• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
23 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Indlægaf Diabolik » fre 9. okt 2009 13:24

Jack J skrev:
Morbid Angel skrev:
Nicolai skrev:
Skøtt skrev:
Diabolik skrev:There can be only one:
Sergio Leone's C'Era una volta... il West (Once Upon a Time in the West / Vestens Hårde Halse)
/D

Ja... Det er bankermer også en god film, som også er på min liste: http://uncut.dk/UNCUT/artikler/skoett_top10.html

Ditto.

Jeg håber på en skønne dag at kunne se originaludgaven med engelske undertekster...

Den italienske udgave på DVD af filmen er også 11:35 minutter længere, men så vidt jeg husker har den ikke engelske tekster eller det originale lydspor, som er engelsk.

Mvh

MA

Nu kender jeg ikke de nærmere detaljer om lige dén film, men ifm. mange af de italienske film er begge lydspor vel lige rigtige, da rollerne som bekendt ofte indtales på enten engelsk eller italiensk afhængigt af, hvad skuespillerne taler. Der findes altså så at sige ikke noget komplet engelsk eller italiensk optaget lydspor.

Med Leones store film vil jeg dog helt klart også foretrække at se dem med Eastwood og Bronsons (etc.) egne stemmer.

Hverken den CVC-udgave eller den restaurerede MHE Libro-udgave (begge italienske releases) indeholder engelsk lydspor eller engelske undertekster!!
CVC har en spilletid på 170'04 min. og MHE 160'43 min.... Hvilket er lidt pudsigt eftersom både den danske og den tyske udgave kun er på 158'33 min. ... Hvori består 2'10 min. differencen? MHE-udgaven og DK/GE-udgaverne burde være identiske!!

Hvad angår originaludgaven med eng. undertekster, så findes der faktisk en sådan (dog med eng. lyd og med eng. undertekster for de italienske inserts)... Det er englænderen Leonenut har lavet en fan-edit af OUATITW om hvilken der skrives:

To preserve the extended Italian version and restore some of the extra shots from the shorter version with original English and Italian mono soundtracks. Also restores some missing music found in the Italian version.
[...]
Fanedit details
2.35:1 PAL Anamorphic
English Mono Soundtrack (1 Subtitled line) – Restores missing music too
Italian Mono Soundtrack

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Nicolai » fre 9. okt 2009 13:45

Diabolik skrev:CVC har en spilletid på 170'04 min. og MHE 160'43 min.... Hvilket er lidt pudsigt eftersom både den danske og den tyske udgave kun er på 158'33 min. ... Hvori består 2'10 min. differencen? MHE-udgaven og DK/GE-udgaverne burde være identiske!!

Nu kender jeg ikke noget til MHE-udgaven (den er ikke engang inkl. i dvdcompare-oversigten: http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=4219 ) men kan tidsforskellen ikke skyldes et manglende Paramount-logo samt dette?:
The 2003 Paramount DVD 2-disc release called the "Special Collector's Edition" used the altered ending score (over the end credits) for both the English 5.1 Surround track and what is listed as the "English Restored Mono" track.

Kilde: http://www.imdb.com/title/tt0064116/alternateversions

Jeg har endnu ikke set min danske dvd-udgave med blasfemisk (efter sigende ringe og med brug af mærkbart anderledes lyde end i det originale monolydspor) 5.1-mix, så jeg aner ikke, hvordan "the alterede ending score" lyder, endsige hvor langt det er.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Diabolik » fre 9. okt 2009 14:03

Nicolai skrev:Nu kender jeg ikke noget til MHE-udgaven (den er ikke engang inkl. i dvdcompare-oversigten: http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=4219 ) men kan tidsforskellen ikke skyldes et manglende Paramount-logo samt dette?:
The 2003 Paramount DVD 2-disc release called the "Special Collector's Edition" used the altered ending score (over the end credits) for both the English 5.1 Surround track and what is listed as the "English Restored Mono" track.

Kilde: http://www.imdb.com/title/tt0064116/alternateversions

Jeg har endnu ikke set min danske dvd-udgave med blasfemisk (efter sigende ringe og med brug af mærkbart anderledes lyde end i det originale monolydspor) 5.1-mix, så jeg aner ikke, hvordan "the alterede ending score" lyder, endsige hvor langt det er.

Her er de udgaver jeg har:

Tysk DVD boxset. 158'33 mins. (R2)
Billede

Dansk DVD. 158'33 mins. (R2)
Billede

Italiensk DVD (CVC). 170'04 mins. (R2)
Billede

Italiensk DVD (MHE Libro-DVD). 160'43 mins. (R2)
Billede

Billede

Sorry, Billede

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Nicolai » fre 9. okt 2009 14:16

Diabolik skrev:Sorry, Billede

Du burde snarere undskylde for at blære dig med den samling. :?

Hvilken udgave synes du har den bedste billedkvalitet?
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Diabolik » fre 9. okt 2009 14:46

Nicolai skrev:Du burde snarere undskylde for at blære dig med den samling. :?

Undskyld!!! :oops:

Nicolai skrev:Hvilken udgave synes du har den bedste billedkvalitet?

Paramount-udgaverne!

/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Skøtt » fre 9. okt 2009 21:36

gorzelak skrev:
Ja. Der var snak om på et tidspunkt, så vidt jeg husker, at lave en tilsvarende ting ud fra uncutternes afgivne karakterer, men jeg ved ikke rigtig, hvor vi endte.

Vang skrev:Saven :lol:

Haha, du mener filmen? Jeg troede umiddelbart dit svar var en henvisning til den enigmatiske del af Uncut-sitet der hed SAVEN, hvilket jeg gnækkede lidt over. Alle vidste den kunne et eller andet... Ingen rigtigt hvad... Uncut's svar på Event Horizon...
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » lør 10. okt 2009 20:43

Skøtt skrev:
gorzelak skrev:
Ja. Der var snak om på et tidspunkt, så vidt jeg husker, at lave en tilsvarende ting ud fra uncutternes afgivne karakterer, men jeg ved ikke rigtig, hvor vi endte.

Vang skrev:Saven :lol:

Haha, du mener filmen? Jeg troede umiddelbart dit svar var en henvisning til den enigmatiske del af Uncut-sitet der hed SAVEN, hvilket jeg gnækkede lidt over. Alle vidste den kunne et eller andet... Ingen rigtigt hvad... Uncut's svar på Event Horizon...

Ja filmen selvfølgelig ... The Texas Chain Saw Massacre, hvis nogen skulle være i tvivl.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » fre 16. okt 2009 21:08

Annie Hall
Do the right thing
Jaws
Beverly Hills cop
66 scener fra Amerika
Fars fede juleferie
The odd couple
Scarface
The thing
E.T.
First blood
Cirkus casablanca
Style wars

og så er hverken Taxi driver, French connection 1 og 2, Deer hunter, Taking of Pelham 123, Paul Newman eller Hitchcock nævnt...
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Foregående

Skriv et svar
23 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm