• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Kræmmermarkedet ‹ Køb og salg-snak

Her kan du diskutere alt, hvad der har at gøre med "kræmmermarkedet".
Skriv et svar
9 indlæg • Side 1 af 1

Posttalt hærværk

Indlægaf GinJohn » man 5. maj 2008 23:21

Er det bare mig, der er uheldig, eller har det seneste ½ år budt på en mere hårdhændet behandling af diverse postordrebestillinger ?

Det går selvfølgelig mest ud over cd-ere, hvor cover + i særlige tilfælde skiven er mere eller mindre knust ved ankomsten, men alt synes pt. at få et ekstra klem.
Brugeravatar
GinJohn

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Jack J » man 5. maj 2008 23:36

Tja, gode er de bestemt ikke. Og det gælder det hele deres "service". I marts bestilte jeg ret mange store breve, og i en periode på 10 dage oplevede jeg hver dag at komme ned til postkassen (som er i stueetagen, jeg bor på 3. sal) og finde en seddel fra postmanden om at jeg skulle hente mit brev nede på posthuset.

Sagen var simpelthen den, at han ikke gad gå op på 3. sal!!! 10 dage i træk! Og for en måneds tid siden fik jeg en email fra Dddhouse i Hongkong, hvor de spurgte, hvorfor jeg ikke ville have min pakke med film! Den var nemlig blevet sendt tilbage til dem. Nu er sagen altså bare den, at der på intet tidspunkt har været noget postbud, der har forsøgt at aflevere den eller har smidt en seddel. De har simpelthen bare fucked op (eller taget hævn, fordi jeg brokkede mig over, at de ikke gad gå op på 3.!). :evil:

Men om de er blevet mere hårdhændede de sidste 6 mdr.???

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Ovesen » tirs 6. maj 2008 00:35

Jeg tror ikke postbudet er dovent. Han er nok bange for dig, Jack.
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 6. maj 2008 02:04

Åh hold dog op!! Jeg bed ham kun i benet een gang og det er længe siden. Han burde være kommet over det forlængst.

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » tirs 6. maj 2008 07:29

Jeg ved ikke, om det er blevet værre de sidste 6 måneder. Jeg synes bare generelt, det har været slemt de seneste år. Jeg oplever jævnligt pakker, der er smadrede - også dem, der er pakket virkeligt forsvarligt ind. Jeg har endda fået et plakatrør engang, som var bøjet 45 grader på midten! Men jeg kan se, at Post Danmark har genindført "forsigtig pakke" som en betalingsservice, efter den har været ude af systemet i en længere årrække, så måske er det bare deres måde at gøre opmærksom på deres "nye" tilbud? :?

Det der med, at de ikke gider at gå op af trappen, har jeg hørt flere gange inde på www.dahf.dk, hvor der er en hel tråd om Post DK. Andre typiske brølere er, at de stiller værdifulde forsendelser foran døren, så enhver kan snuppe dem, og selv skriver under på kvitteringen, eller lader tykke breve/ pakker stå udenfor i regnen.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Kristensen » tirs 6. maj 2008 08:55

Pakkeomdelingen her på Amager hvor jeg bor er blevet MARKANT forringet det sidste år eller to. Jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst fik en pakke på helt almindelig vis uden problemer. Historier fra det sidste halve år alene:

Mit sidste plakatkøb fra Ebay er aldrig dukket op.
Mine to sidste pakker blev bare stillet udenfor min dør. Den ene med vold forsøgt presset ind af min brevsprække.
Min forrige pakke fra Amazon kom med en afhentningsseddel som var bagdateret med fem dage i forhold til hvornår sedlen kom, så jeg pludselig kun havde 3 dage at hente den i. Nåede det ikke.

Da min nye, ret dyre, telefon blev sendt kunne jeg via trackingnummeret se at den skulle være ankommet til posthuset. Efter fem dage var intet sket. Jeg gik selv ned og hentede den. Tre dage efter (altså nu otte dage efter den var ankommet og tre dage efter jeg SELV havde hentet den) kom en afhentningsseddel om at pakken var forsøgt leveret.

To gange på det sidste er pakken leveret til forkert posthus. Den ene gang måtte jeg selv hente den på det andet posthus anden gang måtte jeg vente en ekstra dag på den kom tilbage... Og listen fortsætter.
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » tirs 6. maj 2008 09:02

Billede

Billede[/img]
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » tirs 6. maj 2008 10:58

Jeg begynder at ønske mig en verden, hvor det sidste billede passer ind (og så kommer jeg i tanke om robotpostbuddene i Judge Dredd-tegneserierne). Ville klart foretrække en maskine fremfor Post Danmarks tyvagtige medarbejdere. Det kan godt være, at de 50.000 forsendelser, de "mister" hvert år er en dråbe i havet i forhold til de millioner, de bringer ud. Men lur mig, om det ikke netop lige er de 50.000, der tydeligt indeholder film eller cd'er...
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Jack J » tirs 6. maj 2008 15:30

Thomsen skrev:Andre typiske brølere er, at de stiller værdifulde forsendelser foran døren, så enhver kan snuppe dem,

Jeg husker for et par år siden, hvor jeg kom hjem den 1. januar efter at have været væk et par dage og opdagede, at posten havde stillet en pakke uden for min dør. Som sagt op til nytår! Heldigvis bor jeg som nævnt på 3. hvor ballademagerne ikke gider gå op, men ellers vil jeg nu alligevel mene, det var lige lovlig optimistisk af posten! (for ikke at sige stupidt!).

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Skriv et svar
9 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Køb og salg-snak