• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
9 indlæg • Side 1 af 1

ULTIMATIV RÆDSEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Indlægaf Jack J » man 31. mar 2008 01:32

Jeg har i dag til min stor rædsel opdaget, at min DVD-afspiller har ridset to af mine DVD'er!!!!!!

:shock: :shock: :shock: :x :x :x :cry: :cry: :cry:

Jeg troede ikke, det kunne lade sig gøre og vil høre, om der er nogen, der ved noget om det her.

Fidusen ved DVD-afspillere er jo netop, at de ikke skulle ridse skiverne, da der hverken er et tonehoved eller en pickup, der rører ved disken. Hvordan kan det så ske? Er det måske laserstrålehovedet på min afspiller, der har forrykket sig og nu rammer mod DVD'en??

Jeg skal lige gøre opmærksom på, at det ikke er en 300 kroners-afspiller jeg har, men en god Pioneer. De to DVD'er er musik-DVD'er, der har været spillet måske 15-20 gange (og nogle gange har jeg haft den sat på repeat, så den har spillet et per enkelte numre flere gange). Jeg har checket DVD'er, som jeg kun har spillet en elller et par gange og disse er okay.

Er der nogen, der ved noget om dette???

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Morbid Angel » man 31. mar 2008 07:07

Jeg har aldrig oplevet det, selvom jeg har haft de første 10 dvd afspillere og har 5-6 stykker, dog har sønnens gamle PS2 ridset et af hans spil engang.

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf henschjell » man 31. mar 2008 18:57

Det sker heldigvis meget sjældent. Normalt er der to muligheder
1: DVDen ligger ikke helt plant, når den starter med at rotere.
2: DVDen er ikke stoppet med at rotere, før skuffen køre ud,
skyldes en mindre defekt ved DVDafspilleren.
Linsen skulle kun kunne ramme disken, hvis denne er meget skæv
eller konkav
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Skøtt » man 31. mar 2008 21:54

Tja, dvden bliver jo lagt på plasticskuffen inden den kører ind og bliver løftet op i midten, og som der bliver påpeget kører den på nogle afspillere rundt når den bliver ejectet. Jeg har altid undret mig over den type konstruktioner. Især hvor der er mulighed for at lægge den skævt i, så det siger den onde onde lyd...
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 1. apr 2008 12:15

Een ovre på danskefilm.dk mener, det er støv på skuffen. Man kan vel forestille sig, at et støvkorn kan forvolde en del skade, men bliver den ikke løftet højere op end dét?
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » tirs 1. apr 2008 14:01

Jeg har oplevet at en CD-afspiller kan lave cirkulære ridser a la en serpentiner, hvis den lægges forkert i. Heldigvis har jeg aldrig oplevet det med en DVD.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » fre 11. apr 2008 14:36

Vang skrev:Jeg har oplevet at en CD-afspiller kan lave cirkulære ridser a la en serpentiner, hvis den lægges forkert i. Heldigvis har jeg aldrig oplevet det med en DVD.

Folk der spiller deres CDer over laserdisc-afspiller må ikke skrive i tråden - I har jo selv valgt at lægge CDen med den forkerte side opad...
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf Vang » fre 11. apr 2008 15:22

Skøtt skrev:
Vang skrev:Jeg har oplevet at en CD-afspiller kan lave cirkulære ridser a la en serpentiner, hvis den lægges forkert i. Heldigvis har jeg aldrig oplevet det med en DVD.

Folk der spiller deres CDer over laserdisc-afspiller må ikke skrive i tråden - I har jo selv valgt at lægge CDen med den forkerte side opad...

Det var før Laserdisc-orgiet begyndte. Så den nævnte CD-afspiller var faktisk en CD-afspiller.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » fre 11. apr 2008 16:40

Det er lige meget. Den dag du trådte over på den anden side afgjorde du din skæbne.

Den mørke laser er ond...

Billede
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Skriv et svar
9 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Sniksnak