• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Ikke-genrefilm

Diskussionsforum for alle de film, der ikke hører til under genre-film. Kort sagt dine guilty pleasures, det nyeste mainstream-drøn eller fortidens klassikere og arthouse-kuriøsiteter.
Skriv et svar
32 indlæg • Side 1 af 3 • 1, 2, 3

RAMBO

Indlægaf kristian » lør 8. mar 2008 00:22

Den skal næsten lige vendes her på forummet. Jeg så den i mandags og jeg var nærmest ved at gå i koma over den (Bare spørg Vang). Efter min mening er filmen fucking sej og brutal, og den rammer een lige i mellemgulvet og efterlod mig stønnende på gulvet i en regulær actionsekstase. Jeg har nok en lille våbenfetishist gemt inde i mig. Men hvad er jeres mening?
Brugeravatar
kristian

Geografisk sted: Odense C

Re: RAMBO

Indlægaf Ovesen » lør 8. mar 2008 12:28

kristian skrev:efterlod mig stønnende på gulvet i en regulær actionsekstase.

Jeg har ikke set filmen, men din post gør det klart, hvorfor den der "genre-film" "ikke-genre-film" inddeling burde droppes. Jvf. citatet ovenfor, er der vel tale om en actionfilm (og dermed en "genre-film")?
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » lør 8. mar 2008 13:24

Ovesen skrev:
kristian skrev:efterlod mig stønnende på gulvet i en regulær actionsekstase.

Jeg har ikke set filmen, men din post gør det klart, hvorfor den der "genre-film" "ikke-genre-film" inddeling burde droppes. Jvf. citatet ovenfor, er der vel tale om en actionfilm (og dermed en "genre-film")?

Nej, Kristians indlæg er rigtigt nok anbragt - så er det nok nærmere en præcisering af begrebet, der er behov for. "Genrefilm" betyder på forummet det samme, som når vi på hovedsiden med vanlig selvfedhed kalder os "største danske webzine om genrefilm". Det er en fællesbetegnelse for de FANTASTISKE genrer, dvs. eventyr, sci fi, horror osv.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » lør 8. mar 2008 14:03

Måske overskriften så ganske enkelt burde lyde: "De fantastiske genrer".
Det lyder ligesom også mere... æhh... fantastisk! :wink:

Ved godt at det altsammen står i teksten med småt, men den røde overskrift fungerer i høj grad som blikfang, og desuden lyder det lidt kedeligt med "Genrefilm"/"Ikke-genrefilm". En lidt mere "catchy" overskrift kunne være på sin plads.
Må jeg ydmygt foreslå "Apokalypse, snuff, vampyrer, robotter, rumvæsner og rektalundersøgelser med døden til følge"?
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf gorzelak » lør 8. mar 2008 14:28

Folkens - tag nu bare og se noget X-Factor ligesom alle andre. Folk har generelt ikke store vanskeligheder med at poste i de to kategorier (og jeg havde ikke engang selv bemærket, at det faktisk fremgår nedenunder overskriften, hvad betegnelsen genrefilm dækker over... så sitet er endnu mere brugervenligt, end jeg havde forestillet mig). Og så tilbage til Kristian og Rambo, if you please...
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Ovesen » lør 8. mar 2008 14:36

gorzelak skrev:Det er en fællesbetegnelse for de FANTASTISKE genrer, dvs. eventyr, sci fi, horror osv.

Er horror nødvendigvis fantastisk?
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » lør 8. mar 2008 14:49

Ovesen skrev:
gorzelak skrev:Det er en fællesbetegnelse for de FANTASTISKE genrer, dvs. eventyr, sci fi, horror osv.

Er horror nødvendigvis fantastisk?

Nej, men nu er opdelingen i de to kategorier ikke et oplæg til en genreteknisk diskussion - den er en pragmatisk tommelfingerregel. Nogle skelner imellem 'horror' og 'terror', hvor 'horror' altså pr. definition er den fantastiske variant - men man bliver ikke lynchet, fordi man placerer et indlæg om Texas Chain Saw Massacre i genrefilm-kategorien.

Hovedideen er: hvis man gerne vil læse/skrive om film af den type, der almindeligvis skrives om på hovedsitet, går man ind under genrefilm. Og vil man gerne læse om Jane Campions seneste, går man ind under ikke-genrefilm.
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » lør 8. mar 2008 15:34

Rambo dræber 236 mennesker i den seneste film, det sammenlagte bodycount i de fire film er 437. Hvis ikke det er 'fantastisk', så ved jeg sgu ikke..

http://entertainment.timesonline.co.uk/ ... 358130.ece

Har ikke set filmen, tror heller ikke at jeg gider.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf gorzelak » lør 8. mar 2008 15:55

Ved ikke, om det er klogt at indrømme det, men faktisk har jeg aldrig set originalen... kun 3'eren, som jeg fandt pænt underholdende - på den lamme måde, naturligvis.
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » lør 8. mar 2008 18:13

gorzelak skrev: Nogle skelner imellem 'horror' og 'terror', hvor 'horror' altså pr. definition er den fantastiske variant - men man bliver ikke lynchet, fordi man placerer et indlæg om Texas Chain Saw Massacre i genrefilm-kategorien.

Næh, hvorfor skulle man også det? TCM er en horrorfilm og dermed en genrefilm. Hvorvidt nogle vil placere den i en underkategori indefor horrorfilmgenren er vel ligegyldigt.

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » lør 8. mar 2008 18:44

Jack J skrev:
Næh, hvorfor skulle man også det? TCM er en horrorfilm og dermed en genrefilm. Hvorvidt nogle vil placere den i en underkategori indefor horrorfilmgenren er vel ligegyldigt.

Jack

Men Kristoffers pointe var, at ikke alle horror-film er genrefilm, for så vidt, at genrefilm betyder film, der tilhører de "fantastiske genrer". Og det har han ret i. Men i praksis skriver vi jo på Uncut faktisk om alle mulige typer af horror-film og ikke kun de fantastiske af slagsen, selvom vi titulerer os selv som et webzine om genrefilm - derfor kommentaren om, at det forekommer helt rimeligt at poste om f.eks. TCM under 'genrefilm'.
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Vang » lør 8. mar 2008 21:16

Nicolai skrev:"Apokalypse, snuff, vampyrer, robotter, rumvæsner og rektalundersøgelser med døden til følge"?

Jeg stemmer for fire kategorier: Genrefilm, ikke-genrefilm, Rambo og Snuff... men er de sidste to så ikke det samme. Mein gott, here we go again :roll:
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf Vang » lør 8. mar 2008 21:18

kristian skrev: (Bare spørg Vang)

Det ansigtsudtryk og smil glemmer jeg sent... du lignede en elleveårig, der lige havde fået sin første orgasme :D
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » lør 8. mar 2008 21:26

Vang skrev:
Nicolai skrev:"Apokalypse, snuff, vampyrer, robotter, rumvæsner og rektalundersøgelser med døden til følge"?

Jeg stemmer for fire kategorier: Genrefilm, ikke-genrefilm, Rambo og Snuff... men er de sidste to så ikke det samme. Mein gott, here we go again :roll:

Jeg foreslår, at vi holder det til to kategorier, en med gode film og en med dårlige.

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf kristian » lør 8. mar 2008 22:20

Vang skrev:
kristian skrev: (Bare spørg Vang)

Det ansigtsudtryk og smil glemmer jeg sent... du lignede en elleveårig, der lige havde fået sin første orgasme :D

Jeg tror faktisk også jeg kom lidt i buksen, da Sly flåede struben ud på en burmesisk soldat :shock:

Billede
Så ka de sku lære det!!!!
Brugeravatar
kristian

Næste

Skriv et svar
32 indlæg • Side 1 af 3 • 1, 2, 3

Tilbage til Ikke-genrefilm