• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Uncut ‹ Database-rettelser

Her kan du poste ændringer til databasen, anmelde fejl - eller foreslå nye entries eller udgivelser.
Skriv et svar
5 indlæg • Side 1 af 1

Stagefright

Indlægaf Jack J » man 25. aug 2008 12:59

I "Nyt fra AWE"-tråden i Køb & Salgs-sektionen nævnte jeg i lørdags, at en dansker havde kritiseret lyden på AWE's nye udgave af Stagefright for at skulle være ret dårlig. Nu kommer der også et par andre interessante ting frem, som i øvrigt fremmaner et "hmmm", når man læser den herr Vangs DVD-Tjek af den nye disk: I Tjekket fremgår det, at filmen løber 90 min. og har et Dolby 5.1 og 2.0-lydspor, men Vang har vist kun checket den ENE udgave. Nu har førnævnte dansker checket begge diskens versioner og nævnte info gælder altså KUN 16:9-udgaven!

4:3-udgaven har kun Dolby 2.0 lydspor og løber kun 86m26s!

Han har dog ikke gennemset begge versioner, men blot checket for ovennævnte info. Han konstaterer dog, at der sandsynligvis er tale om to forskellige prints (og altså ikke blot sorte bjælker henover 4:3-udgaven for at skabe en "letterbox"-version).

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » man 25. aug 2008 15:14

Jeg har faktisk ikke en gang opdaget, at skiven indeholder to versioner af filmen, men jeg burde vel kyle AWE's skive i afspilleren på et tidspunkt for at få tjekket de informationer, der gennem Jacks fine detektivarbejde har set dagens lys. Men det er da rigtigt, at der på bagsiden af omslaget står, at udgivelsen indeholder den originale uklippede fullscreen (4:3) version.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 25. aug 2008 21:21

Tak for det. Øh, og så som en anden Columbo (har du iø set, at sæson 8-12 er udkommet i Frankrig?) vil jeg lige vende om i døren og sige: "Lige en ting... skrev du ikke i Dvd-Tjekket:

I øvrigt i to versioner, anamorfisk lbx. (1,78:1) for dem med widescreen-tv, samt fullframe open matte (1,33:1) for dem med et godt gammeldags fjernsyn

:?: :?: :?:

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » tirs 26. aug 2008 06:24

Det jeg mente var, at jeg ikke kunne huske det. Ikke det samme som jeg ikke har skrevet det. Jeg har det ikke ligesom Mikkel Svendstrup, der kan huske ratio og lydspor på alle danske, engelske og nordamerikanske DVD-udgivelser siden 1999.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » tirs 26. aug 2008 08:10

Vang skrev:Jeg har det ikke ligesom Mikkel Svendstrup, der kan huske ratio og lydspor på alle danske, engelske og nordamerikanske DVD-udgivelser siden 1999.

Ikke at forglemme bitrate! Han kan scanne dvder bare ved at gennemlyse dem med sit røntgen-syn!
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Skriv et svar
5 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Database-rettelser