• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
21 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Star Wars III

Indlægaf Ynz » lør 21. maj 2005 12:20

Har netop set dette monstrum og føler at Lucas dog skal have dette med på vejen:

Uanset hvad man måtte mene om de nye film, så er han i det mindste konsekvent:

Filmene bliver således aldrig indslagsvist fx. gode, velfortalte, velgennemførte, smagfulde, gribende eller charmerende, men undgår konsekvent den slags forstyrrende elementer. Det er faktisk ret konceptuelt!
LASERDISC: THE FUTURE OF SOUND AND VISION
Brugeravatar
Ynz

Indlægaf Yousef » lør 21. maj 2005 13:16

Jeg skal ind og se den imorgen... synes 1'eren var elendig og 2'eren har jeg ikke engang ku ta mig sammen til at færdig endnu.

Efter min mening mangler de nye film alt det der gjorde de gamle gode, men den nye skulle angiveligt være den bedste af de 3 nye film
Brugeravatar
Yousef

Geografisk sted: Kokkedal

Indlægaf Larsemand » lør 21. maj 2005 22:03

Jeg elskede den! STAR WARS! YES!
Larsemand

Indlægaf Boobman » søn 22. maj 2005 21:02

Kunne ikke drømme om at lægge penge i broder Lucas' bøtte, de film har for længst mistet hvad de måtte have haft af sjæl før i tiden. Så "Stjernekrigen" i biffen i '77, stadig den bedste af dem alle.
Brugeravatar
Boobman

Geografisk sted: Odense, DK

Indlægaf Yousef » tirs 24. maj 2005 22:14

Så har jeg også fået set den og jeg må sige at jeg gik fra biograffen positivt overrasket, selvom jeg synes overgangen fra jedi til sith var noget hurtig for anakin, men måske er det fordi jeg ikke har set 2'eren jeg synes det...

Ihvertfald en 3-4 kasseter/hatte/stjerner/whatever til den herfra
Brugeravatar
Yousef

Geografisk sted: Kokkedal

Indlægaf Dreyer » ons 25. maj 2005 11:19

Jeg synes faktisk at Star Wars III er ganske glimrende. Hvor 1'eren var en jævn film der led under nogle enkelte alvorlige fejl, og 2'eren bare var middelmådig og svagt ligegyldig, så kom 3'eren nok tæt på at tilfredsstille mig i samme grad som den oprindelige trilogi.

Ja, Anakin lader sig forføre hurtigt, men man skal ikke glemme at hans venskab med Palpatine er lige så langt som hans venskab med Kenobi, og at Anakin både er naiv og arrogant...

Jeg nød i store træk Darth Vaders tilblivelse, men mit yndlingsaspekt af filmen var nok at se Palpatine omforme Repuplikken til et galaktisk emperium med sig selv som kejser... Hans duel med Yoda var da også fed, og den blev ikke trukket i samme grad som den simultane duel mellem to af de andre store karakterer (der forøvrigt gik så hurtigt at jeg jeg havde svært ved at følge med - et mindre irritationsmoment).
Brugeravatar
Dreyer

Indlægaf Ynz » ons 25. maj 2005 12:33

Jeg nød i store træk Darth Vaders tilblivelse, men mit yndlingsaspekt af filmen var nok at se Palpatine omforme Repuplikken til et galaktisk emperium med sig selv som kejser... Hans duel med Yoda var da også fed, og den blev ikke trukket i samme grad som den simultane duel mellem to af de andre store karakterer (der forøvrigt gik så hurtigt at jeg jeg havde svært ved at følge med - et mindre irritationsmoment).

Jaja - hér bliver vi sgu´ikke enige - kampen mellem Yoda og Palpatine var superlatterligt iscenesat: den måde de skulle hoppe som sindsyge imellem de her "etager" og smide den ene efter den anden ovenpå hinanden med kæmpe eksplosioner tilfølge gjorde i hvert fald, at undertegnede overhovedet ikke kunne relatere til det...sammenlign fx med kampen ml. Vader og Luke i 4'eren hvor de også bruger "kraften" og laver ret vilde ting - det er bare såååå meget bedre iscensat.

Det allermest latterlige er dog hvordan de sidste tråde lige skulle bindes sammen til sidst...ikke nok med ar kraften nu ikke længere må være den her mystisk, religiøse størrelse, men skal hidrøre fra nogle symbiotiske dyr (og dermed er jedi-ordenen jo fuldstændig overflødig!), nej nu skal vi også lige have på plads hvordan Obi-Wan og Luke kan kommunikere efter Ovi-Wans død...TÆNK nu hvis der var skyggen af eventyr og mystik tilbage...uha uha!

Faktum: de er enormt dårligt komponerede; historierne er dårligt iscenesat, skuespillet er råddent som i den billigste spaghettiwester og effekterne fungerer ikke, fordi de er helt umulige at orientere sig i

'nuff said: fåk Star Wars!!!
Brugeravatar
Ynz

Indlægaf Vang » ons 25. maj 2005 13:27

Ynz skrev:sammenlign fx med kampen ml. Vader og Luke i 4'eren hvor de også bruger "kraften" og laver ret vilde ting - det er bare såååå meget bedre iscensat.

Luke og Vader kæmper først mod hinanden i del fem. Anyway, så er jeg generelt uenig. Jeg nød den faktisk også omend jeg savner den fysiske kvalitet der er over de verdener vi skal besøge i Star Wars-universet. CGI kan aldrig måle sig med den ægte vare. Det er vistnok det som Herzog kalder "woodoo of location"... hvilket betyder at ingen visuelle effekter eller scenografi kan hamle op med "the real thing".

Sammenlign fx med del fem, Dagobas sumpede junglemørke, Hoths uendelige snelandskaber og Bespins dunkle korridorer. Nå man så ser del tres Wookieplanet og lign. flader de klart til jorden og virker mest af alt som cutscenes fra et computerspil.

Og det var vist også min største anke. Ellers er den langt bedre end de to foregående, selvom jeg nu også synes meget godt om Klonernes angreb.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » ons 25. maj 2005 13:31

Vang skrev: CGI kan aldrig måle sig med den ægte vare. Det er vistnok det som Herzog kalder "woodoo of location"... hvilket betyder at ingen visuelle effekter eller scenografi kan hamle op med "the real thing".

Er SW 4-6 skudt på location?

Kristensen (som ikke har fået set 3'eren endnu)
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Petter » ons 25. maj 2005 13:53

Jeg syntes The Phantom Menace og Attack Of The Clones var temmeligt åndsvage. Men jeg kedede mig dog på ingen måde da jeg så dem. Til gengæld tænker jeg aldrig rigtigt over dem. Jeg skal dog uden tvivl ind og se den nye på et eller andet tidspunkt. Ellers låner jeg den bare når den kommer på DVD.
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Geografisk sted: København

Indlægaf Vang » ons 25. maj 2005 14:02

Kristensen skrev:Er SW 4-6 skudt på location?

Ikke helt, men de har i det mindste rigtige kulisser man kan røre ved. Meget af Evok-skoven er on location og Hoth-scenerne er også. Netop derfor gør de så stort indtryk.
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf Ynz » ons 25. maj 2005 14:33

Ellers er den langt bedre end de to foregående, selvom jeg nu også synes meget godt om Klonernes angreb.

Bortset fra at den er lidt mere konsistent (men konsistent dårlig) så synes jeg ikke at den har nogle fordele frem for de to andre; langt bedre? Dét må i så fald være fordi, at der ikke kommer flere...?

Og om det var bedre med on-locations...tjah? Nu så jeg den i Imperial, der brugte noget digital fremviser halløj og det fik den mest af alt til at se videoagtig ud.

Denne film kunne dog have set nok så godt ud, for det ændrer ikke en tøddel ved, at den er ubeskriveligt dårligt fortalt, dårligt timet. dårligt pacet og dårligt iscenesat. Men hvis man synes det er morsomt at se Obi-Wan reduceret til stand-up komiker eller nyder at se ligegyldige animationer skabe sig i timevis, så er den sikkert udemærket. Ligesom Final Fantasy også er udemærket ovenpå en hjerneblødning! :lol:
Brugeravatar
Ynz

Indlægaf Zypher » fre 27. maj 2005 00:20

Vang skrev:
Kristensen skrev:Er SW 4-6 skudt på location?

Ikke helt, men de har i det mindste rigtige kulisser man kan røre ved. Meget af Evok-skoven er on location og Hoth-scenerne er også. Netop derfor gør de så stort indtryk.

Blev Hoth-scenerne ikke skudt et sted i Norge? Det synes jeg at have hørt et sted...
Brugeravatar
Zypher

Geografisk sted: Fredericia
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » fre 27. maj 2005 11:23

Zypher skrev:Blev Hoth-scenerne ikke skudt et sted i Norge? Det synes jeg at have hørt et sted...

Jo, det mener jeg også. Nu er jeg ikke lige en haj til SW-trivia, men kunne givetvis finde ud af det gennem det omfattende bonusmateriale, hvis jeg gad investere i den nye SW-boks. Men det gør jeg ikke, da den kun indeholder versionerne med de digitale efterjusteringer. Goddam you Lucas!
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » fre 27. maj 2005 12:28

http://www.iol.co.za/index.php?set_id=1&click_id=29&art_id=iol1117175781871A551
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Næste

Skriv et svar
21 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm