• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
38 indlæg • Side 2 af 3 • 1, 2, 3

Indlægaf Jack J » søn 2. mar 2008 01:45

Nicolai skrev:Hvad?! :shock: Kan du ikke lige vedlægge et billede?

Mener forresten at den kun koster en 20-25 kr. i Fona.

Check den her hos Yesasia, billedet er crap, men click på det og gør det lidt større. Babyen er helt for oven og coveret er gennemsigtigt, så man kan se den flyder rundt (altså ikke at den flyder rundt på billedet, men når man har den i hånden!).

http://global.yesasia.com/en/PrdDept.as ... 003249107/

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » søn 2. mar 2008 01:53

Jack J skrev:Babyen er helt for oven og coveret er gennemsigtigt, så man kan se den flyder rundt (altså ikke at den flyder rundt på billedet, men når man har den i hånden!).

Hvor beruset tror du lige jeg er?! :|

Men ja, billedet er... crap.
Men jeg kan godt lide denne brugerkommentar:
P.S.i cant understand the alternate ending coz my DVD didnt provide any subtitles and i dont speak mandarin or cantonese....
:mrgreen:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » søn 2. mar 2008 02:02

Nicolai skrev:Hvor beruset tror du lige jeg er?! :|

Tja, efter sigende så bliver Ekkos skribenter bedt om at skære tingene ud i pap og så var det, at jeg tænkte, at hvis jeg en dag vil gøre mig forhåbninger om at skrive for sprøjten, så kunne jeg jo lige så godt lære det med det samme. :lol:

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Re: Exiled (2006) - any good?

Indlægaf TCM » søn 2. mar 2008 13:31

Jack J skrev:
TCM skrev:Nogen der kender til denne titel? (Fong juk aka Exiled) - ude fra Scanbox.

http://us.imdb.com/title/tt0796212/

Jamen det er jo Johnnie Tos sequel til hans MISSION fra '99!!! :D
Noget nær den bedste Hongkongfilm i mange år! Prøv lige at checke (dit eget link) til imdb og se, hvor mange priser, den har vundet. Men okay, det betyder selvklart ikke, at den er noget værd, men det er den altså! Johnnie To (aka Johnny To) har samlet kremen af de bedste HK-skuespillere igen; Anthony Wong, Simon Yam, Roy Cheung, osv. Det er efter min mening den bedste heroic bloodshed-film siden John Woo forlod HK. Jeg har HK DVD'en og du kan roligt købe den danske.

...damn der har da været gang i denne tråd 8)

...well, kan godt se både den fine rating, priser samt instruktørens bagkatalog, men som du ved, altid rart med meninger/anbefalinger fra enkeltpersoner, som ved lidt om skjidtet, eller har set nok til at skille skidt fra kanel - kan man sige det? anyway.
- Jeg er ikke selv skide stiv ud i HK-action... er mere en horror-kind-of-guy, derfor ville jeg da også lige lufte titlen her, men denne lyder som en vinder... 8)
Mit filmsite, Filmskribenten - også med skrækfilm: www.filmskribenten.dk
Brugeravatar
TCM

Geografisk sted: København

Indlægaf Nicolai » søn 2. mar 2008 13:51

TCM har du set Tos PTU eller hans absolutte hovedværk The Mission? Hvis du har, kan du nikke genkendende til en særlig slags hyperstiliseret heroic bloodshed, der i høj grad bygger på cool billedkomposition, flydende kamerabevægelser og berusende actionkoreografi med hovedvægt på tableau og intensitet, som To er begyndt at dyrke indenfor det seneste lille årti. Og DET kan varmt anbefales! Han har virkelig fundet sin helt egen unikke stil med årene. 8)

Her traileren til (den franske dvd-udgave af) The Mission:
http://www.ocean-films.com/mission/missionvideo.htm
Og her en UK-trailer til Exiled:
http://latefilm.com/exiled-trailer
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf TCM » søn 2. mar 2008 14:01

Nicolai skrev:TCM har du set Tos PTU eller hans absolutte hovedværk The Mission? Hvis du har, kan du nikke genkendende til en særlig slags hyperstiliseret heroic bloodshed, der i høj grad bygger på cool billedkomposition, flydende kamerabevægelser og berusende actionkoreografi med hovedvægt på tableau og intensitet, som To er begyndt at dyrke indenfor det seneste lille årti. Og DET kan varmt anbefales! Han har virkelig fundet sin helt egen unikke stil med årene. 8)

Her traileren til (den franske dvd-udgave af) The Mission:
http://www.ocean-films.com/mission/missionvideo.htm
Og her en UK-trailer til Exiled:
http://latefilm.com/exiled-trailer

Har hverken set PTU eller The Mission... eneste To-film jeg har på hylden er Fulltime Killer, og den har jeg endnu ikke fået set :?
- Måske jeg skulle nuppe PTU næste gang jeg falder over den... og The Mission lyder også som et hit...
Brugeravatar
TCM

Indlægaf Nicolai » søn 2. mar 2008 14:13

TCM skrev:Har hverken set PTU eller The Mission... eneste To-film jeg har på hylden er Fulltime Killer, og den har jeg endnu ikke fået set :?
- Måske jeg skulle nuppe PTU næste gang jeg falder over den... og The Mission lyder også som et hit...

Så håber jeg ikke, at det er Asian Visions skamferede 4:3-udgave af Fulltime Killer, du har stående. Jeg synes forresten ikke, at den hører til blandt hans bedste film. Er noget ujævn men bestemt værd at se og se igen (jeg ser selv frem til et gensyn). Men byder på en lidt anden form for stil - ikke mindst i actionscenerne.
PTU har tonsvis af atmosfære men ikke så meget action. Er dog helt klart også værd at se.
Men hvis du virkelig vil have, at det skal rykke for alvor, så ser du hovedværket The Mission - eller alternativt hans dystre lille perle The Big Heat fra 1988. Eller begge to. 8)
Breaking News kan også anbefales - men igen, er ikke på højde med de to ovenfor nævnte. Du har sikkert set den stående i Fona. Jeg venter selv på, at den falder lidt i pris. :wink:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf TCM » søn 2. mar 2008 14:16

Nicolai skrev:
TCM skrev:Har hverken set PTU eller The Mission... eneste To-film jeg har på hylden er Fulltime Killer, og den har jeg endnu ikke fået set :?

Så håber jeg ikke, at det er Asian Visions skamferede 4:3-udgave af Fulltime Killer, du har stående. Jeg synes forresten ikke, at den hører til blandt hans bedste film. Er noget ujævn men bestemt værd at se og se igen (jeg ser selv frem til et gensyn). Men byder på en lidt anden form for stil - ikke mindst i actionscenerne.
PTU har tonsvis af atmosfære men ikke så meget action. Er dog helt klart også værd at se.
Men hvis du virkelig vil have, at det skal rykke for alvor, så ser du The Mission - eller alternativt hans dystre lille perle The Big Heat fra 1988. Den er fantastisk!
Breaking News kan også anbefales - men igen, er ikke på højde med de to ovenfor nævnte.

- det er vist den ganske skamskårede 4:3-udgave jeg har, well fandt til en femmer en gang. Hmm, men måske man skulle erstatte den med filmen i rette format - jeg tror det.
- Jamen vil da nok gå efter Johnny To, næste gang kurven skal fyldes... lyder til der er en del gode sager at komme efter...
Brugeravatar
TCM

Indlægaf Nicolai » søn 2. mar 2008 14:27

TCM skrev:- det er vist den ganske skamskårede 4:3-udgave jeg har, well fandt til en femmer en gang. Hmm, men måske man skulle erstatte den med filmen i rette format - jeg tror det.
- Jamen vil da nok gå efter Johnny To, næste gang kurven skal fyldes... lyder til der er en del gode sager at komme efter...

Jeg vil foreslå, at du lige smækker den i afspilleren for at se, om den nu også er i 4:3. For ifølge dvdcompare.net er samtlige andre udgivelser i OAR 1:1,85:
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=3813
Men selv hvis den ikke er i 4:3, kan de jo stadig have skamferet billedformatet på anden vis.
Undrer det mig i det hele taget med den måde, hvorpå formatet er angivet på bagsiden af coveret:
http://www.laserdisken.dk/html/billede. ... IS=bagside
Formatet 4:3 står i en widescreen-ramme! Mærkeligt.

Og ja, Tos film kan varmt anbefales. Bemærk bare at manden er næsten lige så produktiv som Miike, så derfor er ikke alle film lige interessante og vellykkede.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf TCM » søn 2. mar 2008 14:58

Nicolai skrev:
TCM skrev:- det er vist den ganske skamskårede 4:3-udgave jeg har, well fandt til en femmer en gang. Hmm, men måske man skulle erstatte den med filmen i rette format - jeg tror det.

Jeg vil foreslå, at du lige smækker den i afspilleren for at se, om den nu også er i 4:3. For ifølge dvdcompare.net er samtlige andre udgivelser i OAR 1:1,85:
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=3813
Men selv hvis den ikke er i 4:3, kan de jo stadig have skamferet billedformatet på anden vis.
Undrer det mig i det hele taget med den måde, hvorpå formatet er angivet på bagsiden af coveret:
http://www.laserdisken.dk/html/billede. ... IS=bagside
Formatet 4:3 står i en widescreen-ramme! Mærkeligt.

Og ja, Tos film kan varmt anbefales. Bemærk bare at manden er næsten lige så produktiv som Miike, så derfor er ikke alle film lige interessante og vellykkede.

Fandt lige filmen frem, og den vises i bredformat.. men om det er det helt korrekte 1.85 : 1 skal jeg ikke kunne sige, men 4:3 er det bestemt ikke. Jeg tror logoet på coveret skal forklare at det er et bredformat, som kan vises på et "4:3"-TV, altså, billedet tilpasser sig ikke et bredformat-TV, men har sorte barrer i top og bund... uden at presse billedet... hmm, det er satme dårligt forklaret... anyway, men kan se filmen på et alm 4:3-tv uden billedet bliver presset og på et 16:9-TV uden det tilpasser sig, men med sorte barrer...
Brugeravatar
TCM

Indlægaf Nicolai » søn 2. mar 2008 15:02

TCM skrev:Fandt lige filmen frem, og den vises i bredformat.. men om det er det helt korrekte 1.85 : 1 skal jeg ikke kunne sige, men 4:3 er det bestemt ikke. Jeg tror logoet på coveret skal forklare at det er et bredformat, som kan vises på et "4:3"-TV, altså, billedet tilpasser sig ikke et bredfor-TV, men har sorte barrer i top og bund... uden at presse billedet... hmm, det er satme dårligt forklaret... anyway, men kan se filmen på et alm 4:3-tv uden formatet bliver presset...

Nej, det var skam slet ikke dårligt forklaret. Jeg forstår godt, hvad du mener. Og det er muligt, at du har ret. Men indtil det er bevist, at den er i OAR 1:1,85, holder jeg mig langt væk fra den udgave.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf TCM » søn 2. mar 2008 15:09

Nicolai skrev:
TCM skrev:Fandt lige filmen frem, og den vises i bredformat.. men om det er det helt korrekte 1.85 : 1 skal jeg ikke kunne sige, men 4:3 er det bestemt ikke. Jeg tror logoet på coveret skal forklare at det er et bredformat, som kan vises på et "4:3"-TV, altså, billedet tilpasser sig ikke et bredfor-TV, men har sorte barrer i top og bund... uden at presse billedet... hmm, det er satme dårligt forklaret... anyway, men kan se filmen på et alm 4:3-tv uden formatet bliver presset...

Nej, det var skam slet ikke dårligt forklaret. Jeg forstår godt, hvad du mener. Og det er muligt, at du har ret. Men indtil det er bevist, at den er i OAR 1:1,85, holder jeg mig langt væk fra den udgave.

well, mon ikke det er 1.85 : 1, da dvd-compare ikke viser udgivelsen udsent i andre formater? Hmm, men det kommet jo an på Ansian Vision kildemateriale... anyways... jeg er ikke komplet hysterisk med om det er det helt korekte format... så længe det ikke er et 16:9-format skåret til 4:3 så overlever jeg... :D
Brugeravatar
TCM

Indlægaf Nicolai » søn 2. mar 2008 15:12

TCM skrev:well, mon ikke det er 1.85 : 1, da dvd-compare ikke viser udgivelsen udsent i andre formater? Hmm, men det kommet jo an på Ansian Vision kildemateriale... anyways... jeg er ikke komplet hysterisk med om det er det helt korekte format... så længe det ikke er et 16:9-format skåret til 4:3 så overlever jeg... :D

Det er muligt - og sandsynligt. Men kommer netop, som du siger, an på deres kildemateriale.
Sjovt som ordet "hysterisk" altid dukker op i den sammenhæng. Nå, men jeg er ikke ligeglad, men fred være med uenigheden. God fornøjelse med Tos film.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » søn 2. mar 2008 18:31

Nicolai skrev:Men hvis du virkelig vil have, at det skal rykke for alvor, så ser du hovedværket The Mission - eller alternativt hans dystre lille perle The Big Heat fra 1988. Eller begge to. 8)

Hmm, hvis du ikke har set Exiled, er det så egentligt ikke unfair at udnævne The Mission til hovedværket :wink:
Jeg synes, The Big Heat er mere end en lille perle, jeg synes faktisk, det er en af de beste film, der kom i heoric bloodshed-genren. Helt på højde med John Woos film, der ellers regnes for de bedste i genren; A Better Tomorrow 1+2 og The Killer. Og så er den iø fornyligt blevet genudsendt i remastered version + nye undertekster fra JoySales og den er vældig billig fra Dddhouse.

Se omtalen her hos Yesasia (prisern i norske kroner er 53 kr., som er endnu mindre i danske!!!):
http://global.yesasia.com/en/PrdDept.as ... 000023915/

Iøvrigt TCM, hvis du mest er til horrorfilm (aren't we all), så skal og bør du se Johnnie Tos Gong Tau (aka Gong Tau: An Oriental Black Magic) fra sidste år! Jeg snakker jo altid om de mørke nasty horrorfilm* fra Hongkong fra 1980'erne som fx Seeding of a Ghost og Black Magic-filmene, og Gong Tau er Johnnie Tos tilbagevenden og hyldest til disse film (den oprindelige Black Magic hedder også Gong Tau på kinesisk). Og den er altså virkelig god og gory (det er rent faktisk den første Category 3-film siden Kinas overtagelse af HK i '96!!).

Se omtalen her:
http://global.yesasia.com/en/PrdDept.as ... 004893216/

Jeg har linket til omtaler/anmeldelser hos Yesasia, men køb dem hellere fra Dddhouse, hvor de er billigere (og Yesasia har kun Gong Tau på VCD).

*Og så var jeg i går endelig ved at få fat i een af de mørke og nasty 80'er HK horrorfilm, jeg mangler, nemlig Brutal Sorcery, men i sidste øjeblik, sidste øjeblik, var der en skide normand (fra ADG), der snuppede den! :evil: :evil:

Billede
http://cgi.ebay.com/BRUTAL-SORCERY-1983-Ling-Pan-H-K-HORROR-RARE-JP-VHS_W0QQitemZ120225503191QQihZ002QQcategoryZ309QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Jack
Senest rettet af Jack J søn 2. mar 2008 18:43, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » søn 2. mar 2008 18:42

Jack J skrev:Hmm, hvis du ikke har set Exiled, er det så egentligt ikke unfair at udnævne The Mission til hovedværket :wink:

Jaaaack. :roll:
Godt - du har ret (selv om du udmærket ved, hvad jeg mener!). Lad mig omformulere det.
The Mission er, for mig at se, hovedværket blandt de af hans film, jeg har set. Tilfreds? Er det subjektivt nok? :wink:
Desuden bliver den også betragtet som hovedværket af de fleste feinschmeckere.
Men svar mig lige på en ting Jack. Synes du, at Exiled er bedre? Og hvilken af hans film betragter du så som hovedværket? Nu vi er ved det.

Jack J skrev:Jeg synes The Big Heat er mere end en lille perle, jeg synes faktisk, det er en af de beste film, der kom i heoric bloodshed-genren. Jeg synes den er helt på højde med John Woos film, der ellers regnes for de bedste i denren; A Better Tomorrow 1+2 og The Killer. Og så er den iø fornyligt blevet genudsendt i remasterede version + nye undertekster fra JoySales og den er vældig billig fra Dddhouse.

Fantastisk! Den må jeg have fat i! Mange tak for tippet! 8)
Og lille perle skal absolut forstås som en endog MEGET stor ros! Dog opfatter jeg den ikke som egentlig heroic bloodshed men snarere som en slags bastard indenfor den kategori.
Brugeravatar
Nicolai

ForegåendeNæste

Skriv et svar
38 indlæg • Side 2 af 3 • 1, 2, 3

Tilbage til Genrefilm