• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
6 indlæg • Side 1 af 1

Mad Dog 2???

Indlægaf Reinhold » søn 15. jun 2008 00:18

Er der nogle herinde der er bekendte med originaltitlen på den italienske 70'er/80'er film "MAD DOG 2"???
Den findes på dansk VHS og har taglinen: "200% total action". Hovedpersonen i "MAD DOG 2" hedder underligt nok Nick Nolte i filmen. Kan intet finde om denne film på IMDb.

Den har så vidt jeg ved intet at gøre med filmen "MAD DOG" (aka "Beast With A Gun"), instrueret af Sergio Grieco og med Helmut Berger i hovedrollen.
Reinhold

Geografisk sted: Herning

Indlægaf Mads » søn 15. jun 2008 09:24

Den er ikke italiensk men filippinsk, instrueret af 'John Gale' (=Jun Gallardo) i 1984. Den er udsendt på VHS flere steder, som regel bare under titlen MAD DOG. Og den har ganske rigtigt intet at gøre med Sergio Griecos MAD DOG MURDERER, selvom man skulle tro det ud fra det danske cover.

Imdb er langtfra komplet når det kommer til titler der er bare en smule obskure.
Brugeravatar
Mads

Re: Mad Dog 2???

Indlægaf Diabolik » søn 15. jun 2008 10:08

Reinhold skrev:Er der nogle herinde der er bekendte med originaltitlen på den italienske 70'er/80'er film "MAD DOG 2"???
Den findes på dansk VHS og har taglinen: "200% total action". Hovedpersonen i "MAD DOG 2" hedder underligt nok Nick Nolte i filmen. Kan intet finde om denne film på IMDb.

Den har så vidt jeg ved intet at gøre med filmen "MAD DOG" (aka "Beast With A Gun"), instrueret af Sergio Grieco og med Helmut Berger i hovedrollen.

Efter hvad jeg véd, så er Mad Dog 2 originaltitlen! Filmen er instrueret af Jun Gallardo under J. Gale/John Gale-pseudonymet!
Jeg tror ikke den har nogen relation til Europa what-so-ever, da filmen ser ud til at være produceret af K.Y. Lim's Silver Star Film Company er relateret til Fillipinerne... Dog skal det siges, at et par af skuespillerne er faktisk italo-regulars; Romano Kristoff har bla. medvirket i Margheriti's Tha Last Hunter og Tornado... og Bruce Baron i Deodato's Raiders of Atlantis og Margheriti's Code Name: Wild Geese.
Pudsigt nok, er der stor uenighed om hvornår filmen er fra; Det hollandske cover stater at den er fra 1971, mens BFI siger 1983.
Set på basis af Gallardo's tidligere produktioner, så vil jeg vove at påstå at Mad Dog 2 er en Fillipino-sag!
Hvad mener Jack J eller Mads?
/D

ED: Whooops, så ikke at Mads allerede havde svaret!!! Sorry!
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Diabolik » søn 15. jun 2008 10:23

Faldt lige over dette interessante interview med skuespilleren Bruce Baron;
http://www.nanarland.com/interview/interview.php?id_interview=brucebaronvo&vo=1

His [K.Y. Lim] films were consistently made for well under US$50K [all in], shot in less than 28 days, and marketed as “Cannon fodder”. K.Y. would take them to Cannes or Milan and sell them to Golan & Globus at Cannon who would package them as freebies together with their Rambo or other big films as a marketing ploy [when distributors complained that they were charging too much for territorial sales of their big action films, Cannon would throw in 2 or 3 of these little Kinavesa cuties for free, as if to make their other big films seem a better deal].

Cannon fodder... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

/D
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Re: Mad Dog 2???

Indlægaf Jack J » fre 20. jun 2008 05:00

Diabolik skrev:Hvad mener Jack J eller Mads?

Jack mener at... Mads og Diabolik har ret. MAD DOG er filippinsk og instrueret af Jun Gallardo med assistant director Teddy Page, som i eget regi har lavet en del trash-action på Filippinerne. Og jo, Romano Kristoff er med, men selv på trods af de euro-film Diabolik nævner, så vil jeg mere betegne ham som en filippino-skuespiller, han har været med i en del film derovre (og rygtet vil vide, at han i dag stadig hænger fast på Filippinerne og driver en restaurant). Originaltitlen er iø MAD DOG.

Edit: Sorry, originaltitlen er MAD DOG 2!!

I øvrigt, Reinhold, så må du endelig ikke kimse ad filmen, blot fordi den ikke er en "rigtig" europæisk genrefilm. Der kom de vildeste actionfilm fra Filippinerne dengang i 80'erne, som absolut leverer 200% underholdning (jeg skal så indrømme, at jeg indnu ikke har fået set Mad Dog, så den kan jeg ikke udtale mig om).

Der er mere at læse om den i denne tråd:
http://www.avmaniacs.com/forums/showthread.php?t=29472
(som iø er en interessant tråd at følge ikke mindst da Andrew Leavold, manden bag den kommende "The Search For Weng Weng", skriver en masse om filippinofilm).

Billede

Med hensyn til MAD DOG 2-titlen, så er det ikke usædvanligt, at støde på ændrede titler, så det får folk til at tro, der er tale om en sequel. Se fx her MANNIGAN'S FORCE (også en filippiner), der i Tyskland er udsendt som en sequel til den blodige svenske WARDOG, hvor den tyske vhs har fået titlen AMERICAN WARDOG! :lol:

Billede

Jack
Senest rettet af Jack J man 23. jun 2008 16:50, rettet i alt 1 gang.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 23. jun 2008 16:30

Mads Jensen skrev:den har ganske rigtigt intet at gøre med Sergio Griecos MAD DOG MURDERER, selvom man skulle tro det ud fra det danske cover.

Ja, det skulle man tro. Ikke mindst sådan som der på forsiden står: "HELMUT BERGER is "MAD DOG" og "Written and directed by SERGIO GRIECO" :mrgreen: :mrgreen:

De har virkelig haft check på, hvad de udsendte hos Kavan. Anyway, jeg har netop under megen møje fundet mit gamle ex frem, som jeg aldrig har fået set, så nu ryger den i afspilleren en af dagene.

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Skriv et svar
6 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm