• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
32 indlæg • Side 2 af 3 • 1, 2, 3

Indlægaf henschjell » ons 13. maj 2009 13:51

Lidt! mere visuel jackie
Billede

Billede
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Mads » tors 27. aug 2009 01:32

Jack J skrev:Det er muligt, det her mest går ud til Mads eller Knockabout, høhø, men jeg husker, at der fra tid til anden på Asian Dvd Guide-forum er blevet refereret til de danske karatefilm-udgivelser fra On Air, fordi der vist skulle være nogle eksport-versioner deriblandt, der ikke er til at skaffe andre steder, men jeg kan ikke huske hvilke og ej heller de nærmere detaljer. Er der nogen, der ved noget om det; Er der nogle af de billige On Air-udgaver man skal ha' fat på???

knockabout skrev:Jeg kan kun huske at On-Airs Dragons Forever på et tidspunkt var meget eftertragted da det var den eneste uncut version (dvs. den inderholder de to scener med Yuen Biao hos psykologen) MED den originale engelsk dub.

Jeg ved dog ikke om der er kommet andre udgivelser senere som også opfylder dette?!?

Jeg ved intet om On Airs Jackie Chan udgivelser, jeg har aldrig været Jackie-entusiast. Købte On Airs Dragons Forever DVD i Tiger for 20 kr for ikke så længe siden, og den kommer jeg ikke til at se igen i meget lang tid. Der er simpelthen for få gode kampscener, og når de endelig er der, er de kørt op i et sindsygt højt tempo, og der klippes hurtigere end man kan nå at blinke med øjnene. Sammo har dog et par gode scener.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf gorzelak » tors 27. aug 2009 14:48

Mads Jensen skrev: Købte On Airs Dragons Forever DVD i Tiger for 20 kr for ikke så længe siden, og den kommer jeg ikke til at se igen i meget lang tid. Der er simpelthen for få gode kampscener, og når de endelig er der, er de kørt op i et sindsygt højt tempo, og der klippes hurtigere end man kan nå at blinke med øjnene. Sammo har dog et par gode scener.

Jeg kunne godt li' den:

http://www.uncut.dk/show_review.php?review_id=1960

... men jeg kan heller ikke udstå kampsportfilm, så måske er der et slags mønster der...
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » tors 27. aug 2009 15:46

gorzelak skrev:Den engelske titel, Dragons Forever, hentyder til filmens tre antihelte, Chan, Yuen Biao og Sammo Hung (også filmens medinstruktør), et overordentligt folkekært actiontriumvirat, der i Dragons Forever optræder sammen for sidste gang. For mange fans er filmen derfor i dag en Hong Kong-klassiker, optaget i de tre hovedrollestjernes glansperiode, der følgelig omgærdes med en vis nostalgi.

Jeg vil vove den påstand at Jackie Chans og Sammo Hungs glansperiode ligger nogle år forud for Dragons Forever, som er fra 1988. Men jeg er jo så også mest til kung fu film fra mellem 1970 og frem til start 80'erne.
Mine Jackie Chan favoritter er uden tvivl Drunken Master og Snake in the Eagles Shadow (begge fra '78 ). For Sammos vedkommende vil jeg nok sige Iron Fisted Monk (´77) eller Close Encounters of the Spooky Kind ('80), men han har også mange gode biroller igennem 70'erne.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf gorzelak » tors 27. aug 2009 16:06

Mads Jensen skrev: Jeg vil vove den påstand at Jackie Chans og Sammo Hungs glansperiode ligger nogle år forud for Dragons Forever, som er fra 1988. Men jeg er jo så også mest til kung fu film fra mellem 1970 og frem til start 80'erne.

Jamen mig kan du jo bilde hvad som helst ind, eftersom jeg kun har set en enkelt film med dem. Glansperiode var dog ikke ment som en kvalitetsvurdering, men kvantitativt er de to herrer næsten lige så produktive i 80'erne som i 70'erne. I øvrigt har jeg jo helgarderet mig ved ikke at udspecificere, hvilken periode jeg mener - en glansperiode kan vel godt strække sig 20 år?
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tors 27. aug 2009 16:06

Police Story er min favorit blandt Jackie Chans kampsportsfilm.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » tors 27. aug 2009 16:12

Nå ja, det har du jo ret i. Måske vi kunne gå på kompromis og sige at det er glansperiodens allerseneste efterår.
Jeg har på fornemmelsen at du måske ville kunne lide Close Encounters of the Spooky Kind - det er heller ikke hvad jeg vil kalde en kampsportsfilm.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf gorzelak » tors 27. aug 2009 16:14

Jack J skrev:Police Story er min favorit blandt Jackie Chans kampsportsfilm.

Bare find på et bedre (dansk) udtryk Jack, så skal jeg nok bruge det.
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » tors 27. aug 2009 16:16

Mads Jensen skrev:Jeg har på fornemmelsen at du måske ville kunne lide Close Encounters of the Spooky Kind - det er heller ikke hvad jeg vil kalde en kampsportsfilm.

Det er ikke utænkeligt. Kunne vældig godt lide A Chinese Ghost Story - men det er måske noget helt andet.
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » tors 27. aug 2009 16:21

Ja den er også god, men den minder ikke umiddelbart om Close Encounters.., selvom det er horror-film begge to.

Det er det du skriver i din anmeldelse omkring crazy comedy, der gør at jeg tror at det måske er noget for dig.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » tors 27. aug 2009 16:29

gorzelak skrev:
Jack J skrev:Police Story er min favorit blandt Jackie Chans kampsportsfilm.

Bare find på et bedre (dansk) udtryk Jack, så skal jeg nok bruge det.

Kung fu-film.

(men du skal naturligvis sige det, du har lyst til. Jeg troede, at der var en svag mulighed for, at du brugt udtrykket, fordi jeg havde brokket mig over det i et indlæg i går)
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Selvjustitsminister » lør 29. aug 2009 15:29

Her er hvad jeg kunne finde i samlingen, som vidst ikke har været vist endnu. Jeg kan ikke lige huske detaljer om sprog og ws/fs, så det må vente til jeg får tjekket.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Supercop er ude på dansk dvd, ifølge coveret er der tale om anamo.ws. Jeg har ikke fået hevet plasten af endnu, så jeg har ikke fået tjekket om oplysningerne passer.
Brugeravatar
Selvjustitsminister

Indlægaf Jack J » lør 29. aug 2009 17:21

Jeg har ikke set dem alle i danske udgave, men jeg er sikker på, de alle er dubbet til engelsk.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » søn 30. aug 2009 21:05

Selvjustitsminister skrev:Her er hvad jeg kunne finde i samlingen, som vidst ikke har været vist endnu. Jeg kan ikke lige huske detaljer om sprog og ws/fs, så det må vente til jeg får tjekket.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Supercop er ude på dansk dvd, ifølge coveret er der tale om anamo.ws. Jeg har ikke fået hevet plasten af endnu, så jeg har ikke fået tjekket om oplysningerne passer.

Først huller i coverne og nu salgskassetter... Er Verden da gået helt af lave??? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
PS: Er ikke 100% sikker, men så vidt jeg husker, er alle med eng. tale undtagen Operation Condor, alle er lbx undtagen Thunderbolt og alle, måske med undtagelse af Operation Condor, er klippede!!!
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Jack J » søn 30. aug 2009 21:12

Diabolik skrev:
Selvjustitsminister skrev:Her er hvad jeg kunne finde i samlingen, som vidst ikke har været vist endnu. Jeg kan ikke lige huske detaljer om sprog og ws/fs, så det må vente til jeg får tjekket.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Først huller i coverne og nu salgskassetter... Er Verden da gået helt af lave??? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
PS: Er ikke 100% sikker, men så vidt jeg husker, er alle med eng. tale undtagen Operation Condor, alle er lbx undtagen Thunderbolt og alle, måske med undtagelse af Operation Condor, er klippede!!!
/D

Operation Condor (aka Armour of God 2) er også på engelsk og ingen af dem er klippet (i.e. censurklippet). Der er dermod tale om westernised versions omredigeret og forkortet til det internationale marked.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
32 indlæg • Side 2 af 3 • 1, 2, 3

Tilbage til Sniksnak