• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
10 indlæg • Side 1 af 1

Coffin Joe: Encarnação do Demônio (2008)

Indlægaf Kristensen » ons 5. nov 2008 17:17

Wow, den var sgu en positiv overraskelse. Havde ventet mig lidt en sølle skal af hvad han var engang, men det var godt nok en gang udknaldet delirisk vanvid.

Coffin Joe er tilbage efter 40 år på en kolbøttefabrik og da han kommer ud ser han sit Brasilien i forfald, gadebørn, stoffer, politivold etc. Han danner sin egen lille dødpatrulje, som blandt andet bortfører korrupte politifolk og torturerer dem til døde i sataniske ritualer.

Ikke på højde med hans tidlige mesterværker men herlig delerisk orgie i politisk og religiøs kritik, krydret med meget eksplicitte torturscener, vanvittige mareridt hvor han hjemsøges af sine tidligere ofre, live piercinger, nekrofili og hans trade mark monologer. Meget opløftende at sådan en gammel hønisse (hans hud ser ud som om han er formet i papmache) stadig formår at provokere. Visuelt er hans stil opdateret med en del computereffekter, hvilket jeg sådan set synes fungerede fint.

Billede
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 5. nov 2008 17:52

Det er fedt med en omtale af den nyeste Coffin Joe-film, tak for det.

Hvilke af hans tidligere film er det, du regner for mesterværker?
Selv har jeg kun set en enkelt nemlig "À Meia-Noite Levarei Sua Alma"/"At Midnight I'll Take Your Soul".
Nå ja, og så har jeg set den herlige dokumentarfilm "Maldito - O Estranho Mundo de José Mojica Marins"/"Coffin Joe: The Strange World of José Mojica Marins".
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Kristensen » tors 6. nov 2008 03:38

Nicolai skrev:Det er fedt med en omtale af den nyeste Coffin Joe-film, tak for det.

Hvilke af hans tidligere film er det, du regner for mesterværker?
.

This Night I'll Possess Your Corpse og At Midnight I'll Take Your Soul var jeg ret vild med selvom jeg har en tendens til at blande dem sammen. Også episodefilmen The Strange World of Coffin Joe er værd at se, på grund af dens nærmest maniske tabubrydning.

Jeg husker den ikke så godt, men mener også at metafilmen The Bloody Exorcism of Coffin Joe var ret interessant.
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » fre 7. nov 2008 16:00

"This Night I'll Possess Your Corpse" vil jeg også meget gerne se - ikke mindst pga. den ondskabsfulde tarantelsekvens, hvor Zé do Caixão torturerer de i virkeligheden stakkels, intetanende ungmøer med en flok behårede fætre.

De små stemningsfulde øjeblikke, den maniske intensitet i Marins' skuespil og det syrede lydspor gjorde overraskende stort indtryk, da jeg så "At Midnight I'll Take Your Soul". Især husker jeg en fin lille scene, hvori en sortklædt, silhuetagtig skikkelse hiver en kvinde ud af sengen og slæber hende hen ad gulvet.
(Et lille malplaceret mainstream-sidespor: den scene mindede mig på besynderlig vis lidt om, når de kulsorte dødsengle i "Ghost" tager folk med sig til helvede. Det skræmte mig fra vid og sans, da jeg blot var en ung knægt.)

Jeg har dog også lidt svært ved at adskille filmene - primært fordi jeg så ovenstående og dokumentarfilmen ret tæt på hinanden. Men hans film handler jo også mere eller mindre om det samme, så man kan næppe klandres for at blande dem lidt sammen.

Er Coffin Joe stadig vind og skæv, når han laver film?
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Dr. Humpp » lør 8. nov 2008 15:31

Tjek også Awakening of the Beast aka O Ritual dos Sádicos, den 3. Coffin Joe film som er mere politisk/kulturel satire af slut60erne end egentlig horror.

Rart at høre den gamle galnings nye holder, det havde jeg sgu ikke regnet med. :)
http://devilution.dk/ (House Of Franco)
Dr. Humpp

Geografisk sted: Olga's House Of Shame aka Amar

Indlægaf Morbid Angel » lør 8. nov 2008 17:33

Jeg har endnu ikke set en Coffin Joe film, men har den kisteformede boks med tre film og et tegneserieblad udgivet af Fantoma limited til 10.000.
Hvor mange Coffin Joe film er der lavet?

Billede

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf henschjell » søn 9. nov 2008 04:18

http://www.gomorrahy.com/trailer-park/coffin-joe-embodiment-of-evil.htm

Billede

Første indtrykket er umiddelbart godt
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Jack J » søn 9. nov 2008 14:42

Ja, det ska' jeg love for!! :shock: Jeg tror vist også, jeg ska' ha' invisteret i nogle flere af hans film!
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » man 10. nov 2008 01:16

Morbid Angel skrev:Hvor mange Coffin Joe film er der lavet?

En pæn mængde tilsyneladende:
http://www.imdb.com/character/ch0026883/

Bemærk i øvrigt at en mand der kalder sig Raymond Castile medvirkede i "Encarnação do Demônio"/"Embodiment of Evil" i rollen som den unge Coffin Joe/Zé do Caixão.

Ud over sin medvirken i ovenstående film har han i år lavet en 10 minutter lang kortfilm med titlen "The Blind Date of Coffin Joe":

Raymond Castile skrev:This is a fan-made tribute to Coffin Joe and the films of José Mojica Marins. Coffin Joe, an evil undertaker from Brazil, has spent years and killed many people in his quest to find the "superior woman" to bear his child. Now he has come to the United States, where he will try a new approach - his own reality TV dating show. But where Coffin Joe is concerned, the line between "reality" and nightmare is indistinguishable.

Kilde: http://www.imdb.com/title/tt1284446/plotsummary

"The Blind Date of Coffin Joe" kan ses her:
http://www.vimeo.com/1307753

Billede
Mojica wanted ME to play Ze do Caixao in the flashback scene!

På Diary do Demonio kan man læse Raymond Castiles prolog til samt dagbog fra optagelserne til "Encarnação do Demônio".
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Nicolai » ons 16. mar 2011 22:00

"VBS Meets Coffin Joe - Part 1" (17:05)

"VBS Meets Coffin Joe - Part 2" (20:10)

VBS.TV skrev:An afternoon with the bearded king of Brazilian shlock-horror cinema. Peter Jackson’s got nothing on this guy’s vaginaphobia.
Brugeravatar
Nicolai

Skriv et svar
10 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm