• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
28 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Indlægaf Skøtt » tirs 15. jan 2008 23:09

Jeg er delvist enig i kritikken - men på den anden side synes jeg at filmen er blevet over-mytologiseret og at det efterhånden virker nærmest spekulativt at opretholde alle de sjove nørde-historier omkring hvilken frame Scott holdt mest af.
Eksempelvis kan man i det seneste Ekko læse at 'akitekturen' bag moderne gigantiske neonskilte over snuskede handelsgader i storbyer er inspireret af Blade Runners æstetik...
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Gynther Meyer » ons 16. jan 2008 02:22

Skøtt skrev: moderne gigantiske neonskilte

En sjov ting er iøvrigt mindst eet af de store neonskilte der i starten af filmen reklamerer for et rigtigt selskab derude i fremtiden... et selskab som sjovt nok i tiden løb er holdt op med at eksistere i virkeligheden. Jeg husker ikke hvilke det er, det er mindst 10 år siden jeg har set filmen. Hva koster den box iøvrigt?
Brugeravatar
Gynther Meyer

Geografisk sted: 5 min før sprogrevisionen i '48
  • Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » ons 16. jan 2008 15:31

Man taler faktisk om "Blade Runner-forbandelsen" (indsæt lyn og torden og dyster musik her).

Tilbage i slutningen af 1980'erne fandt en journalist ud af, at en stor del af de firmaer, der optræder på reklameskilte o.l. i BR, enten ikke eksisterede længere, eller i det mindste havde haft voldsomme, økonomiske vanskeligheder.

Det sjover i den forbindelse er, at firmaerne blev udvalgt efter, hvilke selskaber men var sikre på stadigvæk ville eksistere i 2019, hvor filmen foregår. Men efterfølgende røg både Bell, Pan Am og Atari m.m. altså på røven.

@Jack, boksen er ret dyr herhjemme. Men den kan fås til omkring 200kr hos www.play.com.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Skøtt » ons 16. jan 2008 15:48

Thomsen skrev:...dyster musik her).

Vangelis?

Billede
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf Mogens » tors 24. jan 2008 17:49

FUCK! Ja, der er gået mega-ged i den for os med Hei Tai Yang 731 - og også i den redaktionelle gennemlæsning. Den burde være fanget. Tak til de, der har skrevet til os, og gjort opmærksom på fejlen. Jeg sidder pt i Grønland, men er hjemme igen den 30. og så bliver brøleren rettet ASAP.

Sleaze-Mogens
http://www.planetpulp.dk
http://www.hoegsberg.org/
http://blog.hoegsberg.org/
Mogens

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » tors 24. jan 2008 17:57

Vang skrev:Desuden skriver han at enhjørning-erindringen (drømmen) ikke giver mening. Men set i lyset af Scotts tag på historien (Deckard er replikant) passer den nu ganske godt ind. Smag og behag, om man synes den passer ind, men mening, det giver den da. "Hvem har erindringer om et fabeldyr?", spørger Tue. I en verden, hvor mennesker ikke viser mange følelser kan det være at replikanterne (slaverne) har. Måske drømmer de ikke om elektriske får, men om enhjørninge.

Ja, og så er det man får lyst til at spørge Tue, om han nogensinde har hørt om (drømme-)symboler... :roll: :wink:
Hvis fabeldyr hører til ekstremerne, må han fandeme have nogle kedelige drømme! Desuden står der jo en lille skulptur/model af en enhjørning hjemme hos J. F. Sebastian...

Forresten, så må det også lige være på sin plads at nævne, at Paul M. Sammons fremragende Blade Runner-bibel Future Noir: The Making of Blade Runner er blevet opdateret. Nu hele 588 siders guf (147 sider ekstra)! Eller? For tag og læs I. Alnasrawis fine gennemgang af forskellen mellem denne udgave og den oprindelige (se under brugeranmeldelser). Især Sammons bemærkning om, at "Unfortunately, time and money constraints prevented me from doing a full revision of that first edition, while the available word count for this, FN's second edition, was somewhat limited. Therefore this 'Expanded Future Noir' should be approached as an informed recap of Blade Runner-related incidents from 1996 to 2007, not as a definitive analysis." gør ondt. Jeg havde ellers selv tænkt mig at skifte den gamle udgave ud, men jeg tror sgu, at jeg venter på en evt. tredje udgave og låner denne på biblioteket i stedet.

Hvis man ikke allerede har bogen, kan den varmt anbefales:
http://www.amazon.co.uk/Future-Noir-Mak ... 410&sr=1-1
Er længe siden jeg har læst i den sidst men husker den som mere informativ end egentlig velskrevet. Men pokkers detaljeret! Ikke så meget som en flue knepper på settet uden at Sammon har fanget den! :mrgreen:

EDIT: Ser også lige at Retrofitting Blade Runner: Issues in Ridley Scott's "Blade Runner" and Philip K. Dick's "Do Android's Dream of Electric Sheep?" er blevet genudgivet i 2003. Den har jeg ellers aldrig fået læst - tidligere var den ikke til at skaffe. Mmm...:
http://www.amazon.co.uk/Retrofitting-Bl ... 410&sr=1-1
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf togsverd » søn 25. maj 2008 11:17

Thomsen skrev:@Jack, boksen er ret dyr herhjemme. Men den kan fås til omkring 200kr hos www.play.com.

Uha, Ja! Og jeg bestilte den for snart lang tid siden... Men så skulle PostDanmark liiige informere toldvæsnet om, at jeg skulle betale moms på 30 kr - og det koster jo liige 150 kr at informere om den slags.... Og så var boksen ikke så billig længere. Så den blev ikke afhentet på posthuset, men røg tilbage til Play, som heldigvis refunderede hele prisen for boksen. Jeg hader postDanmark... Og så burde Play måske afsende fra fastlandet, så man undgik dette problem? Anyways, det var vist temmelig OT, jeg kravler tilbage under min sten og græmmer mig...
Brugeravatar
togsverd

Geografisk sted: Hjørring, nord for nord

Indlægaf Morbid Angel » søn 25. maj 2008 15:47

Hvis play skal sende fra fastlandet, så stiger priserne og de vil ikke have nogen interesse for de fleste :wink:

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf togsverd » man 26. maj 2008 00:17

Ja, okay. God pointe. Så nøjes jeg med at hade Post Danmark...
Brugeravatar
togsverd

Geografisk sted: Hjørring, nord for nord

Indlægaf Skøtt » man 26. maj 2008 09:01

togsverd skrev:Ja, okay. God pointe. Så nøjes jeg med at hade Post Danmark...

Hvis du skriver en firmaadresse, plejer de ikke at snuppe pakkerne. Forslag til gode firmanavne kan findes i Zombie 3-tråden.
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf Vang » man 26. maj 2008 09:23

Husk: Toldvæsnets spioner læser med. Selv når de sidder på tønden!

Billede
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » man 26. maj 2008 10:01

[quote="Vang"]Husk: Toldvæsnets spioner læser med. Selv når de sidder på tønden!

Well, nu bruger jeg ikke selv den tilgang, men jeg sidder rent faktisk i et firma som bestiller en del materiale (herunder film og tomme medier) fra udlandet, hvor man så selv opgiver moms fra udlandet. Om de sidder (på kummen) og checker i firmaregistre på den ene eller anden led, ved jeg ikke noget om.
Det er der vel næppe noget ulovligt i at skrive, sammenlignet med fx at få et firma til at undererklære en pris på pakken, eller skrive 'gift' på følgeseddlen - som er kneb der kan læses andre steder her på forumet.
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 26. maj 2008 16:32

Skøtt skrev:
togsverd skrev:Ja, okay. God pointe. Så nøjes jeg med at hade Post Danmark...

Hvis du skriver en firmaadresse, plejer de ikke at snuppe pakkerne. Forslag til gode firmanavne kan findes i Zombie 3-tråden.

Toldvæsenet skrev faktisk engang til mig og spurgte, om jeg var et firma, der importerede dvd-film, haha. :mrgreen:

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Foregående

Skriv et svar
28 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Tilbage til Sniksnak