Jack J skrev:Morbid Angel skrev:Nicolai skrev:Skøtt skrev:Diabolik skrev:There can be only one:
Sergio Leone's C'Era una volta... il West (Once Upon a Time in the West / Vestens Hårde Halse)
/D
Ja... Det er bankermer også en god film, som også er på min liste: http://uncut.dk/UNCUT/artikler/skoett_top10.html
Ditto.
Jeg håber på en skønne dag at kunne se originaludgaven med engelske undertekster...
Den italienske udgave på DVD af filmen er også 11:35 minutter længere, men så vidt jeg husker har den ikke engelske tekster eller det originale lydspor, som er engelsk.
Mvh
MA
Nu kender jeg ikke de nærmere detaljer om lige dén film, men ifm. mange af de italienske film er begge lydspor vel lige rigtige, da rollerne som bekendt ofte indtales på enten engelsk eller italiensk afhængigt af, hvad skuespillerne taler. Der findes altså så at sige ikke noget komplet engelsk eller italiensk optaget lydspor.
Med Leones store film vil jeg dog helt klart også foretrække at se dem med Eastwood og Bronsons (etc.) egne stemmer.
Hverken den CVC-udgave eller den restaurerede MHE Libro-udgave (begge italienske releases) indeholder engelsk lydspor eller engelske undertekster!!
CVC har en spilletid på 170'04 min. og MHE 160'43 min.... Hvilket er lidt pudsigt eftersom både den danske og den tyske udgave kun er på 158'33 min. ... Hvori består 2'10 min. differencen? MHE-udgaven og DK/GE-udgaverne burde være identiske!!
Hvad angår originaludgaven med eng. undertekster, så findes der faktisk en sådan (dog med eng. lyd og med eng. undertekster for de italienske inserts)... Det er englænderen Leonenut har lavet en fan-edit af OUATITW om hvilken der skrives:
To preserve the extended Italian version and restore some of the extra shots from the shorter version with original English and Italian mono soundtracks. Also restores some missing music found in the Italian version.
[...]
Fanedit details
2.35:1 PAL Anamorphic
English Mono Soundtrack (1 Subtitled line) – Restores missing music too
Italian Mono Soundtrack
/D