• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
796 indlæg • Side 26 af 54 • 1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 54

Indlægaf Thomsen » søn 1. mar 2009 18:20

Så, drenge! Hold nu godt fast på hat og Ole Stranddorfs briller og kast gluggerne på min seneste anskaffelse:

Billede

Et styk linen backed og temmelig sjælden dansk plakat til Cormans The Trip. Købt af en flink amerikaner, der heldigvis gik med til at sprede den lidt pebrede anskaffelsespris over to måneder. Me like! :D
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Jack J » søn 1. mar 2009 19:19

Ole er alligevel faldet i søvn, så det går nok. :lol:

Flot! Tilløk!!
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » søn 1. mar 2009 19:30

Thomsen skrev:Et styk linen backed og temmelig sjælden dansk plakat til Cormans The Trip.

Dét er sgu en fed plakat! Tillykke med den. Den håber jeg du vælger at hænge op!
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » man 2. mar 2009 04:04

Hænge op?

Jeg forstår ikke...

Jeg havde bare tænkt mig at have den stående i hjørnet i en rulle og så tage den frem ind imellem, stryge hænderne henover rulle og hvisle "my precious". :lol:
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf samler » man 2. mar 2009 04:46

1967 YOLT tysk ad sheet :
Billede

1971 Elvis TTWII 4sh :
Billede

1961 Misfits tysk 1sh :
Billede
Billede

R71 Horror of Dracula 2sh :
Billede
Billede

1971 Scars of Dracula 4sh :
Billede
Billede

1972 AD 72 4sh :
Billede
Billede
Billede

http://s417.photobucket.com/albums/pp26 ... =slideshow

Det kostet 600 euros å linen backe disse men vel verdt det 8)
samler

Indlægaf Thomsen » man 2. mar 2009 10:21

Jeg kom lige til at tænke på, at jeg har hørt flere kulørte historier om THE TRIP i Danmark. Jeg mener endda, at der er nogen, der har fortalt mig, at den aldrig fik officielt premiere, men kun blev vist som en slags "piratvisning". Men er der ikke nogen herinde, der kan huske den sande historie?
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Skøtt » man 2. mar 2009 10:36

Thomsen skrev:Hænge op?

Jeg forstår ikke...

Jeg havde bare tænkt mig at have den stående i hjørnet i en rulle og så tage den frem ind imellem, stryge hænderne henover rulle og hvisle "my precious". :lol:

Rulle? Du er godt klar over hvor meget plads du sparer hvis du folder dine plakater sammen? Bare giv dem et par knæk over midten, etc stryg dem, så folderne bliver helt skarpe. Så kan du have stakkevis liggende...
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » man 2. mar 2009 11:10

Åh, tak, Skøtt... kaffe ned i keyboardet... :lol:

Sammen med vores fine råd om plakatophæng (et par seriøse søm og en tusch til at tegne trærammen på plakaten), så har vi vidst efterhånden nok til at starte The Uncut School of Poster Collecting. Gad vide, om vi kan få støtte til et aftenskolekursus?
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Jack J » man 2. mar 2009 16:58

I og for sig kunne du spare en masse penge ved at kopiere billederne af plakaterne fra eBay!! Få dem kopieret og blæst op i stor størrelse og vupti, så har du en lisså god plakat til næsten ingen penge!!
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » man 2. mar 2009 17:15

Sådan noget fanzy-schmanzy noget. Næ, jeg holder nu på, at den bedste og billigste måde er at købe et par ark karton og så selv tegne efter de små billeder inde på eBay med tusch eller farvekridt. Det bliver tit lige så godt. Jeg kan i hvert fald ikke se forskel. Og hvis man f.eks. vil have en stor, italienske plakat, så klipser man da bare to ark karton sammen med en hæftemaskine, så er den klaret.
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Diabolik » man 2. mar 2009 18:22

Thomsen skrev:Gad vide, om vi kan få støtte til et aftenskolekursus?

Helle for at undervise i sømpistolens mange funktioner!!!

Har li'e indsendt denne idé til Idé Nyt;

Linenbacking til under en 20'er:
Find et hjem (ikke dit eget) der stadig bruger hessian som tapet... opklæb den dyreste plakat du ejer med super-tapetklister... Hug din kærestes hårtørrer og fyr den op på fuld drøn... Hold den tæt på plakaten (skidevær' med evt. brændemærker, det giver plakaten et mere rustikt look)... Når skidtet er helt tørt, så tag en hobbykniv og skær omkring plakaten... Når du har gjort det, så rykker du bare til... og sim-sala-bim 1 stk. linenbacked plakat... Forlad da skyndsomst mens beboerne stadig sidder lamslåede med store forundrende øjne over hvad helvede der lige skete der!!!
/D
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf henschjell » tirs 3. mar 2009 02:40

Thomsen skrev:Så, drenge! Hold nu godt fast på hat og Ole Stranddorfs briller og kast gluggerne på min seneste anskaffelse:

Billede

Et styk linen backed og temmelig sjælden dansk plakat til Cormans The Trip. Købt af en flink amerikaner, der heldigvis gik med til at sprede den lidt pebrede anskaffelsespris over to måneder. Me like! :D

Du hælder da bare de gode ting ud af ærmet. Hvad skal man sige :?
Psychokodylt smukt máand 8)

Så må vi jo nøjes med, at ha' købt Yojimbo :cry:
Billede
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Thomsen » tirs 3. mar 2009 08:52

Ja, undskyld mit sprog, men den er fandeme flot! Det er en helt vild farvesammensætning! Meget in your face, men det passer rigtigt godt til filmen. Hvor fandt I den, om man må være så fri at spørge?

Jeg faldt over "trippet" hos chisholm-poster.com i NY. De har faktisk en del danske plakater, dog mest i reklame/ rejse-kategorierne, men det kan da være, at de har noget I leder efter? De har ikke så mange genre-ting, det må ikke være det, de sælger mest af til deres upscale-kunder. Men de har da en dansk Russ Meyer-plakat og den DEMENTIA 13, som Mads også postede et billede af for nogle uger siden. Jeg kan også ret godt lide deres feature med, at man også kan søge på ting, de ikke længere har. Fandt bl.a. ud af, at de har ejet den vildt smukke plakat fra Cocteaus SKØNHEDEN OG UDYRET på et tidspunkt (garanteret det samme eksemplar, som Posteritati senere solgte for, hvad var det... 7-9000kr?). Prisniveauet er selvfølgelig New Yorker-højt, men dog under Posteritati-krejlerne.
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf henschjell » tirs 3. mar 2009 14:55

Thomsen skrev:Ja, undskyld mit sprog, men den er fandeme flot! Det er en helt vild farvesammensætning! Meget in your face, men det passer rigtigt godt til filmen. Hvor fandt I den, om man må være så fri at spørge?

Jeg faldt over "trippet" hos chisholm-poster.com i NY. De har faktisk en del danske plakater, dog mest i reklame/ rejse-kategorierne, men det kan da være, at de har noget I leder efter? De har ikke så mange genre-ting, det må ikke være det, de sælger mest af til deres upscale-kunder. Men de har da en dansk Russ Meyer-plakat og den DEMENTIA 13, som Mads også postede et billede af for nogle uger siden. Jeg kan også ret godt lide deres feature med, at man også kan søge på ting, de ikke længere har. Fandt bl.a. ud af, at de har ejet den vildt smukke plakat fra Cocteaus SKØNHEDEN OG UDYRET på et tidspunkt (garanteret det samme eksemplar, som Posteritati senere solgte for, hvad var det... 7-9000kr?). Prisniveauet er selvfølgelig New Yorker-højt, men dog under Posteritati-krejlerne.

Ja! det kom også helt bag på mig, at den var SÅ farverig

Vi har købt den af vores gode ven i Århus :wink: Som vi var et smut
forbi d/30/12 08 vi kørte først derfra omkring kl. 21 og det har så senere
resulteret i et par gode handler.

Jeg kender godt chisholm-poster.com, og lagt mærke til, at de har fået
banket en godt Dansk udvalg op. Priserene er heller ikke værre end man
kunne købe 1-2 stk. hvis det skulle være. Jeg var lidt skuffet over Meyer
tingen. Filmprogrammet er meget mere i Russ Meyer's Stil
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Thomsen » tirs 3. mar 2009 15:19

"Vores gode ven i Århus" = Peter W.?

Har du programmet til Russ Meyer-tingen? Det vil jeg da gerne se et billede af engang ved lejlighed.

Chisholm fokuserer klart mere på reklame/ rejse-tingene. Men de har da nogle flotte stumfilmsplakater, hvis man er til den slags. Jeg er selv mest interesseret i deres italienske samling. Jeg er begyndt at vende mig mere og mere den vej, fordi det er gået op for mig, at jeg nok er kommet ti år for sent i gang, hvis jeg skal få en fornuftig samling af danske genreplakater. Som det er nu, så dukker de bedste plakater kun op, når en af jer mere garvede vælger at sælge fra eller helt at kaste håndklædet i ringen. Eller måske er jeg bare utålmodig.
:wink:
Brugeravatar
Thomsen

ForegåendeNæste

Skriv et svar
796 indlæg • Side 26 af 54 • 1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 54

Tilbage til Sniksnak