Okay, jeg er nødt til at udbasunere min tekniske uvidenhed for omverden; Hvordan får jeg mine ntsc-videobånd overført til dvd-r??? Findes der nogen konverter-kabler, man kan købe eller hvad? Og i så fald hvor?
Jack
Jack J skrev:Okay, jeg er nødt til at udbasunere min tekniske uvidenhed for omverden; Hvordan får jeg mine ntsc-videobånd overført til dvd-r??? Findes der nogen konverter-kabler, man kan købe eller hvad? Og i så fald hvor?
Jack
Ed Larsen skrev:Jack J skrev:Okay, jeg er nødt til at udbasunere min tekniske uvidenhed for omverden; Hvordan får jeg mine ntsc-videobånd overført til dvd-r??? Findes der nogen konverter-kabler, man kan købe eller hvad? Og i så fald hvor?
Jack
Du skal ikke bruge nogen særlige kabler, andet end dit sædvanlige scart. Om det vil lykkes afhænger af hvilken slags DVD harddiskoptager du benytter. Sådan gør jeg på min efterhånden aldrende Pioneer; nyere modeller har muligvis andre menuer, men kig efter noget i retning af følgende: Initial setup -> Basic -> Input line system -> her kan man vælge imellem 525System og 625 System. 525 er NTSC, 625 er PAL. Vær opmærksom på, at der ikke må lægge noget PAL materiale på harddisken, hvis du vil konvertere systemet (og omvendt).
Vh Henrik
Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster