• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
61 indlæg • Side 3 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Indlægaf Skøtt » tirs 23. sep 2008 08:10

Mads Jensen skrev:Tracklisten på LPen bliver anderledes end CDen, så jeg bestiller sikkert dem begge to. Vinyl er heldigvis ret almindeligt, når det gælder udgivelser af gamle soundtracks..

Desværre er der også en tendens til at skære nogle numre FRA vinylen når man udgiver soundtracks. Det holder ikke! Eller, dvs at lægge nogle ekstra skæringer på CDen som ikke er på den originale udgivelse - det skal sgu ikke være kvantitet eller praktiske plads-mål der dikterer hvilken musik der bliver udgivet.
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf AvatarDK » tirs 23. sep 2008 08:23

Skøtt skrev:Eller, dvs at lægge nogle ekstra skæringer på CDen som ikke er på den originale udgivelse - det skal sgu ikke være kvantitet eller praktiske plads-mål der dikterer hvilken musik der bliver udgivet.

Jeg er nu ganske godt tilfreds med at de cd-genudgivelser af spaghetti western og Italian crime-soundtracks jeg køber lige indeholder en håndfuld ekstra tracks der ikke var med på de oprindelige LP-udgivelser.

Hvorfor er det galt? Hvorfor skal cd-udgivelser være belastet af LP'ens mangel på kapacitet?
Brugeravatar

Indlægaf Skøtt » tirs 23. sep 2008 09:31

Skøtt skrev:Eller, dvs at lægge nogle ekstra skæringer på CDen som ikke er på den originale udgivelse - det skal sgu ikke være kvantitet eller praktiske plads-mål der dikterer hvilken musik der bliver udgivet.

Jeg er nu ganske godt tilfreds med at de cd-genudgivelser af spaghetti western og Italian crime-soundtracks jeg køber lige indeholder en håndfuld ekstra tracks der ikke var med på de oprindelige LP-udgivelser.

Hvorfor er det galt? Hvorfor skal cd-udgivelser være belastet af LP'ens mangel på kapacitet?

Jeg har ikke noget imod ekstra-tracks per se, men i så fald burde man udvide vinyludgivelserne til også om omfatte disse. Bemærk at jeg skriver ang. genudgivelser på vinyl. Dér kan man altså godt føle sig rykket lidt i halen.
Der findes absolut eksempler på overkill - mange Morricone soundtracks er de samme stykker i bitte små variationer igen og igen i deres udvidede udgaver. Dér foretrækker jeg oftest en af opsamlingerne som udvælger 2-3 af de mest alsidige variationer over et tema. Simpelthen fordi det er mere lyttervenligt. Så det er selvfølgeligt både og - det er altid fedt at finde variationer af ens yndlingstemaer på nye udgivelser...
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 23. sep 2008 17:04

Jeg gir Skøtt ret. Det ligner ikke noget og jeg har også tit været sur over det. Vi taler ikke om ekstra tracks ud over dem på den originale LP's tracklist, men nye vinyludgivelser. Jeg føler, at man fra udgivernes side belønner folk, at de køber cd-udgaven, og håber velsagtens, at folk med tiden holder op med at købe vinyl, således at udgiverne kan slippe for at skulle besværes med at udgive vinyl. Og hvorfor skulle man som vinylkøber modtage et produkt, hvor man får mindre for sine penge. LP'erne er jo ofte (ikke altid) dyrere end cd'erne.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » tirs 23. sep 2008 17:52

Jack J skrev:Jeg føler, at man fra udgivernes side belønner folk, at de køber cd-udgaven, og håber velsagtens, at folk med tiden holder op med at købe vinyl, således at udgiverne kan slippe for at skulle besværes med at udgive vinyl.

Jeg vil gætte på, at mange af dem der udgiver musik ser LPen som en særdeles kærkommen måde at tjene penge på. CDen er praktisk talt død, ikke pga. vinylens genkomst men pga downloads. CD og vinyl er to vidt forskellige formater, at presse mange minutters musik ned på en LP giver dårligere lydkvalitet, det betyder ikke noget på CD.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » tirs 23. sep 2008 17:57

Det kan godt være du har ret, men så synes jeg, at de skyder sig selv i skoen ved at udgive LP'er med færre numre på end på cd'en, da nogle sikkert (jeg har selv gjort det) vil vælge at købe cd'en, hvor de ellers ville have valgt LP-udgaven, fordi de til syvende og sidst er musikfans mere end formatfans.

Metallicas nye album får iø en allerhelvedes kritik pga. lyden på den nye cd.

Billede

Læs om det her:
http://damn-games.blogspot.com/2008/09/casualty-of-loudness-wars.html
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » tirs 23. sep 2008 18:28

Well, du kunne jo også se på det på denne måde: Hvis man har 80 minutters musik kan man vælge at udgive det hele på CD, eller på dobbelt-LP. Sidstnævnte er måske nok det optimale, men det gør en udgivelse en hel del dyrere for både producent og forbruger, især pga. portopriserne. Kompromiset er en enkelt-LP, hvor de væsentlige numre er med. Ganske som på ældre soundtrack-udgivelser på vinyl.

Hvis jeg nu skulle være lidt fladpandet, kunne jeg måske finde på at sige, at det er 'mere for pengene'-tankegangen der ligger til grund for både Metallicas nye album og loudness-krigen. Engang varede et Metallica-album ca. 45 minutter, og loudness var noget man kunne vælge på en knap hvis man havde et meget fancy anlæg. Og som bekendt var alting bedre dengang.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Nicolai » tirs 23. sep 2008 18:53

Så vidt jeg har forstået er al diskussionen vedrørende "Death Magnetic" opstået på grund af lydforskellen mellem det regulære album på cd og så albummet, som det er udgivet til Guitar Hero.
Jeg er ikke en tekniknørd og skal derfor ikke gøre mig alt for klog på det, men jeg er stødt på argumenter, der går på, at Guitar Hero med sine 24 bit giver andre muligheder mht. lyden end en traditionel cd-afspiller.
Det kan godt være, at albummet er dårligt produceret, men folk burde nok også holde op med at sammenligne forskellige medier. Eller også skulle de bare spille mindre Guitar Hero.
Jeg har ikke selv prøvet spillet men kan ikke umiddelbart se, hvad der skulle være fedt ved at stå og trykke på nogle åndssvage knapper på en Fætter BR-plasticsatan. Det vil aldrig tilnærmelsesvist blive det samme som at flå i guitarens strenge. Hvilket jeg heller ikke egner mig til.
Måske er jeg bare misundelig på dem, der kan fyre den af med PVC under neglene.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » tirs 23. sep 2008 19:01

Har du læst den post, jeg linkede til? Den giver faktisk svaret på problematikken omkring albummet. Lyden er skruet helt op hele tiden uden variation. Det er simpelthen optaget alt for højt. Siger de.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » tirs 23. sep 2008 19:07

Jack J skrev:Har du læst den post, jeg linkede til?

Næh.
Men det har jeg nu.

Forskellen på Guitar Hero og cd'en er tydeligt demonstreret i dette lille klip:
http://www.youtube.com/watch?v=DRyIACDCc1I

Så nu kan alle deres fans blive nødt til at købe en Playstation (eller hvilken platform det spil nu er udgivet på) samt Guitar Hero inkl. "Death Magnetic" for at få god lyd. God forretningstankegang.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » tirs 23. sep 2008 19:42

Basalt set er problemet, at lyden ikke ser sådan ud:

Billede

men som i øverste billede.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » tirs 23. sep 2008 19:46

Ja, det er så det, du ville kunne både se og høre, hvis du checkede mit link. :wink:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Skøtt » man 10. nov 2008 11:48

Ennio Morricones 80s år fødselsdag. Tror jeg vil få set THE FORBIDDEN PHOTOS OF A LADY ABOVE SUSPICION efter at have læst at den indeholder Tim Lucas yndlings Morricone-nummer.

Hmm, meget underligt at lige det nummer (Ecstasy of gold) jeg vælger at søge på på Youtube åbenbart er et Metallica har lavet et cover af. - jvf Jacks tidligere indlæg - Fuck, det lyder jammerligt! jeg nøjes med en anden ny version af Maestroen selv: http://www.youtube.com/watch?v=qQ3u3fTG70Q
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » fre 4. sep 2009 12:28

Apropos en tråd andetsteds på dette forum... Her er mine sidst ankomne soundtracks:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

/D
Senest rettet af Diabolik fre 4. sep 2009 13:06, rettet i alt 1 gang.
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf AvatarDK » fre 4. sep 2009 12:42

Når jeg kigger på min egen soundtracksamling kan jeg se at du har en udpræget god musiksmag, Diabolik :wink:
Brugeravatar

ForegåendeNæste

Skriv et svar
61 indlæg • Side 3 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Tilbage til Sniksnak