• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
3104 indlæg • Side 168 af 207 • 1 ... 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171 ... 207

Re: Seneste VHS-fund (hvis det interesserer nogen...)

Indlægaf HenrikL » fre 13. maj 2016 19:39

Helt enig. En imponerende omgang vhs-film. :D
Brugeravatar
HenrikL

Geografisk sted: Midtsjælland

Indlægaf larsskive » fre 13. maj 2016 20:49

Også enig, mange gode og et par sjældne titler, gode fund :D :D
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Diabolik » lør 14. maj 2016 13:26

'Fundene' er måske ikke de mest sindsoprivende (dog er jeg meget glad for endelig at have fået fat i James Roberson's hekse-gyser Superstition!!), men at jeg overhovedet fandt dem var en af de mere 'fuldstændig ud af det blå'-oplevelser jeg nogensinde har haft...

Det hele startede egentlig med en pludselig indskudt idé om, at nu da jeg alligevel var en smut hjemme hos mine forældre så ville jeg køre en tur til Horsens og tjekke om der skulle være en pladebutik og om de tilfældigvis skulle ligge inde med Pink Floyd's Animals på vinyl... En af mine absolut favorit-PF'er!

Mens jeg så står og bladrer plader igennem i en pladeforretning, så small talk'er ejeren og mig snakkede frem og tilbage om løst og fast... Han spurgte om jeg samlede på plader og jeg svarede, at samle måske var så meget sagt, men jeg havde nogle titler jeg lyttede meget til i mine unge dage og dem ville jeg gerne have fat i på vinyl, da jeg endelig havde fået i en pladespiller... Jeg fortalte også at mine primære hobby var danske VHS/Betamax-udgivelser tilbage fra videobutikkernes ære.
Det syntes var en vældig spøjs hobby som han aldrig havde hørt om for... Og så fortalte han, at han havde været ude på en gård for et stykke tid siden for at kikke nogle plader igennem og at han kunne huske at der stod en masse videobånd... Han kunne dog ikke huske adressen, men hvis jeg gav ham mit mobilnr. så skulle han nok se om han ikke kunne finde et nummer jeg kunne ringe til...
Vi fik så en længere sludder om bla. Kannibal-Massakren, Eksorcisten og Fredag den 13., men jeg kunne simpelthen ikke, under snakken, lade være med at fritte ham ud om hvor gården lå henne... Og som samtale skrede frem fik jeg flere og flere oplysninger om hvor det kunne være. Til sidst havde jeg en lille anelse om hvor det var henne ad og da vi havde handlet færdig om Pink Floyd og et par maxi-singler, så tænkte jeg at efterom det ikke ville være en større omvej for tjekke adressen ud så kunne jeg da slå en smut omkring for i det mindste at kodet stedet ind på den mentale GPS...
Dæl'me om jeg ikke fandt stedet og så var der ovenikøbet nogen hjemme... Efter en lille snak med fruen og et opkald til manden om jeg måtte kigge på sagerne, så blev jeg lukket op på halmloftet i en staldbygning... Hold da op alt... Her var alt mellem himmel og jord; glas, lamper, møbler, legetøj, you name it... og så stod der videobånd i bundter under borde, reolen eller hvor der nu var lidt plads...

Indrømmet... måske 95-97% var salgskassetter og derfor ikke så interessante for mig, men når man på en regnfuld tirsdag finder 4 bånd til en 50'er; hvoraf de 2 var nogle jeg godt ville have fingrene i, 1 som manglede for at gøre 'et sæt' færdig og en som jeg aldrig havde set før, hvor man egentlig bare tog afsted med ønsket om at finde Pink Floyd's Animals på vinyl... så var det sgi' noget af en overraskende udvikling tirsdagen tog!

Et ganke lille udsnit af loftet;
Billede

Den sidste Hellraiser jeg mangler, tror jeg nok...
Billede

Amerikansk TV-film med Dennis 'McCloud' Weaver om retsagen mod Dr. Mudd der bliver retsforfulgt som meddelagtig i mordet på Abraham Lincoln, da han ganske uvidende om mordet hjælper John Wilkes Booth...
Billede

Svenk/dansk katastrofefilm om et menneskeskabt bakterieudbrud... Jeg mener, at have hørt rygter om at den kopi der næsten lige har været vist i Cinemateket eller hvor det nu kan have været, var en forkortet udgave set i forhold til video-udgaven... Anyone knows?
Billede

... og som rosinen i pølseenden;
Billede

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Jack J » lør 14. maj 2016 14:13

Jeg vil kommenterer på DEADLINE, før jeg overhovedet læser dit lange indlæg. Ja, ifølge Kinski var DEADLINE-printet klippet. Jeg har skrevet om det her:

http://enlejemordersertilbage.blogspot. ... l/Deadline

8)
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » lør 14. maj 2016 14:55

Kanon fortælling her, Diabolik!!! Man føler sig jo hensat til gamle dage her på forummet, hvor folk begejstret fortalte om at finde ting og sager. Fedt! Og tillykke med sagerne!

Og din DEADLINE ser endda bedre ud, end min, da den ikke har den fæle label på bagsiden. :?

Jeg købte iø mit ex inde i Rock Uglen for en del år siden.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Gramm » lør 14. maj 2016 16:05

To på VHS.
Billede
We need to get bigger guns. Big fucking guns!
Gramm

Indlægaf Kinski » søn 15. maj 2016 11:20

Jeg så det danske print af den dansk/svenske katastrofefilm Deadline i Cinemateket.
Ifølge en note i DFIs database:
"Nordisk Film udsendte i øvrigt filmen i en version, hvor en del stærke scener skulle være klippet fra, hvilket både instruktør og fotograf protesterede mod".
Vil meget gerne se den VHS ved lejlighed og sammenligne!!
Kommende koncerter:

http://www.myspace.com/DoomedDenmark
Brugeravatar
Kinski

Geografisk sted: Amager
  • Hjemmeside

Indlægaf Kinski » søn 15. maj 2016 11:22

Og godt opsnuset på den gård, Diabolik!! Klasse!!
Kommende koncerter:

http://www.myspace.com/DoomedDenmark
Brugeravatar
Kinski

Geografisk sted: Amager
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 15. maj 2016 11:52

Jeg er ret sikker på, at jeg fik lavet en dvd-r til dig, men glemte at sende den og nu ligger den i eet stort flyttekasse-rod (20 kasser+), som desværre tager sin tid.
ohdarn
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf larsskive » søn 15. maj 2016 18:08

Rigtig god historie Hans-Jørn, og fedt man stadig kan finde noget i det danske land :-) Så er der lidt håb endnu.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf larsskive » søn 15. maj 2016 18:09

Jack J skrev:Kanon fortælling her, Diabolik!!! Man føler sig jo hensat til gamle dage her på forummet, hvor folk begejstret fortalte om at finde ting og sager. Fedt! Og tillykke med sagerne!

Og din DEADLINE ser endda bedre ud, end min, da den ikke har den fæle label på bagsiden. :?

Jeg købte iø mit ex inde i Rock Uglen for en del år siden.

Enig Jack, har tit gået de gamle indlæg igennem, og sikke de vhs folk fandt for en del år siden :-)
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Diabolik » søn 15. maj 2016 20:18

Kinski skrev:Vil meget gerne se den VHS ved lejlighed og sammenligne!!

Er så småt startet på en compare mellem den danske video udgave fra VTV/Irish (104'13 min.) og den svenske fra Scand Video (94'22 min.)... Indtil videre har jeg fundet 2 kortere scener og 1 længere sekvens der ikke er med i den svenske, men eftersom den svenske lider grotesk mange masterfejl så tager det noget tid at lave en ordentlig sammenligning... Men som Arnold si'r; I'll be back... så snart jeg får hakket mig igennem versionerne!!
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf warlock » tirs 17. maj 2016 21:22

.
Senest rettet af warlock lør 11. feb 2023 21:13, rettet i alt 1 gang.
warlock

Indlægaf vhs4ever » søn 29. maj 2016 12:17

Lidt nyt til samlingen.. :D ha en god søndag.
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
vhs4ever

Indlægaf Diabolik » man 30. maj 2016 15:33

Så skete det endelig; for første gang lykkedes det at finde en dansk rental i en FB-gruppe... På sæt og vis ville jeg have skøjtet let og elegant forbi denne 'for sale'-postering, hvis det altså ikke lige havde været for den gule mærkat på bagsiden (og mærkaten på forsiden; svenskerne skriver 'text' og ikke 'tekst' som her til lands)...
Før Videogramforeningen etablerede Foreningen af Danske Videodistributører var det faktisk helt legalt at udleje film uden dansk tekstning eller med udenlandsk tekstning, man skulle dog kunne bevise at man havde ophavsretslige sagen i orden inden man måtte distribuere disse til udlejning...
Pudsigt nok var det AB-Collection der sad på den danske distribution af de svensk tekstede Cinehollywood-udgivelser, mens Svenska Walthers Video sad som overordnet skandinavisk distributør... Det var åbenbart først da Walther's Video/WM Video etablerede sig som label på det danske marked, at de selv stod for udgivelserne...
Giuseppe Rosati's Silence the Witness (Il testimone deve tacere)

Billede
Brugeravatar
Diabolik

ForegåendeNæste

Skriv et svar
3104 indlæg • Side 168 af 207 • 1 ... 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171 ... 207

Tilbage til Genrefilm