men det må jeg leve med for en 5 krone i genbrugsbutikken. Så ligger der tilgengæld en avisartikel om Olsen Banden med i bogen, så det er jo en dejlig bonus
Selvjustitsminister skrev:Kriminal film er vel en genre, så denne bog tæller som en genrefilmsbog![]()
Thomsen skrev:Absolut! Godt køb, Morten, uanset at den naturligvis er stærkt forældet i sin freudianske tilgang (som selv Schubart endeligt ser ud til at have forladt). Jeg synes stadigvæk, at hendes analyse af Romeros zombiefilm er rigtig god og rammende.
Jeg mødte i øvrigt hendes forlægger under sidste års Blodig Weekend, der afslørede, at man havde talt om en genudgivelse. Formentligt sker det dog kun, hvis hun opdaterer bogen. Eftersom hun de seneste år er gået mere i en moderne evolutionspsykologisk retning, så kan jeg bedre forestille mig, at hun kommer til at skrive en helt ny bog om det på et tidspunkt (og ellers kan jeg varmt anbefale Mathias Clasens lille bog om Monstre fra serien Tænkepauser).
Tilbage til Filmmagasiner, blogs og websites
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst