• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
27 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Indlægaf Mikkel Harris » tors 28. feb 2008 11:02

Nicolai skrev:Jeg har lidt blandede følelser i forhold til traileren. Meget ser godt ud men jeg synes netop, at der er lidt for mange steder, hvor det vakler lidt mht. effekterne. F.eks. i biljagten med Blanchett.

Sjovt nok er det lige præcis det klip, som har gjort mig allermest psyched omkring filmen, netop fordi at effekterne vakler lidt, og derfor minder om de gamle film. Faktisk ser det i mine øjne ud som om, at Spielberg og co. har bestræbt sig på at ramme den gamle stil og metode så vidt muligt (der er noget med nogle mobile kæmpesøjler som ser lidt for CGI ud, men okay..)

Cate Blanchett som KGB-Dominatrix!? I'm So There.
Brugeravatar
Mikkel Harris

Indlægaf Nicolai » tors 28. feb 2008 13:25

kristian skrev:Desværre har jeg efterhånden fået gejlet mig selv så meget op, at det nok nærmest er umuligt for Spielberg og co. at indfri mine skyhøje forventninger.

Jeg har det stort set på samme måde... Ak... men når alt kommer til alt, er jeg sikker på, at den ikke vil skuffe (7-9-13). 8)

Mikkel Harris skrev:
Nicolai skrev:Jeg har lidt blandede følelser i forhold til traileren. Meget ser godt ud men jeg synes netop, at der er lidt for mange steder, hvor det vakler lidt mht. effekterne. F.eks. i biljagten med Blanchett.

Sjovt nok er det lige præcis det klip, som har gjort mig allermest psyched omkring filmen, netop fordi at effekterne vakler lidt, og derfor minder om de gamle film. Faktisk ser det i mine øjne ud som om, at Spielberg og co. har bestræbt sig på at ramme den gamle stil og metode så vidt muligt (der er noget med nogle mobile kæmpesøjler som ser lidt for CGI ud, men okay..)

Mange tak for din kommentar Mikkel. Sjovt du siger det, for nu har jeg lige genset traileren og må faktisk give dig ret! 8) For jo, det vækker i den grad Indy-matinéånden til live, at effekterne "vakler" lidt (f.eks. den tydelige brug af blue/green screen under biljagten) - får netop filmen, som du så rigtigt påpeger, til at minde om de gamle film. Og som Spielberg siger:

Spielberg skrev:Douglas Slocombe shot the first three Indy films, and his lighting style defined a genre of serialized action adventure. I needed to show them to Janusz, because I didn’t want Janusz to modernize and bring us into the 21st century. I still wanted the film to have a lighting style not dissimilar to the work Doug Slocombe had achieved, which meant that both Janusz and I had to swallow our pride. Janusz had to approximate another cinematographer’s look, and I had to approximate this younger director’s look that I thought I had moved away from after almost two decades.
[...]
They’re all different. They’re all different. I think every movie I’ve made after Indiana Jones, I’ve tried to make every single movie as if it was made by a different director, because I’m very conscious of not wanting to impose a consistent style on subject matter that is not necessarily suited to that style. So I try to re-invent my own eye every time I tackle a new subject. But it’s hard, because everybody has style. You can’t help it. It just comes off you like pollen. I mean, if you’re a bee, you’re a bee, but at the same time I try very hard to work a little out of the box every time I make a choice. And I had to go back to a box that I had helped invent in the 1980s to accomplish this task of bringing Indiana Jones back to life in the 21st century.[...]
We went right back to the blazing Technicolor style of the first three installments.
[...]
But I didn’t want to update Indiana Jones to the 1950s beyond hair, makeup, costumes, and cars. I wanted it to look very similar to the first three pictures.
[...]
I never wanted to get away from the B-movie, pulp feeling of the entire cliff-hanger era of the 40s and 50s, the old Republic serials.
[Og så begynder de ellers at diskutere Hitchcock og "pulp sensibility" - en lille bid:]
And so his movies are, for me anyway, like perfect, pre-meditated murders. And he’s wicked. Hitchcock films have a wicked, deadly glint in the eye, and that’s the pollen that Hitchcock has left behind.
(kilde: http://www.vanityfair.com/culture/featu ... anda200802)
(Pyha... al den snak om bier og blomsterstøv...
man kommer jo helt i... *ahem* forårsstemning? :roll: )

Nu hvor jeg ser biljagten igen og har din og Spielbergs kommentarer i baghovedet, synes jeg faktisk ikke, at den er dårligt lavet, forstået på den måde at den passer fint ind i den visuelle stil fra de 3 foregående film (måske lige pånær indstillingen fra oven hvor kameraet følger bilerne - lidt for avanceret i forhold til de gamle film). Som du siger Mikkel, er det helt i de gamle films ånd. Er dog stadig lidt nervøs for brugen af CGI - især i forbindelse med det, at man med fuldt overlæg (hvilket jeg, baseret på Spielbergs udtalelser, antager er tilfældet) til en vis grad søger at imitere datidens effekt-/blue screen-standard (i tilfældet med biljagten) - helt uproblematisk er det jo ikke (og i de gamle film var det jo ikke bevidst, når effekterne i nogle tilfælde "vaklede" lidt (stilen: jo, men niveauet: nej) - omend jeg ikke kan se noget problem med søjlerne. Sjovt som man kan rykke sit standpunkt. :wink:
Dog er jeg knapt så begejstret for tanken om, at denne film er bygget over Lucas' foretrukne manuskript, af David Koepp, fremfor Spielbergs foretrukne, af Frank Darabont:

Spielberg skrev:And I quite liked Frank’s script, but George and I had a disagreement over it, and George and I have always agreed to agree. So when we take each other’s temperatures, if I really am passionate about something, George will give in to me, and if George is really passionate about something, I’ll pretty much go his way. And in this case George was passionate that this was not the story he wanted to tell at this point in the Indiana Jones saga. And I think it’s a wonderful script.

Mikkel Harris skrev:Cate Blanchett som KGB-Dominatrix!? I'm So There.

HAHAHAHA!!! :lol: Også mig! :mrgreen:

Billede

AAAARGH!!! Pis! Nu er mine forventninger, om muligt, skruet endnu mere i vejret! :lol:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Burke&Hare » tors 28. feb 2008 16:46

Miyazakis Porco Rosso har dansk biografpremiere i foråret. Kommer der flere reviews af den slags film på uncut? Nu da Eiga ligger stille, er det vel næsten uncut.dk pligt - undskyld ordvalget - at kigge på de asiatiske produktioner. Gerne mere anime.

Men bortset fra det så ser jeg da frem til Spiderwyck-fortællingerne og ikke så meget den danske problemfilm Eye for Eye :( Hvad tænker de dog på?
Brugeravatar
Burke&Hare

Indlægaf gorzelak » tors 28. feb 2008 16:57

Burke&Hare skrev:Miyazakis Porco Rosso har dansk biografpremiere i foråret. Kommer der flere reviews af den slags film på uncut? Nu da Eiga ligger stille, er det vel næsten uncut.dk pligt - undskyld ordvalget - at kigge på de asiatiske produktioner. Gerne mere anime.

Jeg ved, at vores nytilkomne Søren har et anime-gen i blodet, så mon ikke der kommer mere fra den kant med tiden?

Sørens anmeldelser af Ghost in the Shell 1+2... der var én til, men jeg har glemt titlen lige nu:
http://www.uncut.dk/show_review.php?review_id=1653
http://www.uncut.dk/show_review.php?review_id=1643
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » fre 29. feb 2008 14:01

Så må vi jo heller ikke glemme Hellboy II, The Dark Knight og Iron Man for de superhelteglade. Desuden kommer der også en ny Hulken film. Det bliver spændende at se den ryg mod ryg med Ang Lees filmatisering.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » fre 29. feb 2008 14:39

Burke&Hare skrev:Miyazakis Porco Rosso har dansk biografpremiere i foråret.

Ja, d. 30. maj - det bliver endnu et vidunderligt år for Miyazaki-fantaster! :D
Nausicaä of the Valley of the Winds får nemlig også premiere - i september måned.
Og året efter følger Laputa: Castle in the Sky samt, i 2010 (!), Yoshifumi Kondos eneste film som instruktør; Whisper of the Heart (som Miyazaki har skrevet manuskriptet til) - han døde desværre i 1998, 3 år efter filmen blev færdig. Miyazaki ville jo ellers have udnævnt ham til sin efterfølger, som direktør for Studio Ghibli.
Herligt med et par Ghibli-film hvert år.

Ellers er der jo også Neil Marshalls postapokalyptiske Doomsday og Mansons Phantasmagoria: The Visions of Lewis Carroll - selv om jeg bestemt ikke har høje forventninger til sidstnævnte, bliver det nu alligevel interessant at se, om han vitterligt kan lave film, samt hvorledes hans fortolkning kommer til at tage sig ud. Med på holdet har han jo også fotografen Benoít Debie (Irréversible, Calvaire) samt skuespillerne Tilda Swinton og Lily Cole (sidstnævnte medvirker også i Gilliams igangværende projekt The Imaginarium of Doctor Parnassus).
My Name Is Bruce glæder jeg mig også meget til. Har ikke de store forventninger til Coen-brødrenes No Country for Old Men - selv om det, ud fra det sparsomme jeg har hørt og læst, lyder lidt som om, at de har arbejdet videre med stilen fra de fascinerende Blood Simple & Miller's Crossing.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Nicolai » fre 29. feb 2008 16:14

gorzelak skrev:--- ZOMBIE STRIPPERS med Jenna Jameson og Robert Englund.

Har du lagt mærke til, hvad der står på nederst på coveret Lars?:
THEY'LL SWALLOW YOUR SOUL. ANYTHING ELSE WILL COST YOU. :lol:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf gorzelak » fre 29. feb 2008 20:32

Nicolai skrev:
gorzelak skrev:--- ZOMBIE STRIPPERS med Jenna Jameson og Robert Englund.

Har du lagt mærke til, hvad der står på nederst på coveret Lars?:
THEY'LL SWALLOW YOUR SOUL. ANYTHING ELSE WILL COST YOU. :lol:

Sådan. En go' tagline er jo den halve film.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 29. feb 2008 21:18

Vang skrev:en ny Hulken film.

Er vi blevet svenskere nu? "Hulk" på dansk. :wink:

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 29. feb 2008 21:23

Nicolai skrev:Nausicaä of the Valley of the Winds får nemlig også premiere - i september måned.
Og året efter følger Laputa: Castle in the Sky samt, i 2010 (!),

Ahh, de film der købte yours truly allerede på australsk bootleg-video tilbage i, ehh, ca. '91-92!! :lol:

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » fre 29. feb 2008 21:26

Ja ja du gamle, men som du nok ved, er det jo noget ganske særligt langt om længe at få dem at se i biografen! :wink:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » fre 29. feb 2008 21:29

Nicolai skrev:Ja ja du gamle, men som du nok ved, er det jo noget ganske særligt langt om længe at få dem at se i biografen! :wink:

Sandt nok. Og man bør virkelig gå ind at se dem.

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Foregående

Skriv et svar
27 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm