• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Versioner

Her kan du diskutere alt, hvad der angår forskellige versioneringer af samme film.
Skriv et svar
20 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Evil dead II Anchor Bay vs. Anchor Bay ltd.

Indlægaf Gynther Meyer » tirs 5. feb 2008 19:44

På Dvdcompare.net kan man læse, at Anchor Bays R1 limited edition-udgave af Evil Dead II skulle have et bedre billede end den tidligere, almindelige version. Men jeg hæfter mig ved, at der ikke står omtalt, hvorvidt filmen både er i en widescreen-version og i det oprindelige (på vhs i alt fald, hah!) fullscreen på ltd-udgivelsen. Fullscreen-udgaven er med i den alm. udgave. Er der nogen, der har købt ltd-udgaven og ved om den følger med???

http://www.dvdcompare.net/comparisons/f ... ?fid=657#1
Senest rettet af Gynther Meyer tirs 5. feb 2008 19:49, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Gynther Meyer

Geografisk sted: 5 min før sprogrevisionen i '48
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » tirs 5. feb 2008 19:48

Mener du denne? Deres 'Collector's Edition'?:
http://www13.cd-wow.com/detail_results_ ... code=15223

Og har du læst dette?:
In all of the releases by Anchor Bay, there is also some minor "enhancements" in the film itself, with a couple of frames "tweaked" to improve on the look (cleaning up some Effects Sequences - lightning strikes etc.) of The Film. The "open matte" version on the Box Set is also the newer "tweaked" version. This is a very minor issue though, but for the purists, the OOP Elite is also an option, since it's the original "untampered" version.

There is also a Fullscreen R0 (America) release from Anchor Bay, but it is unconfirmed as to whether this is the "tweaked" or the "untampered" version of The Film. The Italian SE also has the "Original Version", though it's unknown at this time if it's "tweaked" or not. Read more here:
http://www.dvdessential.it/recensioni/view.php?id=883

Check iøvrigt den australske udgave:
Australian 'exlusive' telephone interview with Bruce Campbell from 2004

Hvad man dog ikke smider på skiven for at gøre ens udgivelse eftertragtet! :mrgreen:

EDIT: Sorry, var for hurtig. Så ikke at det var toeren, det drejede sig om... :oops: :?
Senest rettet af Nicolai tirs 5. feb 2008 20:00, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Gynther Meyer » tirs 5. feb 2008 19:51

Nej, jeg mener den her:

http://www.amazon.co.uk/Evil-Dead-Book- ... 842&sr=8-2

- og nej, det havde jeg ikke læst.
Brugeravatar
Gynther Meyer

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » tirs 5. feb 2008 19:55

Ah okay. Har du checket dvdcompares forum? Kan være der er yderligere oplysninger. Også selv om vi taler om to forskellige film! :mrgreen: :wink:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Gynther Meyer » tirs 5. feb 2008 20:02

Med hensyn til film som Evil Dead 1 + 2, så er det næsten lige før man bare gir op. Hvilken een skal man købe! Med hensyn til netop de her film, så gir jeg Videohunter (i en tråd hos Cinehound) ret i, at de nye "forbedrede" udgaver faktisk næsten er dårligere. De her film virkede på video i gamle dage, netop fordi de var mørke og det så ægte ud, men jeg har læst, at med de nye udgaver er det nemt at se wires og lofter og makeup-artisten, der står udenfor og snakker i telefon. Den første film var heller ikke i lbx oprindeligt ligesom alle dvd-udgaverne nu er, hvilket er tragisk. I gamle dage (for 15 år siden) ville ingen alm. mennesker se film i lbx, fordi der "manglede" noget af billedet. Nu skal alle film med djævelens vold og magt præsenteres i bredformat, også i de tilfælde, hvor fullscreen rent faktisk er det originale format. Eller måske det bare er mig, der er gammel. I dunno. Pass me another beer.
Brugeravatar
Gynther Meyer

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » tirs 5. feb 2008 20:16

Gynther Meyer skrev:Med hensyn til film som Evil Dead 1 + 2, så er det næsten lige før man bare gir op. Hvilken een skal man købe!

Ja, der findes latterligt mange udgaver! :?

Gynther Meyer skrev:Den første film var heller ikke i lbx oprindeligt ligesom alle dvd-udgaverne nu er, hvilket er tragisk. I gamle dage (for 15 år siden) ville ingen alm. mennesker se film i lbx, fordi der "manglede" noget af billedet. Nu skal alle film med djævelens vold og magt præsenteres i bredformat, også i de tilfælde, hvor fullscreen rent faktisk er det originale format. Eller måske det bare er mig, der er gammel. I dunno. Pass me another beer.

Jeg mener nu ellers bestemt, at min udgave af den er i det oprindelige format (1:1,37). Checker det lige i aften. Men ja, jeg er helt enig; hvis en films oprindelige format ikke er lbx af nogen art, så skal den bestemt heller ikke ses sådan! :evil:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Gynther Meyer » tirs 5. feb 2008 21:19

Jeg mener den (forkerte) udgave, som du linkede til, var i bredformat af en slags.
Brugeravatar
Gynther Meyer

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » tirs 5. feb 2008 21:25

Ja, det lader det desværre til. :?
Jeg misforstod forresten, fordi du skrev "ligesom alle dvd-udgaverne nu er". Virkede som om du mente, at der ikke eksisterer nogen dvd-udgivelse i OAR.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Mads » ons 6. feb 2008 21:35

Book of the Dead udgaven inkluderer også fullscreen versionen, iflg. dvdactive.com

ED2 er fornyligt også blevet udsendt på blue ray fra Starz Home Entertainment, såvidt jeg ved er fullscreen versionen ikke med i denne udgave.

Det er jo ikke altid helt ligetil at bedøme hvad der er rigtigt og forkert i forhold til fullscreen kontra letterbox. ED2 er ganske rigtigt optaget 'open matte', og for os der først stiftede bekendtskab med filmen på VHS i en fullscreen udgave føles dette format måske mest rigtigt. Men som biograffilm har den jo været vist lbx'ed, og selvom den her har manglet billedinformation i forhold til fullscreen/open matte versionen kan man vel ikke sige at dette ligefrem er det forkerte format. Filmen har trods alt været tænkt som en biograffilm.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Gynther Meyer » ons 6. feb 2008 21:40

Jah, du har vel ret, og når jeg personligt føler fullscreenformatet er det "rigtige" hænger det vel også sammen med, at den altid er set i forlængelse af den første, der jo netop var filmet i 16mm og dermed i fullscreen. Tak for DVD-info.
Brugeravatar
Gynther Meyer

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 6. feb 2008 22:20

Mads Jensen skrev:Det er jo ikke altid helt ligetil at bedøme hvad der er rigtigt og forkert i forhold til fullscreen kontra letterbox. ED2 er ganske rigtigt optaget 'open matte', og for os der først stiftede bekendtskab med filmen på VHS i en fullscreen udgave føles dette format måske mest rigtigt. Men som biograffilm har den jo været vist lbx'ed, og selvom den her har manglet billedinformation i forhold til fullscreen/open matte versionen kan man vel ikke sige at dette ligefrem er det forkerte format. Filmen har trods alt været tænkt som en biograffilm.

Du misforstår mig Mads (men jeg bebrejder dig ikke, eftersom jeg selv er årsag til forvirringen, fordi jeg, til at begynde med, misforstod Gynther! :lol: ).
Jeg har nemlig udelukkende udtalt mig om The Evil Dead.
Evil Dead II, derimod, har AOR på 1:1,85, og for mig er dette helt klart det rigtige format - og det ændrer det faktum, at også jeg første gang så den på VHS i fullscreen altså ikke på.
Jeg kan dog ikke lige huske noget om, at VHS-udgaven skulle være 'open matte'. Som jeg husker det, mangler den billedinformation i forhold til filmens OAR på 1:1,85 og er således beskåret i forhold til dette.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Gynther Meyer » ons 6. feb 2008 22:22

Men hvilket er det rigtige format på EVIL DEAD 4???
Brugeravatar
Gynther Meyer

• Hjemmeside

Indlægaf Gynther Meyer » ons 6. feb 2008 22:49

Okay, jeg kan godt se på det hele, at I ikke tror på den med EVIL DEAD 4.

Well, her er den altså:

Billede
Brugeravatar
Gynther Meyer

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » ons 6. feb 2008 22:50

Nicolai, jeg havde skam godt bemærket misforståelsen i starten af tråden, jeg hentydede først og fremmest til Gynther's bemærkninger omkring 'rigtigt' og 'forkert' i forhold til ED2. Jeg har aldrig lavet nogen egentlig sammenligning mellem den gamle AB-Collection VHS og de senere DVD udgaver, men der var en del skriverier omkring billedformatet da Anchor Bay's første DVD udgave blev udsendt, og mange mente at det var helt misforstået at se den lbx'ed.

Gynther Meyer skrev:Men hvilket er det rigtige format på EVIL DEAD 4???

ShawScope

edit: nådada, troede det var en joke :wink:
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Nicolai » fre 8. feb 2008 09:59

Mads Jensen skrev:Nicolai, jeg havde skam godt bemærket misforståelsen i starten af tråden, jeg hentydede først og fremmest til Gynther's bemærkninger omkring 'rigtigt' og 'forkert' i forhold til ED2.

Ah okay, så må du meget undskylde. :)

Jeg tænkte sgu nok, at Gynther talte om en eller anden asiatisk ED-inspireret film.
Men er det nu også en ED 4 Gynther? :wink: På IMDB kan jeg kun se, at Kung har lavet henholdsvis Shaolin vs. Evil Dead (2004) og Shaolin vs. Evil Dead 2: Ultimate Power (2006). Og så vidt jeg kan regne ud, er der tale om den sidste af de to.
Brugeravatar
Nicolai

Næste

Skriv et svar
20 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Versioner