• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
28 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Halloween

Indlægaf ytre » man 8. okt 2007 18:15

Så er det på fredag der er premiere på Rob Zombies geninspilling af halloween, jeg allerede bestilt billetter. Glæder mig rigtig meget til at se hans "take" på halloween, en film som jeg faktis ikke er særligt glad for men Rob er en formidabel instruktør og jeg glæder mig:-)
ytre

Indlægaf ytre » søn 14. okt 2007 04:22

Så er aftenen ved at slutte og det er tid til at give min bedømmelse af halloween inden jeg draver i seng. Den startede godt ud men blev derefter mere jævn på grund af dårligt skuespil og og dårligt kamera arbejde i action scenerne og til slut hvor skærmen stort set bare var sort i 15 min var forfærdelig. Det er simpelhen for dårligt, jeg er stor fan Ron men det var noget lort.
ytre

Indlægaf ytre » søn 14. okt 2007 15:55

Hvis der er andre som har set den så er jeg meget interesset i at høre jeg holdning til de sidste 15 min og den sorte skærm.
ytre

Indlægaf Jack J » søn 14. okt 2007 16:04

Jeg vil tage ind at se den med åbent sind, men det her lyder fa'me ikke godt. EB gav den også kun 3 ud af 6 (ikke at det nødvendigvis betyder noget). :evil:

Jack
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf kristian » søn 14. okt 2007 18:20

Jeg var meget overrasket over filmen – positivt vel og mærke. Jeg synes virkelig at Rob Zombie gør et fabelagtigt stykke arbejde. Med hensyn til slutningen er jeg ligeledes positiv. Synes det var fedt at sidde i total mørke og lytte til Michael Myers smadre alt omkring sig. Det gav en klaustrofobisk stemning. Skuespillet var ok. Kunne især godt lide Brad Dourif som sheriffen 8)
Brugeravatar
kristian

Geografisk sted: Odense C

Indlægaf TCM » søn 14. okt 2007 19:00

...den er ikke god - desværre - bl.a. pga. af den totale afmystificering af Myers - ondskaben får i filmen en irriterende motivation, grundet i et social skadet barns grumme barndom - hvilket Rob heller ikke helt kan beslutte sig for, skal være eneste gund til Myers mordrute. Rob har ikke kunnet beslutte sig for hvilken eller hvilke historier, har vil fortælle. Heraf en rodet og for lang film. Det mest positive er vel at den er herlig brutal og beskidt...

- et noget rodet indlæg, men hva - det er filmen jo også :evil:
Mit filmsite, Filmskribenten - også med skrækfilm: www.filmskribenten.dk
Brugeravatar
TCM

Geografisk sted: København

Indlægaf Vang » man 15. okt 2007 02:55

kristian skrev:Jeg var meget overrasket over filmen – positivt vel og mærke.

Jamen Kristian dog, Så ser vi da frem til en anmeldelse i redaktionens indbakke :wink: Og hvad er det for noget med sort? Kan det passe, at der er femten minutter sort film med intet andet end lyd?

Vanen tro giver jyllandsposten den slags bundkarakter (nul ud af seks stjerner). Her er en lille bid af anmeldelsen, der begynder: - Halloween-film er måske verdens ringeste. Det kan med andre ord ikke siges nok, hvor fatalt ringe denne her film er. Det allerværste er måske, at slutningen kunne indikere, at Zombie kunne finde på at lave en efterfølger. Føj for den lede. - Forfatter: Katrine Sommer Boysen.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 15. okt 2007 10:36

Nu er sagen jo bare den, at almindelige filmanmeldere som bekendt har en intelligens som et treårigt barn (jo, jo, nogle af jer vil måske mene, det er et lidt... usagligt udsagn, men det er nu alligevel den komplette, skinbarlige, sande sandhed!). Jeg husker, at Søren Høy i Bogart som den eneste film nogensinde gav CABIN FEVER nul hatte. En film, som er fuldstændig underholdende.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » man 15. okt 2007 11:00

Søren Høy?! Pffft! :roll:
Den usle Robinson Crusoe lookalike har jeg sgu aldrig kunnet tage seriøst...
men husker skam godt hans skinhellige dom over filmen (som jeg dog ikke har set). Men helt ærligt: skalaen går fra 1-5 hatte. Uanset hvor elendig han måtte finde filmen, er han nødsaget til - som f.eks. Michelsen gjorde med 'Face/Off' (som han hadede som pesten) - at give den 1 hat. Længere er den ikke...
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » man 15. okt 2007 11:06

I øvrigt totalt trist, at dansk tv (i alt fald de store kanaler) ikke har et eneste filmprogram mere! Det nærmeste er Filmkrøniken på Sverige (og de er som bekendt også snobber, ha ha).

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf TCM » man 15. okt 2007 13:43

Vang skrev: Kan det passe, at der er femten minutter sort film med intet andet end lyd?

- hel sort skærm er vel så meget sagt, men billedet er da ret mørkt... - well, synes nu det fungerer okay med det mørke billede, problemet er for mig at se mere måden det er klippet på - og til dels filmet i denne sekvens. Det bliver for rodet - hvilket ikke udelukkende er det mørke billede skyld - i guess 8)
Brugeravatar
TCM

Indlægaf Jack J » ons 24. okt 2007 03:32

Det är ni som e dom konstiga, det är jag som e normal!

Nu er der vel ikke noget så indholdsløst som debatter, hvor "jeg har ret og I tar fejl" er hovedargumentet (selvom Stay Sick! #1-4 stort set er basseret på denne filosofi!), men I tar fejl allesammen (på nær Kristian, hæ hæ).

Heine, Nils og jeg var inde at se filmen her til aften (eller i går aftes, da klokken efterhånden er blevet halv fire) og vi var ALLE enige om, at det var fuldstændig kanon splatterunderholdning. Specielt kunne jeg godt lide, at den var så OND, som den var!

De to andre var kritiske over for den lidt mørke afslutningsscene, men jeg syntes, det var fint fint. Det er ikke noget, jeg har set før (i så lang en scene i alt fald). Den skal helt sikkert købes på DVD.

NB: den yderst velvalgte overskrift er fra et Thåström (Ebba Gröns gamle sanger) album.

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf TCM » ons 24. okt 2007 10:30

Jack J skrev:
Heine, Nils og jeg var inde at se filmen her til aften (eller i går aftes, da klokken efterhånden er blevet halv fire) og vi var ALLE enige om, at det var fuldstændig kanon splatterunderholdning. Specielt kunne jeg godt lide, at den var så OND, som den var!

De to andre var kritiske over for den lidt mørke afslutningsscene, men jeg syntes, det var fint fint. Det er ikke noget, jeg har set før (i så lang en scene i alt fald). Den skal helt sikkert købes på DVD.
Jack

...well, i agree - det er cool at den er så ond - så OND - men i mine øjne (dvs. "jeg har ret" :shock: ) ødelægger hele forhistorien Myers person og mystik... hvilket er en skam...
- eller hvad siger i til dette? Anyone? - For vi er vel alle enige om at på splatter og brutalitets-skalaen at den er helt A okay...
Brugeravatar
TCM

Indlægaf Skøtt » ons 24. okt 2007 11:02

Jeg har aldrig været den store Halloween-fan, så måske filmen faktisk ville være noget fra mig. På den anden side blev jeg fælt skuffet over SAW 3 efter den meget hype omkring hvor OOOOND den var. Den var ikke ond, med mindre man betragter overdramatiseret skuespil og flashy flash-back klip som ondt (hvilket det naturligvis er, men på den forkerte måde).
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf TCM » ons 24. okt 2007 11:46

Skøtt skrev:Jeg har aldrig været den store Halloween-fan, så måske filmen faktisk ville være noget fra mig. På den anden side blev jeg fælt skuffet over SAW 3 efter den meget hype omkring hvor OOOOND den var. Den var ikke ond, med mindre man betragter overdramatiseret skuespil og flashy flash-back klip som ondt (hvilket det naturligvis er, men på den forkerte måde).

...jeg stoppede med Saw-filmene efter nr. 2 - well, den første var fin - men hvor ond den er og 2'eren med, kan jo diskuteres - well, det er fin tyggegummi-horror... (og fint med splat i biograferne, men hvorfor Hostel: Part II ikke kommer op er mig en gåde...)

- anyway...
Brugeravatar
TCM

Næste

Skriv et svar
28 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm