• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
796 indlæg • Side 24 af 54 • 1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 54

Indlægaf Mads » lør 10. jan 2009 11:57

Jeg kan godt lide Lundvalds stil. Desuden var han ikke så svingende kvalitetsmæssigt som Wenzel.

Her er lidt flere Lundvald karateplakater:

Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » lør 10. jan 2009 17:51

"En blodig eastern, som gi'r dig hjertestop af rædsel og spænding".

Fantastisk!! :D
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf henschjell » ons 28. jan 2009 00:00

1 Stk. Afskyelig Snemand. Til offentlig beskuelse.

Billede
Senest rettet af henschjell ons 18. feb 2009 01:19, rettet i alt 1 gang.
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Jack J » ons 28. jan 2009 00:39

Fantastisk. En dansk tegnet plakat af filmen!
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » ons 28. jan 2009 13:35

Den er fed, Dennis!

Well, jeg har ikke så meget at tilføje. Jeg har fået købt en håndfuld plakater siden sidst, men jeg skal først have taget billeder af dem... og ved samme lejlighed den Onibaba, jeg købte af Hegnet, og som jeg vistnok for mindst et halvt år siden lovede at vise Henschjell. :oops:

Har dog taget det store spring over andedammen og sendt min store LA FRUSTA E IL CORPO til USA for at få den linen backed og restaureret. Denne gang sker det hos Jaime Mendez i Californien. Han skulle være rigtig god til de store formater, og jeg har fået ham anbefalet af flere (kan også se, at Wolfgang fra kinoart.net er blandt de tilfredse kunder på hjemmesiden). Det kommer formentligt til at tage en måneds tid. Jeg tør slet ikke at tænke på transportudgifterne, og så skal der jo oven i købet betales moms og told... Men for fanden, hvor jeg glæder mig til at få den hjem, indrammet og op at hænge. :D
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Thomsen » fre 30. jan 2009 00:50

En hurtig update på restaureringseventyret V2.0:

Jeg fik lige tilsendt dette billede af konservatoren Jaime Mendez, der arbejder med min italienske PISKEN OG KROPPEN-plakat.

Billede

Plakaten er blevet vasket, renset og bleget. Jeg har tidligere postet et billede af, hvordan den så ud, da jeg fik den hjem fra sælgeren. Som det ofte ses ved gamle plakater trykt på billigt, syreholdigt papir, så havde den udviklet nogle brunlige misfarvninger i foldelinjerne - desværre ret tydeligt midt i Daliah Lavis hoved. De er nu helt væk. Til gengæld kom plakaten til at sidde fast i vasken og har derfor fået et par ekstra lodrette revner ved Christopher Lees ansigt. Det er selvfølgelig ærgerligt, men i forvejen havde den en stor vandret revne sammesteds og et par mindre huller, så det kommer ikke til at ændre meget ved det planlagte arbejde. Næste trin er så, at huller og revner skal lappes ved at klæbe gammelt papir ind (man tager typisk en ikke-værdifuld plakat fra samme periode og sted for at matche teksturen), og derefter skal fejlene retoucheres med blæk eller vandbaseret maling.
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Jack J » fre 30. jan 2009 00:55

Cool! Og hvad kommer det alt sammen til at stå dig i?
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » fre 30. jan 2009 03:22

Uha...

Alt i alt med restaurering, linen backing, fragt med kurérpost, dansk moms af arbejdet og opkrævningsgebyr fra transportøren, så lander det vel nok på omkring 5000kr+ :shock:

Hertil kommer så udgiften til plakaten, som jeg heldigvis fik billigere, end jeg havde regnet med, plus et endnu ukendt beløb for at få den indrammet. Munkholm fik fornylig indrammet en italiensk duo foglio (der jo er halvt så stor), og han måtte af med 1000kr, så min løber jo nok også opad...

Det er ikke et regnestykke, jeg har lyst til at kigge alt for meget på. Det her laver et enormt hul i kassekreditten. Og det kunne formentligt også være gjort billigere, hvis jeg igen havde taget chancen med en europæisk konservator. Det ville have sparet på udgifterne til dansk moms og en stor del af transportomkostningerne. Men lige med denne her havde jeg bare ikke lyst til at tage nogle chancer og gik i stedet efter de bedste anbefalinger. Så må det koste, hvad det koste vil. Jeg vil sgu gerne æde havregryn i nogle måneder for at kunne få lov til at glo på Daliah Lavis kontrafej i stort format. :D
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Jack J » fre 30. jan 2009 03:32

Kunne du ikke have købt en ramme i Bilka? :lol: (sorry)

Okay, det lyder sgu fælt med de priser. Du siger, det kunne måske have være gjort billigere hos en europæisk en, men hvor er det lige, du får det lavet?
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » fre 30. jan 2009 13:53

Jeg fik jo en stor fransk plakat lavet hos Alain Bourgouin i London fornylig. Ham kan jeg sagtens anbefale. Selve arbejdet koster nogenlunde det samme som hos amerikaneren, men man sparer ca. halvdelen af transportomkostningerne, og så skal der ikke betales dansk moms oveni, fordi arbejdet udføres indenfor EU.

Jeg har efterhånden en hel stak adresser på forskellige europæiske værksteder, primært i Frankrig, men også enkelte i UK, Spanien og Italien. Fælles er dog, at jeg ikke kender nogen, der personligt har prøvet dem - og så har jeg ikke den store lyst til at være forsøgskanin.

Noget helt andet er, at jeg lige har skrevet sammen med en anden, lidt ældre dansk samler her i byen. Han har fortalt mig, at han for femten år siden ofte fik lavet noget af eleverne på konservatorskolen. Han har desuden fundet et par navne og adresser frem på folk, han kender og har brugt.

Jeg har talt med den ene, Per M. Laursen i Humlebæk, før og har faktisk en aftale om at besøge hans værksted på et tidspunkt. Han gør sig i alt papir, også bøger og gamle dokumenter, og har nogle ret flotte eksempler på sin hjemmeside. Han gav mig på et tidspunkt et uforpligtende overslag på 1300kr for at få restaureret og monteret den franske plakat på 120x160cm, som jeg endte med at få lavet hos Alain i London. Det er mindst nogle hundrede kroner under, hvad andre i udlandet tager for samme størrelse - og så sparer man ret meget af forsendelsesomkostningerne. Man skal jo bare købe et par togbilletter til Kystbanen.

Når jeg valgte ikke at bruge Per, så skyldtes det nok mest den megen snak omkring "linen backing" rundt omkring på de udenlandske boards. Per anvender udelukkende den ældre "paper backing"-metode i stedet for. Det regnes ofte som en slags forgænger til linen backing og har sin oprindelse i flere hundrede år gamle teknikker fra Asien. Plakaten bliver klæbet op på syrefrit rispapir (kendt som japanpapir) med et syreneutralt hvedebaseret bindemiddel. Linen backing er til sammenligning et forholdsvis nyt fænomen, der vistnok er opstået i Frankrig i 1980'erne. Her tages processen et skidt videre: Først klæbes plakaten op på rispapiret og derefter monteres begge dele på tungt bomuldslærred for at give yderligere støtte.

Jeg har bagefter prøvet at researche lidt på det, og det er vist en smagssag, om man foretrækker den ene eller den anden metode. Japanske samlere skulle sværge til paper backing, amerikanerne til linen backing, og vi europæere er lidt til det hele. Begge metoder betragtes dog som fuldt forsvarlige i bevaringsøjemed til museer o.l.

Det anden navn, jeg har fået, er Fælleskonserveringen på Kronborg Slot. Det er et slags semi-offentligt værksted, som servicerer en lang række museer i hele landet, men også udfører arbejde for private. Jeg har ingen anelse om deres priser, men deres hjemmeside ser meget professionel ud.

Jeg er ret sikker på, at når jeg næste gang skal have restaureret noget (og det kan vist godt tage et år, før det bliver aktuelt igen), så vil jeg prøve et af de danske værksteder. Nu, hvor jeg rent faktisk har fået dem anbefalet af en, der selv har benyttet sig af dem, tør jeg godt - og det ville da være rart, hvis man kunne bringe omkostningerne ned på et mere menneskeligt niveau. Nok elsker jeg plakater, men min buttede drengekrop bevarer ikke sin naturlige charme på havregryn alene... :lol:
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Thomsen » man 2. feb 2009 23:35

Jeg snakkede lidt om den danske plakat fra PISKEN OG KROPPEN i lørdags, og jeg kastede den påstand på bordet, at den blot var en kopi af den canadiske. Nu har jeg lige kigget på det, og det er så ikke helt korrekt. Her er først det billede af den danske, som Mads har postet tidligere:

Billede

Den canadiske ser sådan her ud:

Billede

Som man kan se, så er de ikke identiske, som jeg ellers påstod, men der trods alt elementer, der går igen: pigen og huset, der på den canadiske skæres over af titlen. Portrættet af Christopher Lee på den canadiske plakat lader gengæld til at være løftet fra den franske plakat:

Billede

Billedet af Lee på den danske plakat kan jeg ikke genfinde andre steder, men det ligner ham jo ærligt talt heller ikke. Ansigtet virker bekendt, men jeg kan ikke lige sætte navn på. En yngre Jason Robards måske?
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Jack J » man 2. feb 2009 23:39

Cool. Bortset fra...

Thomsen skrev:Den canadiske ser sådan her ud:

Billede

:lol: :lol: :lol:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » lør 14. feb 2009 14:41

Så lakker restaureringseventyret (part II) mod enden. Fik lige besked fra staterne om, at min plakat er færdig og klar til at blive sendt. Sådan ser det færdige resultat ud:

Billede

Man får ikke rigtig et indtryk af størrelsen ud fra billedet, men der står altså to voksne mænd og forsøger at holde den oppe. Jeg glæder mig vildt til at se den "live". :D
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf henschjell » ons 18. feb 2009 02:08

Thomsen skrev:Så lakker restaureringseventyret (part II) mod enden. Fik lige besked fra staterne om, at min plakat er færdig og klar til at blive sendt. Sådan ser det færdige resultat ud:

Billede

Man får ikke rigtig et indtryk af størrelsen ud fra billedet, men der står altså to voksne mænd og forsøger at holde den oppe. Jeg glæder mig vildt til at se den "live". :D

Det ser såmænd rigtigt nydeligt ud :lol: En sådan ekstraordinær indsats for en enkelt plakat.
Bør en dag næsten nydes ved selvsyn :wink: Jeg kan også godt li' princippet med,
at kun det bedste er godt nok, når vi tale om plakater af den kaliber. Hatten af. Og Tillykke med resultatet

Vi har heldigvis ingen plakater af den kaliber, der trænger til den helt store omgang.
Så der har været penge til den hidtil største investering, i en enkelt plakat.
Den Danske "Peeping Tom" som egentlig bare skal rammes ind
Billede

Thomsen skrev:Billedet af Lee på den danske plakat kan jeg ikke genfinde andre steder, men det ligner ham jo ærligt talt heller ikke. Ansigtet virker bekendt, men jeg kan ikke lige sætte navn på. En yngre Jason Robards måske?

Ansigtet virker måske bekendt, Fordi samme art-work er at finde på det
Internationale Filmfestivalprogram. Som ligger her.
http://www.forum.uncut.dk/viewtopic.php?t=1107&postdays=0&postorder=asc&start=120
Apropos Bava. Så har jeg fra en pålidelig kilde hørt, at DK plakaten
til "Tre Rædselsnætter" snart bliver sat til salg, her på forummet.

PS. Der er lagt et bedre billede ind af "Den Afskyelige Snemand"
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Thomsen » ons 18. feb 2009 11:53

Æv, nu fik jeg formiddagskaffen galt i halsen... :lol:

Den er fantastisk, Dennis! Jeg kan virkelig godt li' den lidt specielle sammenblanding af foto og tegning. Nu har jeg været meget fokuseret på italienske plakater på det seneste, og jeg ved, at det også dernede var en af de store ændringer i 1960'erne: Man gik bort fra det rent tegnede og eksperimenterede vildt med alle mulige former for udtryk (jvf. f.eks. de tre udgaver af VESTENS HÅRDE HALSE). Der lader også til at være mange, der indenfor Europæiske plakater regner 1960'erne for storhedstiden, der så varede lidt ind i 1970'erne, indtil den ultimativt fadede ud til fordel for den standardiserede studieplakat.

Nå, jeg ævler løs som sædvanlig...

Du skriver, at det har været jeres største investering. Tør man spørge, hvor meget I måtte af med?

Tak for at minde mig om filmprogrammet til PISKEN OG KROPPEN. Sjovt nok er motivet *ikke* helt det samme. Programmet ser til at værre endnu en variant, hvor Lees ansigt fra den danske plakat (og internationale festivalplakat) er udskiftet med den - efter min mening noget bedre tegnede - piskesvingende overkrop fra den italienske plakat. Det er også det eneste sted, man kan se huset i sin fulde udstrækning, selvom det naturligvis stadigvæk intet har med filmen at gøre.

Jeg tror, jeg dropper min hovedløse idé om specifikt at samle på plakater o.l. fra filmen. Det ville jeg da kun ende som endnu mere frustreret af. :lol:

Det lyder rigtig spændende med den danske TRE RÆDSELSNÆTTER. Jeg håber da, at din pålidelige kilde overvejer at sælge den for højeste bud, for jeg er meget interesseret i den, og jeg er helt sikkert ikke den eneste (ja, det er dig, jeg kigger på, Mads)...

Nå, men for at afslutte fristilen: Ikke så meget nyt. PISKEN er afsendt og i transit. Jeg er spændt og en smule nervøs.
Brugeravatar
Thomsen

ForegåendeNæste

Skriv et svar
796 indlæg • Side 24 af 54 • 1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 54

Tilbage til Sniksnak