• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
10 indlæg • Side 1 af 1

Paypal?

Indlægaf chrispoland » man 4. aug 2008 02:53

Hej!
Jeg har lige tilmeldt mig paypal for nogle dage siden.
Der stod at jeg skulle logge ind efter en 2-3 dage og indtaste "4-digit code"
Det lyder måske ynkværdigt, men jeg kan ikke finde den.

Er der nogen der ved hvad man skal gøre?
Fordi jeg er virkelig på bar bund!

Jeg ville virkelig sætte pris på en hjælpende hånd.

:)
Lisa, lisa!
Brugeravatar
chrispoland

Geografisk sted: Odense sø

Indlægaf Jack J » man 4. aug 2008 05:52

Det er 100 år siden, jeg fik PayPal, men så vidt jeg husker, koster det et lille gebyr at tilmelde sig, ikke? 12 kr. eller sådan noget. Så vidt jeg husker sender de en kvitering (i posten eller til netbank afhængigt af, hvad du er tilsluttet) og ud for beløbet står den kode. Men ellers burde der stå info om det i den "Hey du har tilmeldt dig"-email, du har fået fra PayPal, da du tilmeldte dig.

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf AvatarDK » man 4. aug 2008 07:45

Når paypal hæver det lille testbeløb skriver de den lille fire-cifrede kode i forbindelse med registreringen af hævningen. Problemet er at denne kode ikke nødvendigvis kommer til at stå nogle steder i forbindelse med den hævning der foretages på din bankkonto.

Det jeg gjorde i sin tid, var at gå ned i min bank og få dem til at ringe til pbs og så få dem til at fortælle hvad der stod på den egentlige hævning på kreditkortet og voila et styks fire-cifret kode. Du skal sikkert gøre det samme. Pain in the ass I know.
Brugeravatar

Re: Paypal?

Indlægaf Gizmo » man 4. aug 2008 11:49

PayPal virker fint, selv om du ikke har verificeret din konto med denne kode, men nogle forhandlere vil ikke sælge til folk, der ikke har en verificeret PayPal-konto. Jeg prøvede at verificere for nogle år siden, men koden stod ikke på min kontoudskrift ud for det beløb, PayPal havde hævet hos mig. Så opgav jeg. For nylig lavede min hustru den samme manøvre og - vupti - her stod koden flot og fint på kontoudskriften. Så jeg tror, at det er gået op for PayPal, at vi danskere har Visa/Dankort og ikke bare Visakort.
Brugeravatar
Gizmo

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Indlægaf AvatarDK » man 4. aug 2008 11:59

Gizmo skrev:PayPal virker fint, selv om du ikke har verificeret din konto med denne kode

Det kan jeg ikke tro er rigtigt. Det er er vel lavet som en sikkerhedsting for at være helt sikker på at du rent faktisk er den rette indehaver af det kort du har indtastet !? Eller?
Brugeravatar

TAK!

Indlægaf chrispoland » man 4. aug 2008 12:07

Tak for jeres svar folkens!

Jeg kiggede netop lige på netop og ganske rigtigt!! :)
Der var en kode!
Lisa, lisa!
Brugeravatar
chrispoland

Geografisk sted: Odense sø

Indlægaf Gizmo » man 4. aug 2008 12:40

Gizmo skrev:PayPal virker fint, selv om du ikke har verificeret din konto med denne kode

Det kan jeg ikke tro er rigtigt. Det er er vel lavet som en sikkerhedsting for at være helt sikker på at du rent faktisk er den rette indehaver af det kort du har indtastet !? Eller?

Nej, "verified" betyder, at den bankkonto, kortet knytter sig til, er korrekt. Det er derfor, koden optræder i forbindelse med det beløb, PayPal trækker på din konto. Jeg har været "unverified" i årevis hos PayPal uden problemer.
Brugeravatar
Gizmo

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Indlægaf AvatarDK » man 4. aug 2008 12:52

Gizmo skrev:Nej, "verified" betyder, at den bankkonto, kortet knytter sig til, er korrekt. Det er derfor, koden optræder i forbindelse med det beløb, PayPal trækker på din konto. Jeg har været "unverified" i årevis hos PayPal uden problemer.

OK. Jeg troede det gik på om ens fysiske adresse var verified. Min konto står vist også som unverified og ved mit seneste køb skulle jeg verificere overfor sælger at min adresse var korrekt af samme årsag, men det er så en anden slags unverified/verified ?

Nå men det er rart at vide hvis ens paypal konto går belly up at man ikke nødvendigvis skal til at igennem hele det code-cirkus en gang mere, for det var godtnok noget af en belastning :)
Brugeravatar

Indlægaf Jack J » tirs 5. aug 2008 17:24

Hmm, der bliver blandet et par ting sammen her. Når man først åbner en konto hos PayPal kan man få en unverified konto, der næsten er lige så god som en verified. Men der er en grænse på, hvor meget man kan købe for, så vidt jeg husker er det omkring 5000 kr. Derefter skal man enten få kontoen verified eller åbne en ny med et nyt visakort. Det koster et mindre gebyr at få den verified (som tidligere nævnt omkring 12 kr.).

Hos PayPay beskriver man verify således:

You are now a Verified PayPal user. In addition to increased security, buyers and sellers value your Verified status because it indicates you have passed PayPal security checks.

This means that you have linked and confirmed your card and can send an unlimited amount of money with your PayPal account.

At kontoen er verified har iø ikke noget at gøre med ens adressen hos eBay! Hos eBay står man stadig med en unverified adresse, fordi vi bor uden for USA.

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf AvatarDK » tirs 5. aug 2008 18:44

OK, det er mig der er forvirret så. Tak for den pædagogiske fremlægning :)

Dog virker det lidt lala med det sikkerhedscheck så, men OK paypal vil selvfølgelig gerne have at man begynder at spendere så hurtigt som muligt :lol:
Brugeravatar

Skriv et svar
10 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Sniksnak