• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
38 indlæg • Side 2 af 3 • 1, 2, 3

Indlægaf Petter » ons 9. feb 2005 13:19

100 kr! Fresh!
Det dækker jo allerede en gummi slange fra BR plus en karton by.
Men det vil nok blive lidt svært uden Dirch Passer. Der er ikke rigtig nogle i dag der kan spille Mikkelsen.

Tilicus er alle tiders fabeldyr
den går løs på selv det største snabeldyr
den er vild
spyder ild
skræmmer selv en røget sil

kom kun frem lille pus
hvem er ræd for Tilicus
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Geografisk sted: København

Indlægaf Ash » ons 9. feb 2005 22:53

Man kan faktisk godt sige at der er en slags remake af Reptilikus, eller ihvertfald en "finpudsning" eller ødelagt version om man vil. Den amerikanske version af filmen indeholder et par få scener, der bare gør filmen endnu mere til grin, som ikke er at finde i den danske. Dirks sang scene er heller ikke med, og scenerne hvor reptilikus besøger udlandene er slet ikke at finde mere. Desuden spytter reptilikus nu en mærkelig grøn substans, der heller ikke er specielt godt lavet.

Så filmen er faktisk meget meget anderledes fra den originale. Det burde altså også være forbudt at ændre så meget på film når de skal synkroniseres(hvilket også burde være forbudt)
Brugeravatar
Ash

Geografisk sted: Ja

Indlægaf Petter » tors 10. feb 2005 10:15

Så skulle man jo også lige være opmærksom på, at dyret aldrig ramte nogle med sit tegnefilms slim. Den sigter vist ikke engang, på hverken soldaterne eller de stakkels fodgængere, den spytter bare slim ud over selve filmen.

Man må dog ikke kimse af, at REPTILICUS er et vigtigt historisk dokument. Mens vores nabolande brugte deres videnskabelige recousser på barnligt pjat, som kernekraft og månelandninger, var vores videnskabsfolk igang med at undersøge halen fra et dypfrossent firben.
Eksperimenterne gik dog lidt over geving og resulterede i, at København blev hærget af Godzillas anoreksi syge lillebror.
Regeringen fik sikkert hysset ned på skandalen, og i dag er sagen sådan set glemt.
Men man ser jo i filmens slutning, at vi langt fra er i sikkerhed.
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Indlægaf Ash » tors 10. feb 2005 14:47

Ja, man ved jo aldrig hvornår den kommer igen, fordi det er helt sikkert at den gør. Prøv lige at forestil jer en 2ér, også selvom jeg tror de får lidt svært ved at caste hele københavns befolkning igen!
Brugeravatar
Ash

Geografisk sted: Ja

Indlægaf Petter » fre 11. feb 2005 14:54

Hvad med REPTILICUS VS MECHA-REPTILICUS?

Uuhh... Eller REPTILICUS VS GAMERA?

REPTILICUS VS Q - THE WINGED SERPENT?

REPTILICUS VS GIGANTOR?

REPTILICUS VS FRANKENSTEINS MONSTER?

REPTILICUS VS MECHA-KINGKONG?

REPTILICUS VS THE FLYING SAUCERS?

REPTILICUS VS TOBOR?

Mulighederne er jo uendlige...
Brugeravatar
Petter

Indlægaf Ed Larsen » søn 13. feb 2005 14:07

Ash skrev:Man kan faktisk godt sige at der er en slags remake af Reptilikus, eller ihvertfald en "finpudsning" eller ødelagt version om man vil. Den amerikanske version af filmen indeholder et par få scener, der bare gør filmen endnu mere til grin, som ikke er at finde i den danske. Dirks sang scene er heller ikke med, og scenerne hvor reptilikus besøger udlandene er slet ikke at finde mere. Desuden spytter reptilikus nu en mærkelig grøn substans, der heller ikke er specielt godt lavet.

Så filmen er faktisk meget meget anderledes fra den originale. Det burde altså også være forbudt at ændre så meget på film når de skal synkroniseres(hvilket også burde være forbudt)

Personlig foretrækker jeg den amerikanske version fremfor den danske. Den amerikanske er rimelig stramt klippet, så utvetydigt en horror film og værre modeller/efffekter i genren er faktisk set. Hvorimod den danske, instrueret af Bang, vakler mellem at være en folkekomedie/familiefilm og horror. Med al respekt for Dirch Passer ser jeg ikke ligefrem hans sang som et kvalitetsfremmende element...
Brugeravatar
Ed Larsen

Geografisk sted: Jyderup
  • Hjemmeside

Indlægaf Boogeyman » søn 13. feb 2005 14:41

jeg ser sku frem til "LOTD"... Så længe det er Romero som er bag instruktør stolen skal det nok blive godt!!
:wink:
Brugeravatar
Boogeyman

Geografisk sted: Dragør

Indlægaf Petter » søn 13. feb 2005 15:27

Martin Scorsese vil også lave et remake af den ellers fremragende Hong Kong film INFERNAL AFFAIRS.
Det kan muligvis ende godt, alene på grund af Scorsese. Men jeg syntes det er noget mærkeligt noget, at manden der har lavet nogle af verdens bedste film pludselig synker så dybt. Kan han ikke finde på noget selv længere?

Sergio Leones A FISTFUL OF DOLLARS er forresten også blevet gen indspillet for nogle år siden. Med Bruce Willis i hoved rollen! Føj!!
Brugeravatar
Petter

Indlægaf Boogeyman » søn 13. feb 2005 15:41

Og Steven Spielberg laver remake af den asiatiske horrorfilm "a tale of two sisters"..

Men det er vel "old news" eller hvad?
Brugeravatar
Boogeyman

Geografisk sted: Dragør

Indlægaf Torben Simonsen » søn 13. feb 2005 16:49

Man kan se hvor mange remakes som med sikkerhed er på vej på www.upcominghorrormovies.com - det er ret chokerende:

2001 Maniacs
A Tale of Two Sisters
Altered States
The Amityville Horror
The Bad Seed
Baron Blood
Black Christmas
Black Sabbath
The Blob
Bride of Frankenstein
The Changeling
The Crazies
Cure
Dark Water
Dead of Night
The Doll Master
Don't Be Afraid of the Dark
Don't Look Up
The Entity
Evil Dead
Evil Words
The Eye
The Fly
The Fog
The Ghost
The Hills Have Eyes
House of Wax
I Saw What You Did
Invasion of the Body Snatchers
The Invisible
It's Alive
Mute Witness
Pet Sematary
Phone
Prom Night
The Reincarnation of Peter Proud
Scanners
The Sentinel
She Freak
Sisters
Suspiria
Turn
When a Stranger Calls
When a Stranger Calls Back
The Wicker Man
Torben Simonsen

Geografisk sted: Århus N

Indlægaf Vang » søn 13. feb 2005 18:20

Ed Larsen skrev:Personlig foretrækker jeg den amerikanske version fremfor den danske.

Her er jeg helt enig med Henrik: den amerikanske er klart en bedre monsterfilm, selvom den jo mister lidt af den danskes lystspilscharme. Fx mister vi den fantastiske scene på stranden, hvor Sven forsøger at holde den liderlige mø på afstand med en badebold. "Jeg ved godt, at vi danskere synes at livet er lutter lagkage... men det er det ikke!", klynker en samvittighedsplaget Sven over det grufulde fund i Lapmarken.

Men mere om det ved næste opdatering - om et par uger - hvor bl.a. Reptilicus og en håndfuld tidsrejsefilm kigger forbi.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Petter » søn 13. feb 2005 18:34

Torben Simonsen skrev:
A Tale of Two Sisters
The Blob
The Crazies
Scanners
The Wicker Man

Jeg kan lige se A TALE OF TWO SISTERS, i hænderne på Spielberg, for mig. Det bliver vel noget værrer putte nutte horror.
THE BLOB er jo blevet gjordt en gang før. Så en tredje skader vel ikke? Generelt er jeg ikke så stor modstander af remakes hvis det i forvejen er en b film. Bare det bliver gjordt med
THE CRAZIES? Tjaeh... Selve plottet er vel stadigt ret aktuelt, men jeg tvivler meget på et remake. Der skal i hvertfald en dygtig instruktør til.
Hvis de kan lave nogle helt exceptionelle hoved eksplotioner kunne SCANNERS blive et rimeligt underholdende remake. Men der skal altså også en ordentlig instruktør til her.
WICKER MAN? Det går sq aldrig godt...
Brugeravatar
Petter

Indlægaf Kristensen » søn 13. feb 2005 19:15

Apropos Reptilicus, har nogen set den svenske monsterfilm "Rymdinvasion i Lappland" aka. Horror in the Midnight Sun aka Invasion of the Animal People aka Space Invasion from Lapland aka Space Invasion of Lapland aka Terror in the Midnight Sun fra 59? Det er længe siden jeg har set den, men jeg husker den som værende helt fantastisk.

Jeg husker særligt en scene hvor de flyver ind over monsteret og alle peger og stirrer ud af flyets venstre vindue, hvorefter der klippes til udefra hvor man ser at monsteret løber på højre side af flyet.

Se DEN skulle man lave et remake af.

Kristensen
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Petter » søn 13. feb 2005 20:14

Endnu et bevis på, at svenske film holder. Der er ikke noget mere æstetisk smukt end, at se en fyr i en gorilla dragt kvase et dukke hus.
Brugeravatar
Petter

Indlægaf Yousef » søn 13. feb 2005 21:28

Martin Scorsese vil også lave et remake af den ellers fremragende Hong Kong film INFERNAL AFFAIRS.
Det kan muligvis ende godt, alene på grund af Scorsese. Men jeg syntes det er noget mærkeligt noget, at manden der har lavet nogle af verdens bedste film pludselig synker så dybt. Kan han ikke finde på noget selv længere?

Martin Scorsese lavede jo også et remake af Cape Fear i 1991. Jeg har ikke set originalen, men jeg synes genindspilningen var skuffende, når man nu ved hvor talentfuld en instruktør han er.
Brugeravatar
Yousef

Geografisk sted: Kokkedal

ForegåendeNæste

Skriv et svar
38 indlæg • Side 2 af 3 • 1, 2, 3

Tilbage til Genrefilm