• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
11 indlæg • Side 1 af 1

Støjende film (tip til Vang og andre)

Indlægaf Gizmo » tirs 5. feb 2008 13:44

Læste dette i Vangs anmeldelse af X THE UNKNOWN.

Og som sædvanligt med Anchor Bay er der ingen undertekster, hvilket er ret irriterende, hvis man ikke vil vække de sovende børn med skrig og monsterbrøl midt om natten.

Jeg har i årevis haft et par trådløse hovedtelefoner, der i nogen grad har løst dette problem. Man kan også få hovedtelefoner med latterligt lange ledninger. Når jeg skriver "i nogen grad", så kan man stadig ikke undgå koner og børn, der tilfældigvis driver forbi fjernsynet lige i det øjeblik indvoldene klasker mod gulvet og blondinen får hugget hovedet af. Men det må de så vænne sig til.
Brugeravatar
Gizmo

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Re: Støjende film (tip til Vang og andre)

Indlægaf Vang » tirs 5. feb 2008 14:55

Gizmo skrev:Når jeg skriver "i nogen grad", så kan man stadig ikke undgå koner og børn, der tilfældigvis driver forbi fjernsynet lige i det øjeblik indvoldene klasker mod gulvet og blondinen får hugget hovedet af. Men det må de så vænne sig til.

Hehe... jeg husker især en epiode, hvor min datter (3 år) helt ubemærket har stået flere minutter ved siden af sofaen, mens jeg så en Hammer-horror hvor Lees Dracula sætter tænderne i en indespærret pige. Jeg troede hun bare havde glemt det, men næste morgen fortalte hun meget levende under morgenmaden, hvordan Dracula havde røde øjne og der kom meget blod og pigen græd. Far havde røde ører.

I øvrigt har jeg forsøgt det der med hørebøffer, men jeg bliver nervøs, hvis jeg ikke kan høre de andre lyde i huset når jeg ser gyserfilm :-) Endnu værre, så får børnene mulighed for at snige sig ind på mig og forskrække mig uden at jeg hører dem. Argh!
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 6. feb 2008 14:06

Apropos Hammer sci-fi:
Vang skrev:Som nævnt var The Quatermass Experiment i sin samtid en umådelig succes, men får i dag langt fra den respekt den fortjener - hvor bliver den længe ventede DVD-udgivelse mon af?

http://www.uncut.dk/show_review.php?review_id=753

Hvilken udgivelse skal man have fat i? Den britiske, regionsfrie fra DD Home Entertainment?
http://www.dvdcompare.net/comparisons/f ... ?fid=10603

EDIT: Er lige snublet over Hammer Horror: The Early Classics-bokssættet. Det burde man vel snarere investere i.
Billede
Eller:
Billede
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Vang » ons 6. feb 2008 18:37

Nicolai skrev:Apropos Hammer sci-fi:
Hvilken udgivelse skal man have fat i? Den britiske, regionsfrie fra DD Home Entertainment?

DD Home Entertainments udgivelse af Quatermass Experiment er god.

Jeg har begge bokse. Vær lige opmærksom på at BBC-releaasen er tv-serierne, hvor der mangler nogle afsnit, om er gået tabt undervejs. Snøft. Bokssættet med Hammer-filmene er også ganske godt.
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 6. feb 2008 18:55

Okay, hvis du får lyst til at skrive lidt om tv-serierne (evt. i forhold til filmene), skal du være hjertelig velkommen. Men tak for svaret.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Gynther Meyer » ons 6. feb 2008 19:04

Nicolai skrev:Okay, hvis du får lyst til at skrive lidt om tv-serierne (evt. i forhold til filmene), skal du være hjertelig velkommen. Men tak for svaret.

Vang har allerede skrevet ikke lidt, men meget om serien i den lange artikel "Det grusomme udefra" i bladet Obskuriøst 5/6.
Brugeravatar
Gynther Meyer

Geografisk sted: 5 min før sprogrevisionen i '48
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 6. feb 2008 19:24

Aha! Tak Gynther.
http://www.uncut.dk/UNCUT/anmeldelser/o ... est06.html
Kan bladet monstro stadig skaffes?

EDIT: Tak for PM Gynther. :D
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Vang » ons 6. feb 2008 21:02

Gynther Meyer skrev:
Nicolai skrev:Okay, hvis du får lyst til at skrive lidt om tv-serierne (evt. i forhold til filmene), skal du være hjertelig velkommen. Men tak for svaret.

Vang har allerede skrevet ikke lidt, men meget om serien i den lange artikel "Det grusomme udefra" i bladet Obskuriøst 5/6.

Nemlig. Jeg har vist bladet et eller andet sted, og jeg kan da sende dig det, når det dukker op.

Anyway, Quatermass Experiment havde klart fortjent et DVDtjek, men jeg havde faktisk tænkt mig at, se på de resterende Quatermass-film (reviews) samt serieboksen og i den forbindelse skrive et DVD-tjek af etteren inden for nærmeste fremtid. Men lige nu kniber det lidt med tid, så som Gynther plejer at sige... Don't hold your breath.

Måske som en del af et skribentfavoritter-upload i forbindelse med vores 10-års jubilæum i slutningen af denne måned? Nu må vi se og vi kan få de andre skribenter med på vognen.
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf Gynther Meyer » ons 6. feb 2008 21:10

Du kunne jo også bare lægge artiklen ud i Uncut-regi. Det er jo din artikel, så det har du jo ret til.
Brugeravatar
Gynther Meyer

Geografisk sted: 5 min før sprogrevisionen i '48
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » tors 7. feb 2008 10:28

Jeg mener faktisk at jeg i sin tid lovede Henrik, at det helt sikkert ville blive en Obskuriøst exclusive... så artiklen ikke pludselig optrådte i flere medier samtidig.

Desværre kan jeg hverken finde bladet (det ligger sikkert nederst i en videokasse i kælderen) eller artiklen (på en anden harddisc eller en CDROM i Timbuktu). Hvis Henrik emailer mig de relevante sider i pdf. kunne jeg naturligvis lægge dem op på Uncut... med Larsens accept naturligvis.

Henrik R U reading this?
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » tors 7. feb 2008 11:39

Vang skrev:Henrik R U reading this?

Ellers er hans blog her:
http://www.samlersind.dk/blog/
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak