Jack J skrev:Det er muligt, det her mest går ud til Mads eller Knockabout, høhø, men jeg husker, at der fra tid til anden på Asian Dvd Guide-forum er blevet refereret til de danske karatefilm-udgivelser fra On Air, fordi der vist skulle være nogle eksport-versioner deriblandt, der ikke er til at skaffe andre steder, men jeg kan ikke huske hvilke og ej heller de nærmere detaljer. Er der nogen, der ved noget om det; Er der nogle af de billige On Air-udgaver man skal ha' fat på???
knockabout skrev:Jeg kan kun huske at On-Airs Dragons Forever på et tidspunkt var meget eftertragted da det var den eneste uncut version (dvs. den inderholder de to scener med Yuen Biao hos psykologen) MED den originale engelsk dub.
Jeg ved dog ikke om der er kommet andre udgivelser senere som også opfylder dette?!?
Mads Jensen skrev: Købte On Airs Dragons Forever DVD i Tiger for 20 kr for ikke så længe siden, og den kommer jeg ikke til at se igen i meget lang tid. Der er simpelthen for få gode kampscener, og når de endelig er der, er de kørt op i et sindsygt højt tempo, og der klippes hurtigere end man kan nå at blinke med øjnene. Sammo har dog et par gode scener.
gorzelak skrev:Den engelske titel, Dragons Forever, hentyder til filmens tre antihelte, Chan, Yuen Biao og Sammo Hung (også filmens medinstruktør), et overordentligt folkekært actiontriumvirat, der i Dragons Forever optræder sammen for sidste gang. For mange fans er filmen derfor i dag en Hong Kong-klassiker, optaget i de tre hovedrollestjernes glansperiode, der følgelig omgærdes med en vis nostalgi.
Mads Jensen skrev: Jeg vil vove den påstand at Jackie Chans og Sammo Hungs glansperiode ligger nogle år forud for Dragons Forever, som er fra 1988. Men jeg er jo så også mest til kung fu film fra mellem 1970 og frem til start 80'erne.
Mads Jensen skrev:Jeg har på fornemmelsen at du måske ville kunne lide Close Encounters of the Spooky Kind - det er heller ikke hvad jeg vil kalde en kampsportsfilm.
gorzelak skrev:Jack J skrev:Police Story er min favorit blandt Jackie Chans kampsportsfilm.
Bare find på et bedre (dansk) udtryk Jack, så skal jeg nok bruge det.
Selvjustitsminister skrev:Her er hvad jeg kunne finde i samlingen, som vidst ikke har været vist endnu. Jeg kan ikke lige huske detaljer om sprog og ws/fs, så det må vente til jeg får tjekket.
Supercop er ude på dansk dvd, ifølge coveret er der tale om anamo.ws. Jeg har ikke fået hevet plasten af endnu, så jeg har ikke fået tjekket om oplysningerne passer.
Diabolik skrev:Selvjustitsminister skrev:Her er hvad jeg kunne finde i samlingen, som vidst ikke har været vist endnu. Jeg kan ikke lige huske detaljer om sprog og ws/fs, så det må vente til jeg får tjekket.
Supercop er ude på dansk dvd, ifølge coveret er der tale om anamo.ws. Jeg har ikke fået hevet plasten af endnu, så jeg har ikke fået tjekket om oplysningerne passer.
Først huller i coverne og nu salgskassetter... Er Verden da gået helt af lave???![]()
![]()
![]()
![]()
PS: Er ikke 100% sikker, men så vidt jeg husker, er alle med eng. tale undtagen Operation Condor, alle er lbx undtagen Thunderbolt og alle, måske med undtagelse af Operation Condor, er klippede!!!
/D
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 2 gæster