Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Moviegoods.com sælger nogle (ulovlige?) reprints af danske filmplakater, her i blandt også et optryk af en dansk "Dr. No". Men fælles for dem alle er, at størrelsen kun er 11x17", så de er nemme at spotte. Ellers er jeg aldrig stødt på reprints af danske plakater. Der er masser af plakater fra repremierer af forskellige film, men det er jo ikke helt det samme, for her svarer plakaten til en specifik filmforestilling i biografen.
Jeg tror ikke, at man behøver at være bekymret for direkte reprints af danske plakater. Markedet er sandsynligvis for lille til at være interessant for dem, der gør i den slags snavs.
samler skrev:Jeg er paranoid mht reprints......finnes det reprints av den danske Dr No plakaten fra 70 eller 80-tallet
Flere af de danske James Bond-plakater er genoptrykt i forbindelse med repremierer i 70'erne og 80'erne. Du kan kende de originale 60'er-plakater på, at de er trykt litografisk på en meget kraftig papirstype. De senere plakater er offset-tryk, typisk på glossy papir.
Dr. No fik dansk repremiere 2 gange allerede i '64 og '65, jeg kan selv huske at jeg så den i biografen i starten af 80'erne.
IL DIABOLICO DOTT. SATANA (Jesus Francos GRITOS EN LA NOCHE) - Italiensk quattro foglio (140x200cm) fra 1963. Den er i forbavsende god stand, selvom den er trykt på noget meget billigt, tyndt papir.
Nice, Jack! Men har du ikke allerede postet den én gang?
Jeg har forresten også fået fingrene i en ekstra af den sjældne og vildt flotte, italienske "quattro foglio" fra Mario Bavas LA FRUSTA E IL CORPO (The Whip and the Body). Det var ikke helt meningen, men jeg satser på at kunne sælge den videre på et tidspunkt. Den er ca. i samme stand som mit eget eksemplar - dén, jeg postede et billede af på side 21. Ifølge en italiensk samler, jeg kender, ryger den typisk for ml. €400-600 i Italien i den tilstand.
Pt. er der kun ét eksemplar til salg på markedet, hos en italiener, der skal have €800 for den. Så det burde være muligt at få de 2000kr, den kom til at koste, hjem igen. Jeg vil tro, at det nok er smart at vente til dollar- og pund-kurserne stiger, så udenlandske samlere ikke skal af med helt så meget?
Har selv lige modtaget disse også købt på ebay.
Begge franske original plakater i størrelsen 120 gange 160cm og var så heldig at få begge 2 for kun 200kr med forsendelse.
Hør ikke på ham, Lars! Naturligvis skal du hænge dine plakater op med klisterbånd. Jeg vil anbefale, at du køber din tape i den nærmeste trælast, hvor de gerne har det i morsomme farver.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!