• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
70 indlæg • Side 2 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Indlægaf ytre » fre 30. nov 2007 16:35

Tak for de mange svar og har rettet overskriften, og her så min fav.

-Them: For mig er denne film den perfekte jagt/chock gyser, den undgår alle de billige chock scener som alt for mange chock gyser ellers benytter sig af.

The ring: Her har vi så den perfekte gyser hvad angår stemning, utrolig flot film som bare osser af ondskab.

Fight Club: Jeg elsker denne film for dens super historie og nok også fordi det var min først" nå, han er faktis 2 personer.. film. Brad Pitt Og Edward N. spiller deres livs rolle i denne film.

Eternal Sunshine Of The Spotless Mind: Her har vi så fat i den smukkeste og mest gribende kærligheds film jeg har set. Filmen er fyldt med flotte billeder, fantastisk skuespil og en original historie som bare går rent ind.

Saw: Denne film er den bedste krimi jeg nogensinde har set, den bliver tit fejl placeret som splatter pågrund dens efterfølger som gik helt galt, men tag nu ikke fejl. Den film er en fantastisk sammensat kriminal historie som holder stemmningen og den røde ståd hele vejen igennem.

Allegro: Denne film skal nævnes fordi den er dansk og skide god, jeg elsker når der går tegneserie i den og filmen har en god historie som bliver godt fortalt.

Sin City: Her ikke tid til at beskrive den og synes på ingen måder der er grund at beskrive denne film da den nok er den bedste film lavet til dato.

Andre film som også skal nævnes er: Four Rooms, Die hard1/2/3,Snatch,Revolver,The Devils Rejects, Lost Highway, breaking the waves, hvordan vi slipper af med de andre, American Psycho, Lost In Translation, Scream 1/2, The Usual Suspect, American Beauty, og mange flere...[/b]

Film jeg glæder mig til at se: Haute Tension(Switchblade Romance), The Descent, My Name Is Bruce, 30 Days Of Night, Le Pianiste (selv om der nok kommer til at gå langtid til jeg finder den:-( ,Cloverfield, Man Bites Dog og Henry: Portait Of A Serial Killer.
Senest rettet af ytre fre 30. nov 2007 17:39, rettet i alt 2 gange.
ytre

Indlægaf Skøtt » fre 30. nov 2007 16:56

Mikkel Harris skrev:
Skøtt skrev:Hvis man skulle være interesseret i opgaven ligger den et sted på min harddisc...

Meget interesseret! Hvorfor skal den ikke ud på Uncut?

Nu er det jo en opgave fra Universitet, så den vil nok føles lidt unødvendig kompleks og og træg i det for nogle læsere til tider, da der jo er en forventning om mængden af litteratur samt evnen til at vise at man har forstået små distinktioner - men på den anden side er det en af de friere opgaver jeg har skrevet. Så det er da rart at man ved mere end 2 personer har læst noget man har skudt en god del tid efter. Nu er den i hvert fald tilgængelig via Uncut forum - endnu en ekstra feature af at være 'fast kunde' herinde, mine damer og herrer:

http://www.videotronica.dk/AGUIRRE.pdf
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » fre 30. nov 2007 17:05

ytre skrev:Tak for de mange svar og har rettet overskriften, og her så min fav.

Du er godt klar over at man lavede film før 1998 ikke ? ;-)
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » fre 30. nov 2007 17:29

Skøtt; Har sendt dig en PM!!!
Senest rettet af Diabolik fre 30. nov 2007 18:00, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf ytre » fre 30. nov 2007 17:32

Kristensen skrev:
ytre skrev:Tak for de mange svar og har rettet overskriften, og her så min fav.

Du er godt klar over at man lavede film før 1998 ikke ? ;-)

Selvfølgelig, Die Hard er 1988 og 2`eren er fra 1990, men jo jeg synes helt klart at nutidens film slår de gamle på grund den billede kvalitet som vi har idag, jeg synes simplenhen at teknologien er for dårlig i de gamle film til at jeg kan nyde dem.

Ps. Har opdateret min liste. :D
ytre

Indlægaf Diabolik » fre 30. nov 2007 18:09

ytre skrev:...men jo jeg synes helt klart at nutidens film slår de gamle på grund den billede kvalitet som vi har idag, jeg synes simplenhen at teknologien er for dårlig i de gamle film til at jeg kan nyde dem.

:shock: Ja, hold da helt op, hvor ville Murnau's Nosferatu ha' været fed i HD, med Digital CTI, 128-bit farver og hvis de så oss' ku' ha' knaldet lidt CGI af, så havde den film været en klassiker den dag i dag!!! :lol:
/D
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Skøtt » fre 30. nov 2007 19:26

Diabolik skrev:Skøtt; Har sendt dig en PM!!!

Som Diabolik påpegede var der en fejl i opgaven, PDF-filen er opdateret nu.

Skrev faktisk samme semester en Cannibal Holocaust-opgave ud fra et moderne freudiansk synspunkt - men om jeg er fuldstændig enig med alle perspektiverne den vinkel ligger ned over temaet og især filmen er jeg ikke helt sikker på...
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 30. nov 2007 21:01

Diabolik skrev:
ytre skrev:...men jo jeg synes helt klart at nutidens film slår de gamle på grund den billede kvalitet som vi har idag, jeg synes simplenhen at teknologien er for dårlig i de gamle film til at jeg kan nyde dem.

:shock: Ja, hold da helt op, hvor ville Murnau's Nosferatu ha' været fed i HD, med Digital CTI, 128-bit farver og hvis de så oss' ku' ha' knaldet lidt CGI af, så havde den film været en klassiker den dag i dag!!! :lol:
/D

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

I Stay Sick! #4 lavede alle skribenterne deres Top 13 over favoritfilm, og jeg havde egentligt tænkt mig at smide mit indlæg ind i denne tråd, men nu kan jeg selvfølgelig godt se, at alle mine film er noget gammelt lort. Æv! Hvordan kunne jeg tage sådan fejl. :x

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » fre 30. nov 2007 21:17

Diabolik skrev::shock: Ja, hold da helt op, hvor ville Murnau's Nosferatu ha' været fed i HD, med Digital CTI, 128-bit farver og hvis de så oss' ku' ha' knaldet lidt CGI af, så havde den film været en klassiker den dag i dag!!! :lol:
/D

Der blev vist faktisk lavet en ny CGI-indspilning af Dr. Caligaris Kabinet for kort tid siden. I øvrigt nok den første "Nå-han-er-faktisk 2 personer"-film...

Ytre, jeg gætter på at din liste over yndlingsfilm vil se helt anderledes ud om et år eller to. Det er ikke nedladende ment, men din liste bærer præg af at du måske endnu ikke har stiftet bekendskab med mange af de film der er nævnt her i tråden - prøv at få fingrene i Man Bites Dog & Henry, som står på din 'to-do'-liste. Jeg tror du vil finde en tidløs kvalitet i de film, som få af filmene på din liste IMO besidder...

Af film fra dette årti film er Irreversible (Noe) stadig i mine øjne den mest uundgåelige.
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 30. nov 2007 21:30

ytre skrev:Film jeg glæder mig til at se: Haute Tension(Switchblade Romance),

SWITCHBLADE ROMANCE er fantastisk (også selv om den ikke er gammel). Du kan lige nu købe den for en 50'er fra Play.com med alt muligt extramateriale (den danske er en skrabeskrabe version).

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » lør 1. dec 2007 01:33

Jack J skrev:SWITCHBLADE ROMANCE er fantastisk

Det synes jeg bestemt også

Jack, kom nu selv med den forpulede liste. Og hvis den ikke er den mest obskure af dem hidtil bliver vi alle meget skuffede. Ole S. harallerede åbnet op for den mørke weirdo-dør ved at smide Richard Kern på sin liste - grav dybt, og lav en liste som er skizofrent underlig...
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » lør 1. dec 2007 02:07

Skøtt skrev:Jack, kom nu selv med den forpulede liste. Og hvis den ikke er den mest obskure af dem hidtil bliver vi alle meget skuffede. Ole S. harallerede åbnet op for den mørke weirdo-dør ved at smide Richard Kern på sin liste - grav dybt, og lav en liste som er skizofrent underlig...

Hmm, måske. Hvis jeg gjorde, ville jeg sikkert også sætte Kerns FINGERED på!

Skøtt skrev:og lav en liste som er skizofrent underlig...

Du mener ikke det var skizofrent nok, at både jeg selv og Gynther Meyer havde Top 13-lister i SS! #4, vel at mærke forskellige lister! :mrgreen:

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf ytre » lør 1. dec 2007 18:48

Skøtt skrev:
Diabolik skrev::shock: Ja, hold da helt op, hvor ville Murnau's Nosferatu ha' været fed i HD, med Digital CTI, 128-bit farver og hvis de så oss' ku' ha' knaldet lidt CGI af, så havde den film været en klassiker den dag i dag!!! :lol:
/D

Der blev vist faktisk lavet en ny CGI-indspilning af Dr. Caligaris Kabinet for kort tid siden. I øvrigt nok den første "Nå-han-er-faktisk 2 personer"-film...

Ytre, jeg gætter på at din liste over yndlingsfilm vil se helt anderledes ud om et år eller to. Det er ikke nedladende ment, men din liste bærer præg af at du måske endnu ikke har stiftet bekendskab med mange af de film der er nævnt her i tråden - prøv at få fingrene i Man Bites Dog & Henry, som står på din 'to-do'-liste. Jeg tror du vil finde en tidløs kvalitet i de film, som få af filmene på din liste IMO besidder...

Af film fra dette årti film er Irreversible (Noe) stadig i mine øjne den mest uundgåelige.

Mange af de film som står på min liste er film jeg har kendt snart 5 år og synes derfor godt jeg kan sige at de holder på langsigt. Jeg har givet gamle film en chance, har blandt andet set: Psycho, Silent of the lams, Cannibal Holocaust, Salo, Divs Stanely Kubrick film, Last house on the left...
ytre

Indlægaf TCM » lør 1. dec 2007 20:57

ytre skrev: Jeg har givet gamle film en chance, har blandt andet set: Psycho, Silent of the lams, Cannibal Holocaust, Salo, Divs Stanely Kubrick film, Last house on the left...

Og der var ikke nogen af dem der kunne finde vej til din liste? Way man... det er fa'me stra-a-a-ange... :D

- og ang. "gamle film" så var der en gut som spurgte mig om jeg kendte denne her gamle krigsfilm... han mente den var fra 1995... eller sådan noget ( :shock:) - sjovt som begrebet gammel bliver brugt... anyway...
- men nu behøver man snart heller ikke snakke om gamle gyserfilm længere, da man jo bare kan ty til remaket... om det så er Last House on the Left, the Wicker Man eller Cannibal Holocaust... :P
Mit filmsite, Filmskribenten - også med skrækfilm: www.filmskribenten.dk
Brugeravatar
TCM

Geografisk sted: København

Indlægaf ytre » søn 2. dec 2007 19:33

TCM skrev:
ytre skrev: Jeg har givet gamle film en chance, har blandt andet set: Psycho, Silent of the lams, Cannibal Holocaust, Salo, Divs Stanely Kubrick film, Last house on the left...

Og der var ikke nogen af dem der kunne finde vej til din liste? Way man... det er fa'me stra-a-a-ange... :D

- og ang. "gamle film" så var der en gut som spurgte mig om jeg kendte denne her gamle krigsfilm... han mente den var fra 1995... eller sådan noget ( :shock:) - sjovt som begrebet gammel bliver brugt... anyway...
- men nu behøver man snart heller ikke snakke om gamle gyserfilm længere, da man jo bare kan ty til remaket... om det så er Last House on the Left, the Wicker Man eller Cannibal Holocaust... :P

Silent of the lams og eyes wide shut var rigtig gode, salo var bare hård, last house var rigtigt dårlig og det samme var cannibal holocaust, efter at ha set Full Metal Jacket forstår jeg en endelig mange af de jokes jeg har hørt i årevis :-) I spit on your grave er efter min mening ikke noget specielt.
ytre

ForegåendeNæste

Skriv et svar
70 indlæg • Side 2 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Tilbage til Genrefilm